news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1376/11/14

دیدار میهمانان ایرانی و خارجی شرکت‌‌کننده در مجمع جهانی اهل بیت(ع) با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار میهمانان ایرانی و خارجی شرکت‌کننده در مجمع جهانی اهل بیت (ع) طی سخنانی اقتدار ، عزت اسلامی و ایستادگی ملت مسلمان و انقلابی ایران در برابر قدرتهای استکباری را مایه مباهات جهان اسلام دانستند و آن را برای جوانان و دلهای با نشاط مسلمانان پرجاذبه و برای استکبار جهانی هراس‌انگیز توصیف کردند.

مقام معظم رهبری در این دیدار بر اهمیت اجتماع مسلمانان بر حول محورهای مورد قبول و مشترک تأکید کردند و فرمودند: ما اعتقاد راسخ داریم که پیروان مذاهب مختلف اسلامی در تعامل میان خود باید مشترکات فکری و عقیدتی را به دیده اهمیت بنگرند و فراتر از اختلافات عقیدتی، مذهبی، فقهی و کلامی گرد هم جمع شوند و از این وحدت و عظمت به نفع جهان اسلام استفاده کنند، بنا بر این اجتماع پیروان مذهب اهل بیت (ع) نیز همین هدف را دنبال می‌کند و باید راهی را بیابد که بتواند از مجموعه پیروان اهل بیت (ع) که در اغلب نقاط دنیا مظلوم واقع شده‌اند حراست کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بیان علل مظلومیت پیروان اهل بیت (ع) فرمودند: مکتب تشیع از آغاز بر اساس مبارزه با تحریف و ممانعت از کشیده شدن جریان ایمان اسلامی به میل قدرتهای حاکم حرکت کرده است و زندگی ائمه معصومین (ع) بوضوح گویای همین حقیقت است. اهل بیت (ع) در دوران سلاطین بنی‌امیه و بنی‌عباس همانند پرچمهایی بودند که راه اسلام ناب و بری از تحریف را به مردم نشان می‌دادند، بنا بر این طبیعی است که هر کس در مقابل تحریف و کشانده شدن مذهب به سوی صاحبان قدرت بایستد، مورد ستم قرار می‌گیرد و مظلوم واقع می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی بنای عظیم و مرتفع نظام اسلامی در ایران را الهام گرفته از حرکت امام حسین (ع) و ائمه معصومین (ع) دانستند و فرمودند: مکتب و تفکری که انقلاب اسلامی را پدید آورد به نظام اسلامی استقلال و ثبات سیاسی بخشید و به ملتی بزرگ و شجاع، عزت اسلامی اعطا کرد، مورد پسند مستکبرین جهان نیست و قهرا با او مخالفند که این مخالفت به صورتهای مختلفی بروز می‌کند. تحریف سخنان و دیدگاههای جمهوری اسلامی ایران و انتشار انبوهی کتاب، جزوه و مطالب گوناگون علیه تشیع و دادن سنتهای دروغ و خلاف، نشان از دستهای مجرم و گنهکاری دارد که برای خرابکاری در فضای فکری جهان اسلام تلاش می‌کنند.

ولی امر مسلمین با تأکید بر هراس قدرتهای استکباری از ایران اسلامی فرمودند: استکبار می‌داند که دلهای مردم در بسیاری از کشورهای اسلامی از شمال آفریقا تا شرق آسیا با جمهوری اسلامی ایران است و این کشورها عمق سیاسی و استراتژیک ایران اسلامی محسوب می‌شوند، بنا بر این قدرتهای استکباری در هر اس از ایران فکر شیعی را بد معرفی می‌کنند و به آن نسبتهای خلاف و دروغ می‌دهند که در این میان مکتب پرافتخار شیعه مظلوم واقع می‌شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ضرورت دفاع از مکتب پرفروغ تشیع و پیروان اهل بیت (ع) را به عنوان یک جهاد بزرگ به اعضای مجمع جهانی اهل بیت (ع) گوشزد کردند و فرمودند: ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران در قبال طرفداران مکتب اهل بیت (ع) در هر نقطه‌ای از جهان احساس تکلیف و مسؤولیت می‌کنیم، متأسفانه در برخی از نقاط، شیعیان فقط به خاطر اعتقادات خود تحت تعقیب قرار می‌گیرند که این ظلم بسیار بزرگی است و مجمع جهانی اهل بیت باید با به کار گرفتن امکانات عظیمی که در اختیار دارد بتواند از آنان دفاع کند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی از عوامل عمده استکبار به عنوان هیولاهای بی‌ارزش و بی‌اهمیت برای ملت ایران یاد کردند و در پایان سخنانشان فرمودند: ملت ایران فقط به دنبال تکلیف و مسؤولیت خود و ادامه راه نورانی اسلام حرکت می‌کند و هرگز تسلیم خواست و تحمیل استکبار و در راس آن شیطان بزرگ نخواهد شد زیرا پیروزی و نصرت الهی از آن کسانی است که در راه خدا ایستادگی و مجاهدت کنند.

بر پایه همین گزارش پیش از سخنان مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمین تسخیری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) از چگونگی برگزاری نشست عمومی این مجمع گزارشی را به استحضار رساند. در این مراسم بیش از سیصد تن از شخصیتهای برجسته جهان تشیع از هشتاد کشور جهان حضور داشتند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی