news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1375/01/23

دیدار مسئولان صدا و سیما با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار رئیس، معاونان و مدیران شبکه‌های مختلف صدا و سیما از تلاشهای به عمل آمده در زمینه ایفاء رسالت خطیر این سازمان قدردانی کردند.
مقام معظم رهبری رسالت فرهنگی صدا و سیما را رسالت یک ملت و امری بسیار عظیم خواندند و تصریح کردند: مسؤولان و کارکنان صدا و سیما در زمینه‌های گوناگون بویژه در مناسبتهای اسلامی - انقلابی و مسأله انتخابات زحمات فراوانی متقبل شده و می‌شوند که حقیقتا جای تشکر دارد. رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به وجود برخی برنامه‌های قوی، جالب، هوشمندانه، هوشیارانه و متین در رادیو و تلویزیون افزودند: در صدا و سیما برنامه‌های بسیار خوب و یا خوبی دیده می‌شود، البته برنامه‌های معیوب هم هست اما روند برطرف کردن ضعفها و عیبها، محسوس است، این امر باید ادامه یابد و تلاش، طلب و جستجو برای دستیابی به مرزهای بالاتر باید همواره مورد توجه کامل باشد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گسترش پوشش رادیو به کلیه نقاط کشور را یک اولویت توصیف کردند و فرمودند. در این زمینه هنوز مناطقی در کشور وجود دارد که از صدای جمهوری اسلامی بهره‌مند نیستند و این مسأله باید برطرف شود. مقام معظم رهبری با اشاره به لزوم توجه به آرامش بخشی در برنامه‌های مختلف صدا و سیما از جمله در نمایشنامه‌های رادیویی و فیلمها و سریالها افزودند: در برنامه‌ها از هر مسأله‌ای که موجب ایجاد غم، ناراحتی و بروز تشنج فکری و عصبی می‌شود باید پرهیز شود و برای دستیابی به این هدف اساسی، باید برنامه‌ریزی کرد. رهبر معظم انقلاب اسلامی به پیشرفت و تحرک جاری در صدا و سیما اشاره کردند و توفیق دست‌اندرکاران صدا و سیما را در تصمیم‌گیری صحیح، اجراء این تصمیمات و جلب رضایت پروردگار، از خداوند مسألت کردند.

در این دیدار، قبل از سخنان مقام معظم رهبری، آقای لاریجانی رئیس سازمان صدا و سیما، در گزارشی از عملکرد این سازمان، تلاشهای به عمل آمده را در زمینه‌های فنی، اصلاح نیروی انسانی، گسترش سطح پوشش شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی، راه‌اندازی شبکه‌های جدید، ارتقاء کمی و کیفی و ایجاد تنوع در برنامه‌های داخلی و برون مرزی، برشمرد و اعلام کرد: شبکه چهارسیما از امروز رسما کار خود را آغاز می‌کند. رئیس سازمان صدا و سیما همچنین در مورد اقدامات این سازمان در زمینه کمک به برگزاری سالم و صیانت از اعتبار حقوقی انتخابات مجلس شورای اسلامی، توضیحاتی به استحضار رساند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی