news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1377/06/24

دیدار فرماندهان سپاه پاسداران با فرمانده کل قوا

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار با فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ایشان طی سخنان مهمی با اعلام آماده باش در برابر فتنه طالبان در افغانستان، نسبت به ادامه حرکت خزنده فرهنگی دشمن هشدار دادند و دستگاههای فرهنگی، امنیتی و قضایی کشور را به برخورد قانونی با آن دسته از مطبوعاتی که با سوء استفاده از آزادی، ایمان مردم را هدف قرار داده‌اند، موظف دانستند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با یادآوری هشدارهای چندسال گذشته خود در مورد تهاجم فرهنگی دشمنان علیه ایمان مردم فرمودند: حرکت خزنده فرهنگی دشمن که از 6 سال قبل در کشور شروع شده است یک نقطه اصلی یعنی ایمان مردم را هدف قرار داده است. منشاء همه خیرات و برکات در ایران اسلامی از ایمان به آن حقیقت درخشان و مسلمی ناشی می‌شود که توانست ملت ایران را از ظلم و جور استبداد نجات دهد. اختراعات و ابتکارات گوناگون جوانان را در عرصه سازندگی موجب شود و راههای سخت و دشوار را فراروی ملت ایران هموار کند. بنا بر این امروز دشمن در حرکت ادامه‌دار فرهنگی خود به جنگ ایمان مردم آمده است و متأسفانه عده‌ای از عناصر غافل و فریب‌خورده نیز دشمن را یاری می‌دهند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای انجام برخی فعالیتهای فرهنگی خطرناک را در سطح مطبوعات کشور یادآور شدند و فرمودند: کسانی که خجلت زده‌ی عدم حضورشان در عرصه دفاع مقدس هستند، در دنباله کارهای فرهنگی خطرناک خود، در صددند تا یاد آن روزها را از خاطر ملت ایران ببرند و نام جنگ و یادگارهای شهادت و نجابت و عصمت را از یاد و خاطره مردم حذف کنند اما با وجود این تلاشها، بایستی خاطره درخشان روزهای بزرگ دفاع مقدس با قوت و قدرت هر چه بیشتر باقی بماند و بدون انجام هیچگونه مبالغه‌ای، واقعیتهای حماسه‌های پرافتخار ملت ایران در کارهای نوشتاری، هنری و تصویری برجسته شود.

مقام معظم رهبری بر قابل حل بودن تمامی اختلافات سیاسی و سلیقه‌ای در دایره معتقدین به انقلاب تأکید کردند و فرمودند: کسانی که اسلام، انقلاب، امام، حرکت در راه خدا، اخلاص، فداکاری و ایثار را قبول دارند، بدون تردید قادر به حل هرگونه اختلاف سلیقه و اختلاف سیاسی و بینشی در مسایل کشور هستند اما مشکل آنجاست که عده‌ای از مخالفین اسلام، امام و نظام با پنهان شدن در پشت سر جمعی دیگر ایمان مردم را هدف قرار داده‌اند و من می‌بینم که برخی از مطبوعات کشور دستخوش چنین بحرانی هستند که باید خود را نجات دهند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی مفاهیم و حقایقی نظیر آزادی بیان و آزادی فعالیتهای اجتماعی را ارمغان انقلاب و امام و ثمره خون شهدا دانستند و فرمودند: تردیدی نیست که پاسداران خون شهدا و پیروان امام (رض) علمداران واقعی آزادی بیان و آزادی فعالیتهای اجتماعی هستند، اما این آزادی مطلق نیست و محدود است به حدودی که اسلام معین فرموده است و بر این اساس آزادی برای کسانی که مردم را به بی‌ایمانی و شهوات سوق می‌دهند، "آزادی خیانت "است و اگر قرار باشد کسانی توطئه کنند و آن را در یک نوشته‌ای منعکس سازند این "آزادی توطئه" است و نظام اسلامی این آزادی را مردود می‌داند.

مقام معظم رهبری نسبت به سوء استفاده از آزادی در برخی از مطبوعات هشدار دادند و فرمودند: جلوگیری از این حرکات موذیانه کار دشواری نیست اما من منتظر می‌مانم ببینم دستگاههای مسؤول چه می‌کنند. وزارت ارشاد، دستگاههای قضایی و امنیتی ببینند کسانی که ایمان مردم را هدف قرار داده‌اند و به انقلاب اهانت می‌کنند از جان مردم چه می‌خواهند. این برای بار دوم است که در این زمینه هشدار می‌دهم و اکنون من با مسؤلین اتمام حجت می‌کنم. آنها باید در این مورد اقدام کنند و ببینند کدام روزنامه است که از حدود آزادی پا را فراتر می‌گذارد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اظهارات روزنامه‌ها و مجامع جهانی را در قبال برخورد با سوء استفاده‌کنندگان از آزادی، بی‌اهمیت دانستند و فرمودند: حضرت امام خمینی(رض) فیلسوف، عارف، فقیه، حقوقدان، شاعر و هنرشناسی بزرگ بود که هر کس یکی از خصوصیات ایشان را داشت دستگاههای فرهنگی دنیا برای او احترام قائل می‌شدند ولی دیدیم که مطبوعات غربی و سازمانهای جهانی شخصیت استثنایی امام (رض) را چگونه معرفی کردند و یا اکنون با شگردهای مطبوعاتی و تبلیغاتی فتنه‌گرانی از قبیل سفاکین طالبان را چگونه ترویج می‌کنند، بنا بر این ما هیچ وقت به گفته‌ی روزنامه‌ها و سازمانهای جهانی توجه نکرده‌ایم و نباید توجه کنیم و من منتظر اجازه سازمانهای بین‌المللی برای نحوه اداره کشور نمی‌مانم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ضرورت تبیین آزادی حقیقی و جدا کردن آن از توطئه، خیانت، اخلال و ناامید کردن مردم تأکید کردند و فرمودند: ملت ایران ملتی انقلابی است، اینجا کشور اسلام و قرآن و کشور امام زمان و اهل بیت(ع) است و ایمان در این کشور ریشه‌های بسیار عمیقی دارد. حرکت استعماری و استکباری در طول سالیان مدید نتوانسته است این ملت را از دین و ایمان خود جدا کند و بر این اساس چگونه می‌توان به کسانی که نگاهشان به دروازه‌های غرب و بخصوص آمریکاست اجازه داد تا پس از 20 سال مخالفت در مقابل انقلاب و امام میدان‌دار صحنه کشور بشوند و با اهانت، دروغ و تهمت، گذشته پرافتخار این ملت را زیر سؤال ببرند.

مقام معظم رهبری بر عشق و ایمان ملت ایران به مبادی ایمانی و اسلامی تأکید کردند و فرمودند: اکثریت قاطع جوانان کشور با فطرت دینی و ایمانی تربیت می‌شوند، دین را می‌خواهند و راه نجات را در دین می‌یابند. این ملت با تمسک به دین و حبل الله توانست به عزت و استقلال برسد و آماده است هرگاه که لازم باشد از دین دفاع کند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی حفظ تمامیت نظام و احترام به مسؤلین کشور را ضروری دانستند و فرمودند: همه باید مراقب و مواظب باشند که کارهای خلاف قائده و قانون با عنوان دفاع از دین و ولایت از کسی سر نزند. ما احتیاج به این کارها نداریم. ما قانون و نظم داریم و احترام نظام و مسؤلین باید محفوظ بماند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنانشان فتنه‌های طالبان سفاک در افغانستان و اقدامات جنایت کارانه آنان علیه ملت مظلوم این کشور را خاطر نشان کردند و فرمودند: همه مسؤلین و دست‌اندرکاران کشور و از جمله نیروهای مسلح باید آماده باشند تا هر چه را که مسؤلان سیاسی و امنیتی کشور صلاح دیدند و به نفع کشور دانستند در وقت خود با قدم قاطع و اقدام سریع عملی کنند.

فرمانده کل قوا مسئله افغانستان را از جنبه‌های انسانی، اسلامی، سیاسی و ملی، برای ملت ایران با اهمیت دانستند و فرمودند: توصیه حتمی من به سپاه، ارتش و دستگاههای امنیتی و مسؤلین خبری و تبلیغاتی این است که همه باید آمادگی لازم را برای حفظ منافع کشور از یک سو، و انجام وظایف اسلامی از سوی دیگر داشته باشند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی بر نقش کمپانیهای نفت و گاز غربی و بویژه آمریکایی در هدایت گروه جنایتکار طالبان تأکید کردند و فرمودند: فتنه‌های گروه سفاک طالبان گرفتاری بزرگی را برای ملت افغانستان به وجود آورده است. ملت ایران وضعیت کنونی افغانستان را از جرایم بزرگ استکبار می‌داند و از آنچه که بر ملت مظلوم افغانستان می‌گذرد عمیقا رنج می‌برد.

مسأله افغانستان از جنبه‌های انسانی، اسلامی، سیاسی و ملی برای ملت ایران حائز اهمیت بسیار است و توصیه حتمی من به نیروهای مسلح و دست‌اندرکاران کشور این است که آمادگی لازم را برای حفظ منافع کشور، انجام وظایف اسلامی و نیز همدردیهای انسانی داشته باشند.

مقام معظم رهبری، جنایات طالبان در افغانستان را برای هر انسان با انصاف و آزاده‌ای رنج آور و دردناک توصیف کردند و فرمودند: متأسفانه در برخی از مطبوعات کشور در ارتباط با مسأله افغانستان همان خطی دنبال می‌شود که تبلیغات رسانه‌های غربی و بخصوص آمریکایی دنبال آن هستند که این امر عمیقا مایه تأسف و تعجب است و این شک و تردید را ایجاد می‌کند که آنها به تشکیلات استکباری و یا آمریکایی وابسته هستند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی ملت افغانستان را برای انجام کارهای بزرگ، ملتی با استعداد و شایسته دانستند و اظهار امیدواری کردند که با استعانت از پروردگار، مردم افغانستان از این ابتلای بزرگ و وحشتناک نجات یابند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنانشان پاسداران را نمونه‌ای از بروز و ظهور نورانیت ایمانی و دینی در بین جوانان کشور توصیف کردند و فرمودند: شما یادآور درخشانترین خاطرات دفاع جانانه، فداکارانه و پارسایانه ملت ایران در مقابل تهاجمی هستید که هدفش نابودی عزت ملت ایران و لطمه زدن به عظمت اسلام بود. شما جزو بهترین عناصری هستید که در آن روز واقعا با پارسایی و پاکدامنی و شجاعت و فداکاری ایستادید و این ملت و کشور و تاریخ و در حقیقت پرچم برافراشته اسلام را نجات دادید.

بر پایه همین گزارش پیش از سخنان مقام معظم رهبری سرود ویژه‌ای در تجلیل و تمجید از رهبر معظم انقلاب اسلامی اجرا شد که معظم‌له در سخنانشان ضرورت پرهیز از بکار بردن الفاظ مبالغه‌آمیز در سرودها را یادآور شدند و فرمودند: بنده افتخارم به این است که بتوانم خدمتگزار مردم باشم و سروری فقط مختص خدای متعال و بندگان صالح برجسته و معصومین (ع) است. بنا بر این کلمات مبالغه‌آمیز را حذف کنید زیرا با شنیدن آن حقیقتا متأذی می‌شوم.

به موجب این گزارش، در آغاز این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی کرمانی و سرلشکر پاسدار رحیم صفوی فرمانده کل سپاه پاسداران به طور جداگانه سخنان کوتاهی را در اعلام آمادگی سپاهیان پاسدار برای اجرای اوامر فرماندهی کل قوا ایراد کردند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی