news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1376/09/25

دیدار اقشار مختلف مردم با رهبر انقلاب در سالروز میلاد امام زمان (عج)

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در سالروز میلاد مبارک حضرت ولی عصر (عج)، جمع زیادی از قشرهای مختلف مردم را از سراسر کشور به حضور پذیرفتند.

مقام معظم رهبری در این دیدار میلاد مسعود خاتم‌الاوصیاء را به ملت ایران و شیعیان جهان تبریک گفتند و اهمیت ولادت مبارک حضرت بقیه الله الاعظم را در یادآوری مسأله انتظار، برای فرارسیدن دوران موعود و ظهور آن حضرت دانستند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به تهاجم دشمن به عقاید سازنده امت اسلام اشاره کردند و فرمودند: در مجموعه احکام و مقررات اسلامی، دشمنان اسلام و مسلمانان به سراغ عقایدی از شرع مقدس رفته‌اند که تأثیر مهمی در زندگی و سرنوشت آینده جامعه اسلامی داشته است و هدف آنها از بین بردن این عقیده و در صورت ناتوانی کار بر روی محتوای آن بوده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی از توحید، امامت، اخلاق اسلامی، صبر، توکل و قناعت به عنوان نقاط برجسته و حرکت دهنده اسلام یاد کردند و فرمودند: اعتقاد به ظهور امام زمان (عج) به جهت پرکردن دنیا از عدل، دادگستری و نیکی و از بین بردن ظلمها و فاصله‌های طبقاتی، عقیده‌ای بسیار کارگشاست و سندی در دست است که نشان می‌دهد بزرگان استعمار، تنها راه سلطه بر شمال آفریقا را از بین بردن عقیده به مهدویت دانسته‌اند .

مقام معظم رهبری کسانی را که به اسم روشنفکری و تجددطلبی، خواسته یا ناخواسته، عقاید اسلامی را بدون مطالعه مورد تشکیک قرار می‌دهند، در خدمت دشمن دانستند و فرمودند: امروز هر نفسی و حنجره‌ای که برای ناامید کردن مردم به دمد و هر قلمی که کلمه‌ای در جهت مأیوس کردن مردم بر روی کاغذ بیاورد، چه بداند و چه نداند، این قلم و حنجره متعلق به دشمن است و دشمن از او استفاده می‌کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، امید ناشی از اعتقاد به مهدویت را به مثابه خون در کالبد و روح در جسم مسلمانان توصیف کردند و فرمودند: استکبار جهانی امروز در تلاش است تا روح ناامیدی و یأس را به زور در ملتهای مسلمان و از جمله در ملت ایران تزریق کند و اغلب خبرهای تبلیغاتی و زهرآگین دشمن با هدف ناامید کردن مردم از اقتصاد و فرهنگ، مأیوس کردن متدینین از گسترش دین و ایجاد یأس از کار سیاسی و فرهنگی در نیروهای آزادی‌طلب و عناصر فرهنگی و سیاسی، تنظیم و منتشر می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند: استکبار قادر به انجام هیچ کاری با یک ملت امیدوار، پرتحرک و فعال، زنده و بیدار، و با هوش نیست؛ اما می‌تواند برای یک ملت مدهوش و ناامید و بی‌تحرک، نقشه بکشد، به جای او تصمیم بگیرد و به جای او نیز عمل کند، بنا بر این اعتقاد به مهدویت و وجود مقدس مهدی موعود (عج)، امید را در دلها زنده می‌کند و این امید فرصت هرگونه اقدامی را از دشمن سلب می‌کند.

مقام معظم رهبری مخدوش کردن اعتقاد به مهدویت در اذهان مردم را یکی از تلاشهای حساب شده دشمن خواندند و فرمودند: جامعه‌ای می‌تواند پذیرای مهدی موعود باشد که از آمادگی و قابلیتهای لازم برخوردار شده باشد.

انبیاء بزرگ الهی به دلیل آماده نبودن زمینه، نتوانستند دنیا را از بدیها پیراسته و پاک کنند و علی بن ابی طالب (ع) نیز با آن نیروی اراده و اتصال به معدن علم الهی و آنهمه زیبایی‌ها و درخشندگیها در زمان خود نتوانست ریشه‌های بدی را به خشکاند؛ زیرا زمینه نامساعد بود و جامعه در مسیر دنیاطلبی حرکت می‌کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به درخشندگیهای معنوی در ایران اسلامی اشاره کردند و فرمودند: امروز در کجای دنیا به جز ایران اسلامی، شمار عظیمی از جوانان خوب حزب الهی و مؤمن را می‌توان یافت که با گذشت از شهوات نفسانی و پول و ثروت و با بلند نظری و بی‌اعتنایی به زخارف دنیا به سمت صلاح و فلاح پیش بروند ؟ کجای دنیا به جز ایران اسلامی می‌توان مجموعه‌ای بزرگ از زنان را یافت که در کار سیاسی، فرهنگی و تشکیلاتی پیشتاز باشند، در هنگام جهاد، فرزندان خود را به جبهه بفرستند و در خانه‌داری و تربیت فرزندان کدبانو و بهترین مربی باشند، همه اینها ارزش و امید بخش است که تحت تربیت اسلام حاصل شده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی از ملت ایران به عنوان ملتی عزیز و سرفراز در دنیا نام بردند و در پایان سخنانشان با اشاره به برگزاری باشکوه اجلاس سران کنفرانس اسلامی فرمودند: ملت و دولت ایران این روزها شاهد عزت سیاسی خود در جهان هستند و همگان مشاهده کردند که به تبع برکات اسلام، ایران کشوری عزیز، مقتدر و برجسته است و مسؤولان با اخلاص، مؤمن و علاقه‌مند آن در خدمت ملتی بزرگ قرار دارند.

بر پایه همین گزارش در این دیدار اقشار مختلف مردم از شهرهای نجف آباد، چالوس، نو شهر، ایلام، محلات، کرمانشاه، جیرفت و همدان جمعی از خانواده‌های معظم شهیدان از شهرهای تهران، زرین‌شهر و ابرقو، تعدادی از طلاب شهرهای کاشان، یزد، قم، اصفهان و تعدادی از طلاب بنگلادشی و هندی و نیز شماری از دانشجویان ایثارگر و شاهد از دانشگاههای تهران حضور داشتند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی