news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتعکسعکسصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1378/07/17

دیدار فرماندهان و جمعی از پرسنل نیروی انتظامی با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا امروز در دیدار هزاران تن از فرماندهان و درجه‌داران نیروی انتظامی با ایشان، لزوم و اهمیت جد و جهد در انجام وظائف و مأموریتها، و رعایت نظم و انضباط کامل را به آحاد این نیرو یادآور شدند و ضرورت پرهیز از دخالت دادن احساسات و خواست شخصی در محیط کار را به آنان گوشزد کردند.

فرمانده کل قوا در این دیدار، هفته بزرگداشت و معرفی نیروی انتظامی را به فرماندهان و اعضای این نیرو تبریک گفتند و بر اهمیت جایگاه نیروی انتظامی در نظام اسلامی، به سبب ارتباط نزدیک آن با مردم تأکید کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با بیان خصوصیات نیروی انتظامی فرمودند: نیروی انتظامی باید مظهر عزت، اقتدار و رحمت نسبت به آحاد مردم و نه یک قشر خاص باشد و به عنوان یکی از اساسی‌ترین و مهمترین خصوصیات، در برابر عرض، مال، جان، محارم، خانه و محل کار مردم امانت را رعایت کند زیرا آنچه به نیروی انتظامی ارزش می‌بخشد، خدمات و تلاشهایی است که با تکیه بر همین خصوصیات انجام شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی نقش نیروی انتظامی را در تأمین امنیتِ زندگی فردی و اجتماعی مردم خاطر نشان کردند و فرمودند: هر کس در لباس نیروی انتظامی خدمت می‌کند باید فرصت خدمت را به عنوان یک نعمت و برکت الهی قدر بداند و وجود خود را صرف انجام وظایف و مأموریتهای محوله نماید.

مقام معظم رهبری با تأکید بر وجود عناصر مؤمن و کارآمد در نیروی انتظامی فرمودند: انسانهای والا کسانی هستند که هر آنچه در اختیار آنهاست بیدریغ صرف انجام وظایف الهی خود می‌کنند و برای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و از جمله نیروی انتظامی افتخاری بالاتر از این نیست که آنچه در اختیار آنهاست، در راه خدا و انجام وظایف قانونی خود صرف کنند.

فرمانده کل قوا از انجام وظیفه و کار برطبق قانون، به عنوان خط مستقیم و راه شناخته شده نیروی انتظامی یاد کردند و با تأکید بر ظرافت کار این نیرو فرمودند: نیروی انتظامی باید بتواند اقتدار قانون و جلوگیری از هرگونه تخطی و تجاوز از قانون صلابت در انجام وظیفه و در عین حال محبت و رحمت در موارد قابل گذشت را از خود نشان دهد، احساسات و شأن خود را در برابر انجام وظیفه، نادیده بگیرد و ابزار قانونی و امکانات شخصی را به عنوان وسیله‌ای برای تقرب به خدای متعال بکار ببرد و به این ترتیب از فضل و کمک و تأیید الهی که وعده‌ای حتمی است، برخوردار شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنانشان سکوت و بی‌تفاوتی مدعیان حقوق بشر در برابر حملات مکرر هواپیماهای رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌پناه لبنان را گویای قول بدون عمل و دروغ بودن ادعای آنان دانستند و فرمودند: صاحبنظرانی که مسایل دنیا را با دقت دنبال می‌کنند، در این نظر متفق‌القول هستند که آینده برای نظامهای مادی جهان و کسانی که در راه خدا حرکت نمی‌کنند، تیره و مبهم است و این بر خلاف آفاق روشن و پرفروغ جوامع مسلمان و ملتهایی است که به معنویت، راه خدا و اخلاق حقیقی انسانی تمسک پیدا کرده‌اند و براساس همین واقعیت است که ملت بزرگ ایران به رغم مواجه بودن با دشمنیهای بسیار توانسته است راه خود را به سوی اهداف والا ادامه دهد و به پیشرفتهای بزرگی دست یابد.

فرمانده کل قوا در پایان سخنانشان از نیروی انتظامی به عنوان یک عضو فعال در مجموعه خدمتگزاران کشور نام بردند و خطاب به فرماندهان و مسؤولان این نیرو فرمودند: هر چه می‌توانید روش کار، رفتار و کیفیت عمل خود را به سمت نقطه مطلوب نزدیک کنید تا مردم نیروی انتظامی را مظهر و تجسمی از وظیفه‌شناسی همراه با عزت و سربلندی و نیز ضامن امنیت و آرامش خود بدانند.

بر پایه همین گزارش پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی سرتیپ لطفیان فرمانده نیروی انتظامی طی سخنانی تلاشهای این نیرو در برخورد با مفاسد اجتماعی و مبارزه با ناامنی را بیان کرد و محورهایی از فعالیتهای نیروی انتظامی را برشمرد.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی