news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1377/01/27

دیدار کارگزاران نظام با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌‌‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی همزمان با عید سعید غدیر در دیدار رؤسای سه قوه و مسؤولان و شخصیتهای کشوری و لشکری، آحاد جامعه را به حفظ و تقویت وحدت و همبستگی توصیه کردند. و بر لزوم حمایت بیش از پیش از خدمتگزاران نظام اسلامی بویژه دولت و قوه قضاییه تأکید کردند.

مقام معظم رهبری در این دیدار ضمن تبریک این عید بزرگ و مقطع عظیم تاریخی به ملت ایران ؛ جهان اسلام و همه حق‌‌‌جویان و عدالت خواهان، با تبیین مفهوم ولایت، فرمودند: معنای حقیقی ولایت که شاخصه نظام سیاسی اجتماعی اسلام است، به هم پیوستگی و یگانگی است و بر اساس آیات قرانی نیز باید در نظام اسلامی، وجه غالب زندگی، همدلی، همکاری و همراهی باشد.

مقام معظم رهبری حضرت امیرالمؤمنین (ع) را مظهر همدلی یک رهبر سیاسی با آحاد مردم دانستند و با اشاره به آثار و دستاوردهای وحدت و اتحاد مردم و اجزاء حکومت پس از پیروزی انقلاب اسلامی فرمودند: بر خلاف تمامی توطئه‌‌‌های سیاسی، امنیتی، نظامی، فرهنگی و اقتصادی دشمنان که سعی کردند نگذارند اتحاد در این کشور شکل بگیرد، اراده الهی، وحدت عظیم ملت بزرگ، با اراده و هوشمند ایران، حاکمیت روح ولایت در کشور و هدایتهای نفس گرم و دل آگاه امام خمینی (رض) بر تمامی توطئه‌‌‌ها فائق شد.

حضرت آیت‌‌‌الله خامنه‌‌‌ای تصریح فرمودند: امروز نیز همچون گذشته در خلال تبلیغات بیرون از مرزها و برخی دنباله‌‌‌های آنها در داخل کشور و نیز در تلاش دشمنان زخم‌‌‌خورده و کسانی که انقلاب در طول سالهای متمادی جلو مطامع آنها را گرفته است، خط تشنج و ایجاد اختلاف تعقیب می‌‌‌شود، از اینرو باید آحاد مردم هوشیار باشند و با اعتصام به حبل الله، اعتقاد به راه قرآن و اسلام و در سایه دل دادن و سر سپردن به نظام ولایت، با هم باشند.

مقام معظم رهبری با اشاره به مسؤولیت سنگین اداره امور کشور، حمایت و پشتیبانی از خدمتگزاران نظام اسلامی اعم از دولت، قوه قضاییه و مجلس را وظیفه آحاد مردم دانستند و تأکید کردند: همه وظیفه دارند از دولت که بار سنگین اداره کشور بر عهده او است پشتیبانی و حمایت کنند. نسبت به قوه قضاییه هم وظیفه دارند حمایت کنند، تا بتوانند کارهای بزرگی را که بر عهده دارد،انجام دهد. اگر قوه قضاییه نباشد عدالت، میزان و مبنایی نخواهد داشت.

رهبر معظم انقلاب اسلامی اضافه فرمودند: امروز اگر همه نیروها دست به دست هم دهند و با مهربانی و همدلی در صدد برایند که پرچم عزت ملت ایران را بر افراشته نگه دارند، امیدی را که در دل مسلمانان ایجاد شده، پرفروغ نگه خواهند داشت و این همان چیزی است که دشمن نمی خواهد .

حضرت آیت‌‌‌الله خامنه‌‌‌ای در پایان سخنانشان با توصیه بر ضرورت پرهیز از بزرگنمایی برخی از مشکلات و مسائل جزئی، تأکید فرمودند: ما هنوز در ابتدای راه هستیم، این کشور باید ساخته شود و استعدادهای ملت شکوفا شده و در دنیا بدرخشد و آن تمدن عظیم اسلامی را در مقابل چشم جهانیان بگذارد.

پیش از بیانات مقام معظم رهبری حجت‌‌‌الاسلام والمسلمین خاتمی رئیس جمهور در سخنانی با تبریک عید سعید غدیر به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، این عید را عید ولایت خواند و گفت: امروز ما مسلمانان اگر از گذشته عبرت بگیریم و با دیده انصاف به آینده بنگریم، بی‌‌‌شک امام علی علیه السلام را شایسته‌‌‌ترین و بر جسته‌‌‌ترین الگوی ساختن مدینه فاضله‌‌‌ای می‌‌‌بینیم که پیامبر اسلام (ص) برای استقرار آن مبعوث شده است.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی