news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1388/09/30

دیدار کارگزاران حج با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار دست‌اندرکاران مراسم حج با اشاره به ظرفیت عظیم حج تأکید کردند: هر بخش از اعمال و مناسک حج، علاوه بر تأثیر شگرف در تربیت روحی انسان، از قابلیت زیادی برای تبلیغ و روشنگری برخوردار است.
ایشان با تشکر از تلاش‌های مجموعه‌ی دست‌اندرکاران برگزاری حج افزودند: کشف ظرفیت‌های ناپیدای حج، نیاز به یک اطاق فکر متشکل از مجموعه‌ای از متفکران دارد که وظیفه و کار خود را کشف این ظرفیت‌ها قرار دهند. ضمن آن‌که می‌توان کیفیت و اثرگذاری برنامه‌ها و همایش‌های برگزار شده را ارتقا بخشید.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تفضل ویژه‌ی خداوند به حج امسال خاطرنشان کردند: خداوند به ما نشان داد که چگونه اراده‌ی الهی بر اراده‌ی طواغیت و الهه‌ی پندارهای مادی غلبه می‌کند و این موضوع بارها در جمهوری اسلامی تجربه شده است.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: طرح برخی شبهات می‌تواند باب جدیدی برای تبیین و تبلیغ باز کند؛ ضمن آن‌که پاسخگویی به شبهات ضروری است.
ایشان با اشاره به برگزاری باشکوه‌تر مراسم برائت از مشرکین و دعای پرفیض کمیل در مدینة‌النّبی افزودند: توسل، پشتوانه‌ی اقدامات شماست و باید این عروةالوثقی را حفظ کرد و امروز حج با تلاش‌های صورت‌گرفته به پایگاه روشنگری تبدیل شده است که باید این اقدامات باقوّت ادامه یابد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به تدبیر دولت برای پیشگیری از شیوع آنفلوانزای نوع A اشاره و خاطرنشان کردند: با توجه به احتمالات، این تدابیر و پیش‌بینی‌ها خوب و لازم بود.

در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی ری‌شهری -نماینده‌ی ولیّ فقیه و سرپرست حجاج ایرانی- طرح مسأله‌ی بصیرت و وحدت به عنوان ویژگی منتظران واقعی را موضوع حج امسال بیان کرد و گفت: مناسک و برنامه‌های معنوی حج، به رغم حجم سنگین تبلیغات منفی و برخی نگرانی‌ها، بدون کم و کاست و بهتر از هر سال در آرامش کامل برگزار شد.
وی به برپایی سمینارها و همایش‌هایی با موضوعات مختلف در بعثه‌ی مقام معظم رهبری و ارتقای کیفی و کمّی این همایش‌ها اشاره کرد و افزود: تبیین مسائل فقهی و طرح موضوعاتی از قبیل وحدت و برائت، نگاه نو به مسأله‌ی تبلیغات، پاسخ به شبهات، وحدت امت اسلام و جایگاه نظام جمهوری اسلامی از موضوعاتی بود که در این همایش‌ها مطرح شد. همچنین در حج امسال از توان قاریان در مسجدالحرام و در بین کاروان‌های داخلی استفاده شد.
آقای خاکسار قهرودی -رئیس سازمان حج و زیارت- نیز در گزارشی از روند اجرایی حج، آمادگی و تعامل قوی‌تر بین بخشی، توجه جدّی به مصرف بهینه و جلوگیری از اسراف، پشتیبانی بیشتر از بخش فرهنگی و توجه به مسأله‌ی بهداشت را از جمله ویژگی‌های حج امسال برشمرد.
 

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی