news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1388/11/01

دیدار بهارات جاگدئو رئیس جمهور گویان و هیأت همراه با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عصر امروز در دیدار بهارات جاگدئو -رئیس‌جمهور گویان- و هیأت همراه با اشاره به سیاست خارجی مستقل گویان خاطرنشان کردند: بزرگ‌ترین ستم به جامعه‌ی جهانی، سلطه‌ی قدرتمندان و استیلای نظام سلطه و تقسیم کشورهای جهان به سلطه‌گر و سلطه‌پذیر است. به همین دلیل سیاست جمهوری اسلامی ایران از ابتدا بر مخالفت با نظام سلطه استوار شده است.
ایشان افزودند: کشورهایی که می‌خواهند زیر سلطه نباشند و نخواهند سلطه‌گری کنند، با هر نژاد و زبانی دوست ما هستند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تسلّط امریکا و کشورهای غربی بر کشورهای امریکای لاتین در سال‌های گذشته خاطرنشان کردند: خوشبختانه ملت‌های آن منطقه کاملاً بیدار شده‌اند و به دنبال سیاستمدارانی هستند که ملت‌ها را مستقل و نه وابسته بخواهند که نتایج انتخابات چند سال اخیر و از جمله انتخاب شما برای دومین بار، گواه این بیداری است.
رهبر انقلاب اسلامی با یادآوری زمینه‌های مشترک همکاری بازرگانی، صنعتی و معدنی افزودند: ایران آماده است تجربیات خود را در اختیار کشورهای دوست قرار دهد.
ایشان جامعه‌ی مسلمان گویان و عضویت این کشور در سازمان کنفرانس اسلامی را یکی دیگر از زمینه‌های همکاری ایران و گویان برشمردند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین ضمن ابراز تأسف از زلزله‌ی دردناک هائیتی، با ملت رنج‌دیده‌ی آن کشور اظهار همدردی کردند.

در این دیدار که آقای احمدی‌نژاد -رئیس‌جمهور- نیز حضور داشت، رئیس‌جمهور گویان ضمن استقبال از حضور ایران در منطقه‌ی آمریکای لاتین و حوزه‌ی کارائیب گفت: کشور گویان با وجود نزدیکی جغرافیایی با آمریکا، دارای سیاست مستقل است و آماده‌ایم از تجربیات ایران در تمام زمینه‌ها استفاده کنیم.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی