news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1378/03/12

دیدار جمعی از میهمانان خارجی شرکت‌کننده در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار هزاران تن از میهمانان خارجی و کاروانهای زیارتی از اقصینقاط کشور، ضمن سخنانی بر استمرار تلاش و مجاهدت ملت ایران برای تحقق حاکمیت کامل اسلام براساس افکار و آرمانهای بلند امام خمینی رحمه‌الله تأکید کردند و آینده اسلام و ملت ایران را روشن و نوید بخش دانستند.

در این دیدار که با ابراز احساسات پرشور دیدار کنندگان در تبعیت از ولی امر مسلمین توأم بود، مقام معظم رهبری در بیان مفهوم تجلیل و بزرگداشت امام خمینی رحمه‌الله فرمودند: تکریم و تجلیل از امام به معنای اصرار و پافشاری بر آن خط و راهی است که امام بزرگوار با انقلاب و قیام خویش و با سیره، درسها و وصیت نامه خود برای ملت ایران و همه مسلمانان جهان باقی گذاشت و اکنون فکر، راه و خط امام به عنوان درس زندگی در پیش چشم ماست و امام به عنوان یک الگو، معلم و رهبر حکیم در ذهنیت جامعه ما حضور دارد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای "بازگشت به اسلام ناب" را خلاصه‌ای از درس زندگی امام برای مسلمانان جهان دانستند و فرمودند: اسلام ناب برای ملتها استقلال و آزادی واقعی را به ارمغان میآورد. آزادی در محیط، آزادی از قدرتهای دیکتاتور و مستبد، آزادی از خرافات و جهالتها، آزادی از تعصبهای جاهلانه و کج‌فکریها و آزادی از کمند قدرت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی استکبار، خواست و هدف اساسی اسلام برای مسلمانان در هر نقطه‌ای از جهان است و بر رفاه و پیشرفت اقتصادی همراه با عدالت اجتماعی، روح مساوات و برادری تأکید میکند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی از عقب‌ماندگی علمی مسلمانان و تلاش قدرتهای استکباری برای ممانعت از تحقق استقلال و آزادی واقعی آنان به عنوان گرفتاریهای امروز دنیای اسلام یاد کردند و فرمودند: قدرتهای سیطره‌جو و مستکبر از آنسوی دنیا در زندگی ملتهای مسلمان دخالت میکنند و میکوشند آنها را در ضعف، فقر و اختلاف نگه دارند و ثروتهای آنان را به شکل نامشروعی به یغما ببرند و این در حالی است که مسلمانان با تأسی به پیام حیاتبخش امام بزرگوار یعنی بازگشت به اسلام، عمل به اسلام و حاکمیت اسلام میتوانند گرفتاریهای خود را برطرف سازند.

مقام معظم رهبری توصیه‌های امام خمینی رحمه‌الله را برای ملت ایران و مسؤولان کشور، راهگشا دانستند و فرمودند: مسؤولان نظام در امور داخلی و خارجی، به راه و خط امام معتقدند و برای آن تلاش و مجاهدت میکنند و ما همان سیاستهایی را که امام بزرگوار با الهام گرفتن از متن اسلام و قرآن به ملت ایران تعلیم داد دنبال میکنیم و علاج گرفتاریها و مشکلات خود را نیز در دنبال کردن این راه میدانیم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای انتقام از اسلام را یکی از اهداف توطئه عظیم تبلیغاتی دشمن علیه نظام اسلامی و ملت ایران برشمردند و فرمودند: قدرتهای شیطانی از پایبندی ملت ایران به اسلام، ضربه‌های بسیاری خورده‌اند و اکنون دشمنان ایران اسلامی در تلاش هستند تا ملت ایران را از ادامه راه روشنی که آینده او را تضمین کرده است، منحرف کنند؛ اما ملت ایران محکم ایستاده است و این راه را تا آخر دنبال خواهد کرد.

مقام معظم رهبری هر موفقیت ملت ایران را به معنای موفقیتی برای امت اسلام توصیف کردند و در پایان سخنانشان فرمودند: ملتهای مسلمان آرزوی خود را در آینه ملت ایران مشاهده میکنند و به فضل پروردگار دلهای جوانان و نسلهای نوخاسته در همه اقطار اسلامی به سمت جاذبه‌های اسلامی گرایش روز افزونی پیدا کرده‌است و در آینده نه چندان دور شاهد خواهیم بود که امور مسلمانان روز به روز به سمت بهتر شدن برود.

بر پایه همین گزارش پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی، آقای انصاری مسؤول ستاد برگزاری مراسم دهمین سالگرد ارتحال امام خمینی رحمه‌الله در سخنان کوتاهی ضمن گرامیداشت یاد امام گفت: با گذشت ده سال از ارتحال امام عزیز، انقلاب اسلامی، راه امام را با صلابت کامل در سه صحنه رهبری و ولایت اسلامی، امور اجتماعی و مردمی و صحنه دیپلماسی و جهانی دنبال میکند و امروز در شرایطی قرار داریم که هیچ خلأیی از کمبود امام در رهبری و ولایت اسلامی را احساس نمیشود.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی