news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1378/08/22

دیدار فرماندهان سپاه و جمعی از پاسداران با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا امروز در دیدار هزاران تن از فرماندهان، افسران و درجه داران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ایمان، پاکی و پارسایی، حقانیت ارزشهای دینی و الهی و مجاهدت برای ادای تکلیف به عنوان عوامل معنوی قدرت نام بردند و بر ماندگار بودن قدرت معنوی در تاریخ تأکید کردند.

مقام معظم رهبری در این دیدار شهادت غریبانه حسین بن علی (ع) و یاران با وفایش در چهارده قرن پیش را یادآور شدند و فرمودند: به رغم میل و تصور باطل قدرتهایی که با منطق مادی، حکومت میکنند، با شهادت شخصیتهای عظیمی مانند حسین بن علی (ع) روز به روز بر عظمت، جلالت و تأثیرگذاری این شخصیتها افزوده شده و دایره وجودی آنها در سطح جهان گسترش یافته است و این همان پیروزی حقیقی و ماندگار در تاریخ است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با استناد به حوادث گوناگون تاریخ بشر، بر فناپذیری عوامل مادی قدرت و ماندگاری عوامل معنوی آن تأکید کردند و فرمودند: قدرتی که از عوامل معنوی مانند ایمان، عقیده، جهاد و ارزشهای دینی و الهی حاصل میشود، عامل تعیین‌کننده‌ای در سرنوشت بشر است؛ زیرا این قدرت است که در تاریخ، ماندگار میشود و تعالیم انبیاء الهی و تلاش مصلحان و خیرخواهان نسلهای گوناگون را به عنوان درس زندگی استمرار میبخشد و امام حسین (ع) نیز با تکیه بر عوامل معنوی قدرت بود که توانست خط توحید، حاکمیت دین خدا و خط نجات و صلاح انسانها را در تاریخ بشر ماندگار و تثبیت کند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تلاش همه‌جانبه قدرتهای استکباری را برای پاک کردن خط حاکمیت دین از زندگی بشر خاطر نشان کردند و فرمودند: به وجود آمدن حاکمیت دین و ارزشهای دینی در این نقطه از جهان، به مفهوم درسی برای ملتهای دنیاست و این در حالی است که قدرتمندان جهان، تمامی اهتمام خود را به کار گرفته‌اند تا این درس و خط را از ذهنیت بشر و مجموعه درسهای ماندگار برای ملتها پاک کنند.

مقام معظم رهبری به شکست کشاندن فکر، آرمانها، اهداف و داعیه‌های نظام اسلامی را برای دشمنان انقلاب، مهمتر از نابود کردن تشکیلات سیاسی آن دانستند و فرمودند: بهترین راه برای شکست یک نظام انقلابی، آن است که داعیه داران دیروز، از خواست، هدف و داعیه خود اعلام برائت و بیزاری کنند و بگویند که اشتباه کرده‌اند. هدف اصلی و مهم دستگاههای استکباری نسبت به جمهوری اسلامی ایران همین است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از ماندگار شدن و توسعه روزافزون خط و راه انبیاء الهی و اولیاء، صلحا، شهدا و بزرگان تاریخ به عنوان پیروزی مهم آنان در مقابله با قدرتمندان یاد کردند و فرمودند: تفکراتی که امروز برخی تازه به دوران رسیده‌های عرصه فکر، اندیشه و سیاست بر زبان جاری میکنند، همان حرفهایی است که فیلسوفان سیاستمدار در قرن نوزدهم در مورد از بین رفتن دین در برابر هجوم علم مطرح کردند، اما امروز به روشنی مشاهده میشود که انگیزه دینی و دلدادگی به معنویت، دنیا را پر کرده است و روز به روز هم بیشتر میشود.

فرمانده کل قوا توجه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به اهمیت روح و حقیقت مسأله پاسداری جلب کردند و فرمودند: هدف از ایجاد سپاه پاسداران این بود که در تمام اجزاء این تشکیلات نظامی جدید، فکر، عقیده و ایمان، یعنی عوامل معنوی قدرت رعایت و لحاظ شود و تا آنجا که ممکن بود، این کار انجام شد و امروز عوامل معنوی قدرت که به حد وافری در درون سازمان سپاه وجود دارد، پایه‌های آن را مستحکم و نیرومند ساخته است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ناتوانی برخی از عناصر خودباخته در فهم و درک حقایق مترتب بر تلاش، مجاهدت و حرکت معنوی در دوران قدرت یا غربت معنویت، تأکید کردند و فرمودند: در نظامی که متکی به عوامل معنوی قدرت است، جهتگیری و هدف اساسی آن فلاح و صلاح انسان و نجات او از مصائب مادی، بیعدالتیها، دشمنیهای جاهلانه و منیتهای قدرتمندان است، اما کسانی هستند که نمیتوانند معنا و مفهوم این حرکت را درک کنند.

مقام معظم رهبری از منیت، تکبر و خودخواهی قدرتها به عنوان گرفتاری بشریت در دورانهای مختلف یاد کردند و فرمودند: نظام اسلامی بر پایه‌های مستحکم قدرت معنوی ایجاد شده است و مهمترین کاری که قدرت معنوی باید انجام دهد، نجات بشریت از مصائب ناشی از منیت و خودخواهی قدرتهای افسار گسیخته است.

فرمانده کل قوا با بیان خصومت‌ورزی قدرتهای استکباری نسبت به مراکز اصلی اقتدار ملت ایران فرمودند: یکی از مراکزی که استکبار به شدت با آن دشمن است سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، بنا بر این سپاه باید با تکیه بر همان خصوصیات ارزشمندی که توانست با آن قدرت نمایی کند و در مقابل دشمنان به دفاع از امنیت مرزها و استقلال ملی برخیزد، خود را حفظ کند و قدردان پایه‌های معنوی قدرت در میان عناصر سپاه باشد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تلاش بلند مدت استکبار برای کاستن از قدرت معنوی نظام اسلامی را خاطرنشان کردند و خطاب به آحاد مردم مؤمن و پاسداران فرمودند: شما راه حقیقت مهم و بزرگی دفاع، مبارزه و مجاهدت کردید و پیروز شدید و امروز نیز اگر تصمیم بگیرید و به خدا توکل و اعتماد کنید، دشمن هیچ توفیقی در فعالیتهای گمراه‌کننده خود به دست نخواهد آورد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی احساس ضعف و ناتوانی دشمن از شکست دادن نظام اسلامی را نشانه پیروزی و توفیق بزرگ ملت ایران توصیف کردند و فرمودند: امروز دشمن با همه سازوبرگ نظامی، سیاسی، تبلیغی و فرهنگی خود، در مقابل نظام اسلامی وارد میدان شده است، اما در عین حال به روشنی میتوان دریافت که دشمن از وارد آوردن خدشه به این نظام مستحکم مأیوس شده است.

مقام معظم رهبری، غفلت مسؤولان یک نظام مردمی از مسؤولیتهای حقیقی خود را بزرگترین مصیبت برای یک ملت برشمردند و فرمودند: امید دشمن به این است که مسؤولان یک نظام، عوامل شکست خود را با غفلت از مسؤولیت خویش، سرگرم شدن به مسایل کم‌اهمیت و نفع پرستی فراهم کنند و این بزرگترین مصیبت برای یک ملت محسوب میشود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای توجه مسؤولان بخشهای مختلف لشکری و کشوری را به انجام مسؤولیتهای خود و پرهیز از پرداختن به مسایل کوچک و حقیر جلب کردند و فرمودند: عوامل قدرت معنوی در میان ملت ایران و نظام اسلامی به وفور وجود دارد و همین عوامل توانسته است ملت ایران را از میدانهای دشوار و تجربه‌های سخت، سرافراز بیرون آورد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی بر قطعی بودن حمایت خداوند متعال از ملتی که در راه او تلاش و مجاهدت میکند، تأکید کردند و در پایان سخنانشان فرمودند: ملت ایران به کمک الهی، سر انجام به هدف و نهایتی که نظام اسلامی در جهت آن حرکت میکند، جامه عمل خواهد پوشاند و سعادت و فلاح دنیوی و اخروی را نه تنها برای خود، بلکه برای امت اسلامی فراهم کرد.

بر پایه همین گزارش پیش از سخنان فرمانده کل قوا، حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی کرمانی نماینده ولیفقیه در سپاه و سردار سرلشکر رحیم صفوی فرمانده کل سپاه پاسداران، هر یک در سخنان کوتاهی تأکید کردند که پاسداران انقلاب، درس قیام و مبارزه با ظلم و بیعدالتی را در مکتب سرخ حسین بن علی (ع) آموخته‌اند و در این راه استوار و مقاوم باقی خواهند ماند و خود را همچنان مطیع رهبر و فرمانده کل قوا میدانند

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی