news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1376/03/02

حضور رهبر انقلاب در پای صندوق اخذ رأی و شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اولین لحظات شروع کار رأی گیری در کشور، با حضور در پای صندوق اخذ رأی، به نامزد اصلح انتخابات ریاست جمهوری رای دادند.

این در حالی بود که دهها خبرنگار، فیلمبردار و عکاس داخلی و خارجی از حضور مقام معظم رهبری و مراحل اخذ رأی گزارش، فیلم و عکس تهیه کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح امروز در حالی که شناسنامه خود را در دست داشتند در کنار صندوق سیار شماره ۱۱۰ در حسینیه امام خمینی (رض) حضور یافتند و مسؤولان اخذ رأی پس از طی مرحل ثبت مشخصات شناسنامه‌ای معظم‌له، برگه رأی را در اختیار مقام معظم رهبری قرار دادند و معظم‌له نیز پس از درج نام داوطلب اصلح، آن را در صندوق رأی انداختند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پس از دادن رأی خود طی مصاحبه‌ای به آحاد مردم توصیه فرمودند که با توجه به ممدوح بودن سبقت در کارهای نیک در دین مقدس اسلام، از اولین ساعات رای گیری به پای صندوقهای اخذ رأی بشتابند و با احساس مسؤولیت و از روی تشخیص و آگاهی رأی خود را به صندوق بیندازند.

مقام معظم رهبری در تبیین انتظار خود از رئیس جمهور آینده فرمودند: ما از کسی که به عنوان رئیس جمهور انتخاب میشود انتظار داریم که خود را خدمتگزار مردم بداند و آنچه را که برای دین و دنیای این مردم نیاز است در محدوده اختیارات قانونی خود، با همه وجود انجام دهد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با تأکید بر تدین و انقلابی بودن ملت ایران فرمودند مردم مایلند که آنچه برای رفاه و سعادت دنیوی آنان انجام میگیرد در چارچوب احکام و مقررات اسلامی باشد و خوشبختانه همه نامزدها اعلام کرده‌اند که بنا دارند چنین عمل کنند و ما نیز همین توقع را از رئیس جمهور آینده داریم داشت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان سخنانشان فرمودند: من با هر کس که نامش به عنوان رئیس جمهور از صندوقها بیرون بیاید و رأی بیاورد، همان رفتاری را خواهم کرد که در این ۸ سال با جناب آقای هاشمی رفسنجانی کرده‌ام هر چند که هیچ یک از آنها برای من آقای هاشمی رفسنجانی نخواهد شد ولی امیدوارم بتواند برای ملت و کشور همان شخصیت باشد و هر چه بیشتر و بهتر تلاش کند زیرا باب رحمت الهی واسع است.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی