news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1377/03/21

دیدار جمع کثیری از مردم آمل با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، در جمع پرشور دهها هزار نفر از مردم انقلابی و متدین آمل و مناطق اطراف، با تأکید بر لزوم هوشیاری ملت ایران در مقابل دشمنان انقلاب، تأکید کردند: وحدت کلمه و استفاده از راهنماییهای اسلام و قرآن، دو شرط اصلی ادامه حرکت پویا و بالنده انقلاب است.

مقام معظم رهبری، از شهر آمل به عنوان پایگاه ولایت و فرهنگ درخشان اسلام و تشیع یاد کردند و فرمودند: امل، از معدود مناطقی است که مردم آن توانستند اسلام را از خاندان پیامبر، بدون واسطه دریافت کنند و خاندان پیامبر نیز در این منطقه، با تکیه بر مردم توانستند پرچم اسلام و معارف زلال قرانی را برافرازند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تجلیل از علما و بزرگانی که از منطقه آمل برخاسته‌اند، از آیت‌الله حسن‌زاده املی و آیت‌الله جوادی املی به عنوان دو تن از ستارگان درخشان این منطقه نام بردند و با اشاره به سابقه درخشان مردم آمل در دوران انقلاب و دفاع مقدس، اظهار داشتند: مردم آمل در مقابل ضد انقلابی که تصور میکرد میتواند عَلَم مبارزه با انقلاب را در این منطقه بردارد، ایستادند و این شهر را به شهر هزار سنگر و سنگر دفاع از اسلام و انقلاب تبدیل کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به این که حکومت اسلامی در ایران، هدیه‌ای الهی است که به واسطه برکات خاص الهی و وجود ملکوتی رهبری فقیه، حکیم و عارف بالله، امام خمینی (ره) به این ملت، ارزانی شد، بر لزوم هوشیاری ملت در مقابل دشمنان و شیاطین تأکید کردند و فرمودند: دشمنان انقلاب در تلاشند که ملت ایران، دشمن اصلی خود را فراموش کند و با این فراموشی در میان ملت، تفرقه ایجاد کنند و آنان را با درگیر کردن به مسایل و اختلافات کوچک، از دشمن غافل نمایند.

مقام معظم رهبری تصریح کردند: ملت مستقل و آزاد، آن ملتی است که بتواند روی پای خود بایستد و با اراده خود و وحدت کلمه و جهتگیری صحیح، حرکت کند و ملت ایران در این 19 سال، اینگونه بوده، و به برکت آزادی از جاذبه مغناطیسی، مضر و بیمارگونه استکبار جهانی، به دستاوردهای بزرگی رسیده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تمسک به آیات قرانی، به وجود دو جریان از صدر اسلام تا کنون، یعنی جریان مبارز و مقاوم در برابر سختیها و جریان عافیت‌طلب و فرصت‌طلب اشاره کردند و فرمودند: عده‌ای همواره، در هنگام سختیها و شداید در میدان هستند و در دوران دفاع مقدس و سازندگی حضور خود را حفظ کردند و با واقع‌بینی و نجابت و علم، به دنبال شکوفا کردن استعدادها هستند، و در مقابل عده‌ای فرصت طلبند که در هنگام مبارزه و سختیها حضور نداشتند، و اکنون در صدد ایجاد اختلاف هستند و زبانشان را به روی مؤمنان، بسیجیان و خانواده شهدا میگشایند. البته این عده در جامعه انقلابی ایران، بسیار اندکند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پایان سخنانشان با تأکید بر لزوم تدبر بیش از پیش ملت ایران، بویژه جوانان در وصیتنامه‌سیاسی - الهی امام راحل(ره) از تمسک به اسلام و ارزشهای اسلامی و اتحاد و اتفاق، به عنوان دو نکته درخشان این وصیتنامه گرانبها یاد و تصریح کردند: ملت ایران لحظه‌ای نباید از دشمن، غافل شود، دشمن همیشه از مرزهای جغرافیایی نفوذ نمیکند، بلکه برخی اوقات در مرزهای فرهنگی و عقیدتی، منافذی به وجود میآورد و از آنها نفوذ میکند، و این مسأله، هوشیاری بیش از پیش مردم را طلب میکند.

پیش از سخنان مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران، تشریف فرمایی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را به شهر آمل، خوش‌آمد گفت و بر تبعیت مردم انقلابی و مبارز استان مازندران، از مقام شامخ ولایت تأکید کرد. همچنین حجت‌الاسلام ابراهیمیان امام جمعه آمل، دست نوشته آیت‌الله حسن‌زاده آملی را که به مناسبت سفر مقام معظم رهبری به آمل، در مقدمه کتاب «انسان در عرف عرفان» نگاشته شده و به معظم‌له تقدیم گردید، قرائت کرد.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی