news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1388/08/14

دیدار شیخ خلیفه بن حمد آل ثانی امیر قطر و هیأت همراه با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عصر امروز در دیدار شیخ خلیفه بن حمد آل ثانی امیر قطر و هیأت همراه، روابط جمهوری اسلامی ایران و قطر را یک رابطه‌ی نمونه در منطقه خلیج فارس خواندند و تأکید کردند: منطقه‌ی خلیج فارس باید با همکاری کشورهای این منطقه به منطقه‌ای امن و آباد و محلی برای همکاری تبدیل شود.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تلاش بیگانگان برای محقق‌نشدن این موضوع افزودند: همه‌ی کشورهای منطقه باید تلاش کنند تا خواسته‌ی بیگانگان عملی نشود.
ایشان با قدردانی از مواضع دولت و امیر قطر در جنگ ۳۳ روزه‌ی لبنان و جنگ ۲۲ روزه‌ی غزه و مسائل بعد از آن، خاطرنشان کردند: در قضیه‌ی لبنان و غزه، انتظار این بود که دولت‌های عربی به لحاظ اسلام، عربیّت و دفاع جوانان مؤمن لبنان و غزّه از حق، در کنار آن‌ها بایستند. متأسفانه برخی دولت‌های عربی موضع خوبی نگرفتند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به رابطه‌ی سیاسی ممتاز ایران و قطر و دیدگاه‌های مشترک دو کشور در بسیاری از مسائل، تأکید کردند: در روابط اقتصادی نیز باید تلاش بیشتری شود تا سطح همکاری‌ها بیش از پیش گسترش یابد.
ایشان با ابراز خرسندی از گسترش روزافزون روابط جمهوری اسلامی ایران و قطر افزودند: یکی از چندین دلیل ارتباط نزدیک دو کشور، وجود دشمنان مشترک برای امت اسلامی و مردم منطقه است.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: دشمنان با به‌حاشیه‌کشاندن مسائل اصلی، موضوعات غیر حقیقی را به عنوان مسائل اصلی مطرح و با تاکتیکی خاص، به‌نوبت به سراغ کشورهای اسلامی می‌روند، بنابراین همه‌ی کشورهای منطقه باید این موضوع را عمیقاً درک کنند و همکاری‌های خود را افزایش دهند.

در این دیدار که آقای احمدی‌نژاد -رئیس‌جمهور- نیز حضور داشت، شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر با ابراز خرسندی فراوان از دیدار با رهبر انقلاب اسلامی، ‌ از مواضع جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از مسائل اسلامی-عربی، به‌ویژه موضوع فلسطین قدردانی کرد.
امیر قطر با اشاره به پیوندهای تاریخی ایران و قطر و دیدگاه‌های مشترک دو کشور در بسیاری از مسائل، افزود: همه‌ی کشورهای منطقه باید با مقاومت در مقابل اختلاف‌افکنی‌هایی که از خارج تحمیل می‌شود، زمینه‌ی ثبات، امنیت و همکاری بیشتری را در این منطقه فراهم کنند.
وی با اشاره به مذاکرات خود با رئیس‌جمهور ایران، اظهار امیدواری کرد که روابط ایران و قطر به‌ویژه در عرصه‌ی مسائل اقتصادی شتاب بیشتری بگیرد.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی