news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1377/09/01

برگزاری مراسم اختتامیه پانزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن در حضور رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، امروز در مراسم اختتامیه پانزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ، قرائت و تفسیر قرآن کریم، عزت و سرافرازی ملت ایران را بواسطه عمل به بخشی از دستورات حیاتبخش قرآن دانستند و تصریح کردند: امروز ملت ایران به برکت قرآن، در تمام قضایای خود، اعم از مسایل داخلی و سیاست خارجی، کوچکترین توجهی به رأی و نظر مستکبرین مداخله‌گر ندارد و در مقابل آنان ایستاده‌است.

مقام معظم رهبری در این مراسم که در فضای معطر به عطر قرآن کریم برگزار شد، بشر امروزی را بیش از هر زمان دیگر، محتاج به نسخه شفابخش قرآن، و خسارت مسلمانان را در صورت عمل نکردن به قرآن، بیش از دیگران دانستند و فرمودند: امروز جوامع بشری با وجود پیشرفتهای شگرف مادی، به علت دوری از دستورالعمل نجاتبخش انبیاء، در میان مشکلات، تلخیها، آتش جنگ و نا مردمیها گرفتار شده‌اند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به دخالت قلدر مابانه و زورگویانه مستکبران بویژه آمریکا در قضایای جهانی و مسایل دولتها و ملتها، تأکید کردند: ملت ایران با عمل به گوشه‌ای از قرآن و به برکت اسلام، توانست خود را از ذلت متابعت و پیروی از استکبار رهایی بخشد.

مقام معظم رهبری، حضور مسئولینی از میان مردم را در رأس امور جلوه‌ای دیگر از برکات پیروی ملت ایران از دستورات نورانی قرآن برشمردند و فرمودند: امروز به برکت اسلام و قرآن، رئیس جمهور، وزراء و دیگر مسئولین، همراه مردم، در خدمت مردم و متواضع و بنده خدا هستند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای قدم اول برای آشنایی با قر آن را، آشنایی با متن قرآن و تلاوت آن و سپس فهم معانی و تدبر در سخن عظیم الهی و انس با آن دانستند و با اشاره به استقبال روزافزون نوجوانان و جوانان کشورمان از قرآن تأکید کردند: برای رواج بیش از پیش قرآن در جامعه باید برگزیدگان و قهرمانان قرآنی در اوج و مورد احترام قرار گیرند.

در این مراسم پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین نظام زاده نماینده ولی‌فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه گزارشی از برگزاری پانزدهمین دوره مسابقات حفظ، قرائت و تفسیر قرآن کریم بیان کرد.

در پایان این مراسم، نفرات برتر این دوره از مسابقات در رشته‌های حفظ کل قرآن کریم با تفسیر جزء پنجم و ششم قرآن، حفظ بیست جزء پیوسته قرآن کریم و قرائت قرآن کریم معرفی شدند که جوایز خود را از دست آقای مهاجرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کردند.

در این مراسم قرآنی و نورانی که خیل مشتاقان قرآن بخصوص نوجوانان و جوانان حضور داشتند، نفرات اول حفظ کل و همچنین رشته قرائت قرآن کریم و تعدادی از قاریان و حافظان ممتاز و برجسته کشورمان و اساتید شرکت‌کننده در پانزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ، قرائت و تفسیر قرآن کریم به اجرای برنامه قرائت و همخوانی در حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مقام معظم رهبری پرداختند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی