news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1388/06/29

دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای امروز در دیدار مسئولان نظام، سفیران کشورهای اسلامی و جمعی از قشرهای مختلف مردم، مناسبت‌ها و اعیاد اسلامی و به‌ویژه عید سعید فطر را مهم‌ترین فرصت برای بازخوانی ظرفیت‌ها، توانایی‌ها و وضع حال و آینده‌ی امت اسلامی و آسیب‌شناسی نقاط ضعف و عیوب دانستند و تأکید کردند: امروز مهم‌ترین نیاز امت اسلامی و دولت‌های مسلمان، بازگشت به صراط مستقیم الهی و حاکمیت احکام اسلامی و استفاده از امکانات سرشار سیاسی و جغرافیایی در کنار حفظ اتحاد و انسجام، به منظور ایستادگی در مقابل دشمنان و رسیدن به مدارج عزت، قدرت و پیشرفت اسلامی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ملت ایران را یک نمونه خواندند و با یادآوری شرایط ملت ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و حضور رژیم خائن پهلوی در زنجیره‌ی حامیان رژیم صهیونیستی، افزودند: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و حاکمیت اسلام، ملت ایران اکنون پیشتاز مقابله با رژیم صهیونیستی است و این ملت امروز به ایستادگی خود در مقابل زورگویی جسورترین و گستاخ‌ترین مستکبر عالم، افتخار و مباهات می‌کند.

ایشان ورود ملت ایران به عرصه‌های عظیم و از جمله پیشرفت‌ها و دستاوردهای بزرگ علمی و عزت سیاسی نظام اسلامی را نتیجه‌ی حاکمیت اسلام دانستند و خاطرنشان کردند: نظام اسلامی ایران مدعی حاکمیت تمام‌عیار احکام اسلامی نیست، اما همان اندازه‌ای که ملت ایران موفق به اجرای احکام اسلامی شده، آثار و برکات آن را هم دیده است که این، یک تجربه و الگوی عملی برای امت اسلامی است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به نبود انسجام میان ملت‌ها و دولت‌های اسلامی و سوء استفاده‌ی دشمنان از این شرایط‌ افزودند: اگر امت اسلامی متحد بود و از تمام ظرفیت‌های سیاسی و جغرافیایی خود استفاده می‌کرد، امروز وضع مردم فلسطین و ساکنان غزه این‌گونه نبود و زورگویان نمی‌توانستند طرح‌های خود را به دولت‌های اسلامی تحمیل کنند و اجازه‌ی مخالفت هم ندهند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: در چنین شرایطی اگر سخنی هم بر ضد غاصبان صهیونیست گفته شود، دشمنان با استفاده از ابزارهای تبلیغاتی خود سیل تهمت را روانه می‌کنند و می‌گویند عده‌ای می‌خواهند یک دولت عضو سازمان ملل را از بین ببرند.

ایشان افزودند: رژیم صهیونیستی دولتی جعلی است که یک ملت را نابود کرده است و مدعیان حقوق بشر نیز چشم خود را در برابر این ظلم و جنایت آشکار بسته‌اند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به ادعای دروغ رسانه‌های غربی مبنی بر تلاش جمهوری اسلامی ایران برای نابودی رژیم صهیونیستی با استفاده از تجهیزات نظامی، خاطرنشان کردند: جمهوری اسلامی ایران برای قضیه‌ی فلسطین یک طرح معقول، منطقی و انسانی دارد که آن را ارائه کرده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سیاست نظام اسلامی را بر مبنای قرآن و احکام اسلامی، دفاع از مظلوم دانستند و افزودند: علت اصلی دشمنی استکبار با جمهوری اسلامی همین موضوع است.

ایشان ترویج اسلام‌هراسی و همچنین ایران‌هراسی را دو راهکار استکبار و در رأس آن آمریکا، برای جلوگیری از اتحاد و انسجام دنیای اسلامی ارزیابی و تأکید کردند: دولت امریکا در دوره‌ی رئیس‌جمهور قبلی، تلاش‌های زیادی بر ضد دنیای اسلام و همچنین بر ضد ایران انجام داد و دولت فعلی امریکا هم با وجود سخنان و پیام‌های به‌ظاهر دوستانه، همان سیاست اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی را دنبال می‌کند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر خطر موشک‌های ایرانی، خاطرنشان کردند: این ادعا تهمتی است که در چهارچوب سیاست ایران‌هراسی مطرح می‌شود، در حالی که جمهوری اسلامی ایران در سی سال گذشته به هیچ کشوری حمله نکرده است و سیاست ایران نیز در تعامل با کشورهای اسلامی و همسایگان خود، برادرانه و دوستانه و در تعامل با کشورهایی که تعرضی به جمهوری اسلامی ندارند، تعامل صحیح، معقول و منطقی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند:، اما نظام اسلامی در قبال تعرض به دولت و ملت ایران هرگز ساکت نخواهد نشست.

ایشان ادعای تلاش ایران برای تولید سلاح هسته‌ای را یکی دیگر از تهمت‌های دروغ و ناروا بر ضد نظام اسلامی برشمردند و افزودند: جمهوری اسلامی ایران بر اساس عقیده‌ی اسلامی و به صورت مبنایی، تولید سلاح هسته‌ای و استفاده از آن را ممنوع می‌داند و بر این عقیده‌ی خود ایستاده است و این مطلب را مسئولان امریکایی نیز می‌دانند، ولی در عین حال این تهمت را در چهارچوب سیاست ایران‌هراسی تکرار می‌کنند.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: دولت امریکا باید این سیاست خود را اصلاح کند و ملت ایران نیز با‌هوشیاری نظاره‌گر این دشمنی‌ها است و در مقابل آن‌ها خواهد ایستاد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: جمهوری اسلامی ایران در مقابل تعرض نیز عقب‌نشینی نخواهد کرد.

ایشان ایستادگی در مقابل دشمنی‌ها و استفاده از همه‌ی ظرفیت‌ها و استعدادها برای پیشرفت علمی و عزت اسلامی را درس اسلام و درس امام بزرگوار رحمةالله‌علیه دانستند و افزودند: ملت ایران و جوانان کشور این درس را به‌خوبی آموخته و به آن عمل کرده‌اند و در آینده هم همین‌گونه عمل خواهند کرد.

در ابتدای این دیدار، آقای احمدی‌نژاد -رئیس‌جمهور- در سخنانی ضمن تبریک عید سعید فطر، مشکلات کنونی بشریت را دوری از مسیر توحید و راه مستقیم انبیاء الهی دانست و گفت: راه انبیاء و به‌ویژه روش پیامبر عظیم‌الشأن اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم، خداپرستی، عمل صالح، تقوا، ایستادگی در برابر ظلم و بی‌عدالتی، دفاع از حق و مظلوم و مبارزه و ایثار است و تنها راه نجات بشریت هم گام‌برداشتن عملی در این مسیر است.

رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به حماسه‌ی بزرگ ملت ایران در روز قدس، خاطرنشان کرد: ملت ایران با حضور پرشکوه در راهپیمایی روز قدس، بار دیگر عظمت، اقتدار و پایبندی خود را به راه امام رحمةالله‌علیه و ارزش‌های انقلاب نشان داد.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی