news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1388/07/14

بازدید فرمانده کل قوا از نمایشگاه توانمندی‌های علمی نیروی دریایی ارتش

فرمانده کل قوا عصر امروز در بازدید از نمایشگاهی در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی در نوشهر، از نزدیک با بخشی از توانمندی‌های علمی نیروی دریایی ارتش آشنا شدند.
در این بازدید، دانشجویان افسری در تمرین رایاوَرد -یا جنگ رایانه‌ای- توانایی خود در مقابله با تلاش دشمن برای نفوذ و اختلال و تخریب در سیستم‌ها و شبکه‌های رایانه‌ای را نشان دادند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر حضور هرچه فعال‌تر دانشجویان افسری در فضای سایبر خاطرنشان کردند: در پرتو استعداد و همت جوانان این سرزمین، هیچ کاری نشدنی نیست.
سیستم مخابراتی برد بلند نیروی دریایی نیز در این نمایشگاه باموفقیت آزمایش شد. ارائه‌ی توانمندی علمی نیروی دریایی ارتش در آموزش مجازی و همزمانِ دانشجویان در سه مرکز بوشهر، بندرعباس و تهران، بخش دیگری از این نمایشگاه را به خود اختصاص داده بود.
تعدادی از طرح‌ها و پروژه‌های دانشجویان افسری، از جمله جاذب رطوبت، ساخت رُبات‌های سطحی و زیرسطحی کنترل از راه دور و رُبات زیرسطحی قابل کنترل با کابل نیز در این نمایشگاه ارائه شد.
فرمانده کل قوا پس از بازدید از نمایشگاه، در جلسه‌ای با امیران و فرماندهان نیروی دریایی ارتش، اقدامات و برنامه‌های این نیرو را «مهم و خوب» ارزیابی کردند و افزودند: کارها را عمیق، بنیانی و با سرعتی منطقی انجام دهید.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نیروی انسانی را مهم‌ترین زیرساخت هر مجموعه‌ی انسانی و از جمله ارتش خواندند و به فرماندهان نیروی دریایی توصیه کردند: افسران و دانشجویان جوان و استعدادهای آنان را قدر بدانید.
ضرورت برنامه‌ریزی متناسب با جایگاه راهبردی نیروی دریایی، همکاری متقابل و مکمّل نیروی دریایی ارتش و نیروی دریایی سپاه و تأثیر مثبت فعالیت‌های زیرساختی نیروی دریایی در مناطق مأموریتو از جمله جنوب شرق کشور، از دیگر نکاتی بود که فرمانده کل قوا به آن‌ها پرداختند.
دریادار سیاری -فرمانده نیروی دریایی ارتش- نیز در این جلسه گزارشی از روند پیشرفت‌ها، طرح‌ها و اقدامات این نیرو را بیان کرد.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی