news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1375/01/28

دیدار جمع کثیری از فرماندهان و پرسنل ارتش با فرمانده کل قوا

حضرت آیت‌‌الله خامنه‌‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، امروز در دیدار جمع کثیری از فرماندهان و پرسنل ارتش با ایشان، حملات و جنایات صهیونیست‌ها را در لبنان فاجعه بزرگ بشری خواندند و تصریح کردند رئیس جمهور و دستگاه حاکمه آمریکا در برابر این فاجعه آشکار و بسیار بزرگ از صهیونیست‌های خبیث و جنایتکار حمایت می‌‌کنند و مدعی رهبری جهان نیز هستند و این واقعا شرم‌‌آور است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به سکوت بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی و دیگر کشورها افزودند: صهیونیست‌های خبیث قسی‌‌القلب ضدبشر، در حال انجام دادن زشت‌‌ترین نوع تجاوز و جنایت ممکن در لبنان هستند و مردم بی‌‌گناه، بویژه کودکان را در خانه و وطن خود به خاک و خون می‌‌کشند. اما رئیس جمهور آمریکا و دستگاه حاکم این کشور در برابر این فاجعه کاملا آشکار و بسیار بزرگ از صهیونیست‌های بچه‌کش و دست پروده‌‌های پلید خود حمایت می‌‌کنند و به حزب‌الله و ملت لبنان تهاجم سیاسی نیز می‌‌کنند.

مقام معظم رهبری موضع حزب‌الله و مردم لبنان را موضعی دفاعی خواندند و گفتند: حزب‌الله برای دفاع از استقلال لبنان و حق مردم این کشور به آب و آتش می‌‌زند و برای آزادسازی جنوب لبنان از دست صهیونیست‌ها فعالیت می‌‌کند و این استقلال‌‌طلبی و مبارزه با اشغالگری در همه جای دنیا و در فرهنگ ملتها امری قابل تمجید و پسندیده است. اما استکبار و در راس آن آمریکای خبیث و پلید این حرکت آزادیبخش را نکوهش می‌‌کند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند: این کارها نشان می‌‌دهد که عرف و فرهنگ سیاسی وارونه شده است و بشر به دست چه کسانی گرفتار شده است.کسانی که در اوج افکار و اعمال ضد بشری و ناعادلانه خود و در حالی که از ابتدایی‌‌ترین مبانی اخلاق بشری بویی نبرده‌‌اند ادعای رهبری جهان را مطرح می‌‌کنند و این بزرگترین توهین به بشریت است.

حضرت آیت‌‌الله خامنه‌‌ای با تشریح مشکلات فرهنگی اجتماعی آمریکا به ناامن بودن محیط جامعه و حتی خانواده برای کودکان آمریکایی اشاره کردند و افزودند: در حالی که در هیچ جای دنیا به اندازه آمریکا حقوق زنان و کودکان تضییع نمی‌‌شود و ناامنی اجتماعی وجود ندارد مقامات این کشور از کاخ سیاه، مدعی رهبری دنیا هستند و این واقعا شرم‌‌آور است.

حضرت آیت‌‌الله خامنه‌‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی استقلال را اساس حیات هر کشور و ملت خواندند و بر لزوم تلاش مستمر برای دستیابی به مراتب مختلف استقلال تأکید کردند.

فرمانده کل قوا در این دیدار که در آستانه روز ارتش انجام شد با اشاره به پیشرفت‌های ارتش در زمینه‌‌های گوناگون، روزها و هفته‌‌های یادبود را فرصتی برای تأمل و بازنگری در خویش خواندند و افزودند: افراد و مجموعه‌‌های انسانی و کاری به بازنگری مستمر خود نیازمندند و این بازنگری باید با نگاهی بیرونی، نافذ، انتقادگر و ضعف‌‌جویانه صورت گیرد تا امکان طی کردن مدارج کمال فراهم شود. رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند: وابستگی اصولا خلاف طبیعت انسان است و منشأ همه ضعف‌ها و مشکلات یک کشور و ملت محسوب می‌‌شود بگونه‌‌ای که برای ملت‌ها خفتی بالاتر از وابستگی وجود ندارد. مقام معظم رهبری با اشاره به تأثیر انقلاب اسلامی در نجات ملت و کشور ایران از وابستگی فرمودند: استقلال مراتبی دارد که اولین آنها، استقلال سیاسی است و امروز نظام جمهوری اسلامی ایران، حکومتی است مستقل که دولت، رئیس‌جمهور و نمایندگان مجلس آن از هیچ قدرتی نمی‌‌هراسند و رئیس‌جمهور آن در مورد فلسطین و بوسنی مواضعی می‌‌گیرد که خشم دشمنان اسلام را بشدت برمی‌‌انگیزد و ارتش جمهوری اسلامی باید ارتشی شایسته استقلال، پیشاهنگی و آرمان‌های بشری این ملت مسلمان باشد.حضرت آیت‌‌الله خامنه‌‌ای افزودند: بالاتر از استقلال سیاسی، استقلال اقتصادی است که باید مسئولان کشور، نمایندگان مجلس و دست‌‌اندرکاران مسائل اقتصادی تلاش کنند در همه زمینه‌ها از جمله مسائل پولی و سیستم‌های اقتصادی، وابستگی کشور به طور کامل قطع شود.فرمانده کل قوا،در تبیین تلاش‌های انجام شده و در دست اجرا، برای قطع وابستگی ارتش، نقش مسئولان دلسوز و علاقه‌‌مند و عناصر مؤمن و حزب‌‌اللهی را مورد تأکید قرار دادند و افزودند: حزب‌الله و عناصر حزب‌‌اللهی را بزرگ بشمارید، آنها بودند که مملکت را نجات دادند در جنگ حماسه‌‌ها آفریدند، در مواقع فتنه ارتش را یاری دادند و در امر سازندگی و قطع وابستگی نیز همواره در تلاش و فعالیتند. مقام معظم رهبری با اشاره به ظرفیت‌های موجود برای ابتکار و نوسازی در ارتش افزودند: تلاش در این زمینه‌‌ها، انگیزه‌‌های قوی می‌‌خواهد و ما خدا را شکر می‌‌کنیم که برخی از دروازه‌‌ها و راه‌ها بسته است و این باعث می‌‌شود که انگیزه‌‌های تلاش و خودکفایی بیشتر شود.

حضرت آیت‌‌الله خامنه‌‌ای با اشاره به مرحله دوم انتخابات پنجمین دوره مجلس شورای اسلامی فرمودند: تأکید مکرر بر لزوم انتخاب نمایندگان اصلح و توجه به تدین داوطلبان نمایندگی مجلس به این دلیل صورت می‌‌گیرد که این ملت استقلال خود را آسان به دست نیاورده است و وابستگی نیز از لاابالیگری دینی حاصل می‌‌شود. بنا بر این مبادا کسانی به مجلس بروند که گیرنده آنها منتظر فرستنده قوی آمریکا و غرب باشد و هر چه آنها بگویند، اینها به زبان دیگر در داخل مملکت تکرار کنند.

مقام معظم رهبری با اشاره به برخی تبلیغات در مورد اصالت دادن به تخصص داوطلبان نمایندگی تصریح کردند: تخصص نیز امری لازم است و ما امروز متخصص کم نداریم اما ملت هوشیار ایران باید دقت کند که در میان همین متخصصان، متدینها را انتخاب کند. زیرا دین و تدین مانع وابستگی می‌‌شود و اگر دینداری نباشد وابستگی آسان می‌‌شود.

حضرت آیت‌‌الله خامنه‌‌ای با اشاره به اعتماد مستمر مردم به علمای دین و متدینین افزودند: در برخی تبلیغات انتخاباتی شعارهایی دیده می‌‌شود که نه فقط رنگ و بوی مذهبی ندارد بلکه ضد مسائل انقلابی و دینی است و این خطر است. البته ما به هوشیاری ملت مطمئن هستیم اما این احتمال وجود دارد که یک کسی بتواند با تبلیغات مختلف و غبار آلوده کردن فضا به مجلس راه یابد. البته ملت آگاه و رنج کشیده بیدار است و اگر مشاهده کرد که عنصر وابسته‌‌ای به مجلس راه یافت، او را از مجلس نیز بیرون خواهد انداخت.

مقام معظم رهبری با اشاره به تلاش بیگانگان برای تقسیم‌‌بندی دروغین ملت به جناحهای مختلف مانند راست و چپ و سنتی و مدرن فرمودند: این حرفهای بی‌‌ربطی است که یک عده آدمهای ساده هم قبول می‌‌کنند و فکر می‌‌کنند این مسائل افتخار است، در حالی که جزو ملت بودن، جزو توده‌‌های انقلابی و دین باور بودن افتخار است. و اسمهای چپ و راست و قدیم و جدید واقعیت ندارد زیرا اصولا هیچ گروهی تفکر مدونی ندارد که بشود تقسیم‌‌بندی کرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به وجود یک جریان ضد دینی و ضد انقلابی و لیبرالیزم وابسته افزودند: کسانی بوده‌‌اند که در قالب نویسنده و شاعر و هنرمند و مطبوعات‌چی به رژیم ستمشاهی وابسته بوده‌‌اند و در آن دوران از خفقان و مسائل دیگر دم نمی‌‌زدند اما اکنون که نظام جمهوری اسلامی آزادی‌های معقول به همراه آورده است در مطبوعاتی که پولهایش از آن طرف مرز می‌‌آید و خط کلی آن هم احتمالا از خارج گرفته می‌‌شود، جمهوری اسلامی را با شعارها و ادعاهای پوچ متهم می‌‌کنند که باید به شدت از آنها پرهیز شود.

مقام معظم رهبری ابراز امیدواری کردند که خداوند ملت را همچنان مورد لطف و عنایت خود قرار دهد تا در مرحله دوم نیز آنچه را وظیفه دارند انجام دهند و مجلسی مستقل، متدین، مؤمن و کارامد تشکیل شود. مجلسی که ملت مطمئن باشد راه خدا و انقلاب اسلامی و استقلال را طی می‌‌کند.

در این دیدار، قبل از سخنان فرمانده کل قوا، سرلشکر شهبازی، رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران، با تأکید بر آمادگی ارتش برای هرگونه فداکاری در دفاع از انقلاب اسلامی و پاسداری از مرزهای میهن اسلامی، در زمینه تلاش‌های انجام شده برای نیل به خودکفایی و قطع وابستگی در ارتش، گزارشی به استحضار رساند.

برچسب‌ها: مطبوعات؛
آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی