news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتخاطراتخاطرات
نسخه قابل چاپ
1374/10/17

دیدار اقشار مختلف‌ مردم‌ با رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ صبح‌ امروز در دیدار جمع‌ زیادی‌ از اقشار مختلف‌ مردم‌ با ایشان‌ که‌ به‌ مناسبت‌ میلاد مبارک‌ منجی‌ عالم‌ بشریت‌ حضرت‌ مهدی‌ موعود (عج‌) انجام‌ شد طی‌ سخنانی‌ از این‌ روز بزرگ‌ به‌ عنوان‌ یک‌ عید حقیقی‌ برای‌ بشریت‌ و بویژه‌ انسانهای‌ مظلوم‌ و عدالتخواه‌ در طول‌ تاریخ‌ نام‌ بردند و آثار و برکات‌ ناشی‌ از اعتقاد به‌ ظهور آن‌ حضرت‌ در جهت‌ تکامل‌ معنوی‌ و عروج‌ انسان‌ و نیز ایجاد امید و نشاط در مبارزات‌ ملتها علیه‌ ظلم‌ و ستم‌ را برشمردند.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در این‌ دیدار میلاد خورشید عالم‌ تاب‌ عدالت‌ را به‌ ملت‌ ایران‌، امت‌ اسلام‌ و مستضعفان‌ جهان‌ تبریک‌ گفتند و در بیان‌ اهمیت‌ اعتقاد به‌ ظهور امام‌ عصر (عج‌) فرمودند: مهدی‌ موعود (عج‌) مظهر رحمت‌ و قدرت‌ حق‌ و مظهر عدل‌ الهی‌ است‌ و کسانی‌ که‌ بتوانند با این‌ کانون‌الشاع‌ و رحمت‌ و تفضلات‌ الهی‌ ارتباط روحی‌ و معنوی‌ برقرار کنند در تقرب‌ به‌ خداوند توفیق‌ بیشتری‌ می‌یابند، زیرا نفس‌ توسل‌ و توجه‌ و ارتباط قلبی‌ با آن‌ حضرت‌ موجب‌ عروج‌ و رشد روحی‌ و معنوی‌ انسان‌ می‌شود.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ اعتقاد به‌ ظهور امام‌ زمان‌ (عج‌) را مایه‌ امید منتظران‌ حضرت‌ دانستند و فرمودند: امید موجب‌ تلاش‌، حرکت‌، مبارزه‌ پیشرفت‌ و زنده‌ ماندن‌ انسان‌ می‌شود. ملتی‌ که‌ امید روشنی‌ در دل‌ داشته‌ باشد در برابر ظلم‌ و بی‌عدالتی‌ و هر قدرت‌ مسلط ظالمی‌ به‌ مبارزه‌ بر می‌خیزد و راه‌ را برای‌ استقرار عدل‌ باز می‌کند و با این‌ اعتقاد و امید، شیعه‌ تا کنون‌ از پیچ‌ و خمهای‌ عجیب‌ و غریبی‌ که‌ در سر راه‌ او قرار داده‌ بودند عبور کرده‌ است‌ و سر انجام‌ امروز پرچم‌ سربلند اسلام‌ و قرآن‌ در دست‌ ملت‌ مسلمان‌ و شیعه‌ ایران‌ قرار دارد.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ تلاش‌ در جهت‌ بی‌اعتقاد کردن‌ ملتها به‌ ظهور منجی‌ عالم‌ بشریت‌ را یکی‌ از اساسی‌ترین‌ فعالیتهای‌ استعمار و استثمار دانستند و فرمودند: ایمان‌ و اعتقاد به‌ امام‌ زمان‌ مانع‌ از تسلیم‌ شدن‌ است‌ و ملتهای‌ با ایمانی‌ که‌ حضور قطب‌ عالم‌ امکان‌ را در میان‌ خود احساس‌ می‌کنند، از حضور او امید و نشاط می‌گیرند و برای‌ مجد و عظمت‌ اسلام‌ مبارزه‌ و مجاهدت‌ می‌کنند و با تکیه‌ بر همین‌ امید درخشان‌ بود که‌ ملت‌ بزرگ‌ ایران‌ پرچم‌ اسلام‌ را به‌ اهتزاز درآورد و افتخار طول‌ تاریخ‌ بشر و تاریخ‌ اسلام‌ شد.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در بخش‌ دیگری‌ از سخنانشان‌ به‌ پیشرفتهای‌ ملت‌ ایران‌ در ابعاد مختلف‌ اشاره‌ کردند و با مفتضح‌ خواندن‌ تلاشهای‌ اخیر دستگاه‌ سیاسی‌ آمریکا علیه‌ ایران‌ فرمودند:، قدرت‌، عزم‌ راسخ‌ و امید ملت‌ مقتدر ایران‌ موجب‌ شده‌ است‌ که‌ قدرتمندان‌ و سیاستمداران‌ آمریکا در برابر ملت‌ و دولت‌ ایران‌ دست‌ به‌ انجام‌ اقدامات‌ نسنجیده‌ و ابلهانه‌ای‌ بزنند و بر اساس‌ قضاوت‌ دنیا، اقدام‌ مفتضح‌ آنان‌ در تصویب‌ بودجه‌ برای‌ انجام‌ اقدامات‌ خرابکارانه‌ علیه‌ ایران‌ اسلامی‌، به‌ ضرر آمریکا تمام‌ خواهد شد.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ به‌ فعالیتهای‌ خرابکارانه‌ آمریکا علیه‌ ایران‌ طی‌ سالهای‌ پس‌ از پیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ اشاره‌ کردند و فرمودند: مصوبه‌ آمریکا در مورد اختصاص‌ بودجه‌ برای‌ خرابکاری‌ در ایران‌ یک‌ داغ‌ باطله‌ خدایی‌ بر پیشانی‌ آمریکاست‌. از نظر انسانهای‌ با فرهنگ‌ و سیاستمداران‌ عاقل‌ و اندیشمند در سطح‌ جهان‌، این‌ تلاش‌ قبیح‌ و شرم‌آور سردمداران‌ آمریکا ناموفق‌ است‌ و بدون‌ آن‌ که‌ بتوانند آن‌ را بفهمند، آمریکا در انزوا قرار گرفت‌.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ با اشاره‌ به‌ محکومیت‌ اقدام‌ آمریکا از نظر افکار عمومی‌ جهان‌ فرمودند: ایران‌ اسلامی‌ اجازه‌ نخواهد داد که‌ این‌ اقدام‌ سخیف‌ و رسوای‌ آمریکا به‌ فراموشی‌ سپرده‌ شود. مردم‌ دنیا و نسلهای‌ آینده‌ باید بدانند که‌ وقاحت‌ رژیم‌ آمریکا در برهه‌ای‌ از زمان‌ به‌ حدی‌ رسید که‌ در برابر یک‌ دولت‌ و ملت‌ مقتدر و آزاد با صراحت‌ دست‌ به‌ زشت‌ترین‌ و محکوم‌ترین‌ کار ممکن‌ در مناسبات‌ بین‌المللی‌ زد. دولتمردان‌ آمریکا تصور می‌کنند که‌ دنیا تسلیم‌ آنان‌ خواهد شد اما این‌ تصور اشتباه‌ خسارت‌ فراوانی‌ را برای‌ آمریکا به‌ دنبال‌ خواهد داشت‌ زیرا ملتهایی‌ که‌ با استبداد داخلی‌ و رژیمهای‌ مستبد مبارزه‌ کرده‌اند استبداد آمریکایی‌ را تحمل‌ نخواهند کرد.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ تسلیم‌ناپذیری‌ دولتهای‌ با شخصیت‌ اروپایی‌، آسیایی‌ و آفریقایی‌ را در برابر آمریکا مورد تأکید قرار دادند و در پایان‌ سخنانشان‌ فرمودند: ملت‌ مبارز و رشید ایران‌ میدانهای‌ مبارزه‌ را تجربه‌ کرده‌ است‌، نیرومند است‌، قدرت‌ نظامی‌ خود را سنجیده‌ است‌ و دریافته‌ است‌ که‌ چگونه‌ می‌توان‌ در مقابل‌ دنیای‌ ظلم‌ و استکبار مبارزه‌ کرد بنا بر این‌ در برابر چنین‌ ملتی‌ اگر آمریکا پا به‌ جلو بردارد، این‌ ملت‌ مشت‌ محکمی‌ را بر دهان‌ او خواهد کوبید. در دل‌ ملت‌ ایران‌ خورشید امید به‌ آینده‌ می‌درخشد و در زندگی‌ به‌ لطف‌ و مدد الهی‌ امیدوار است‌، بر همین‌ اساس‌ مرعوب‌ و تسلیم‌ آمریکا نخواهد شد.

بر پایه‌ همین‌ گزارش‌ پیش‌ از سخنان‌ حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌، مهندس‌ غرضی‌ وزیر پست‌ و تلگراف‌ و تلفن‌ در سخنان‌ کوتاهی‌ به‌ نمایندگی‌ از حاضران‌، میلاد حضرت‌ بقیه‌ الله‌ الاعظم‌، مهدی‌ موعود (عج‌) را به‌ معظم‌له‌ تبریک‌ گفت‌ و اهم‌ برنامه‌های‌ این‌ وزارتخانه‌ را برای‌ ارائه‌ خدمات‌ هر چه‌ بیشتر و بهتر به‌ مردم‌ یادآور شد.

این‌ گزارش‌ همچنین‌ حاکیست‌ که‌ در این‌ دیدار جمعی‌ از مدیران‌ و کارکنان‌ وزارتخانه‌های‌ پست‌ و تلگراف‌ و تلفن‌، جهاد سازندگی‌، تعاون‌ و اداره‌ کل‌ بازرگانی‌ استان‌ تهران‌ به‌ همراه‌ وزرای‌ پست‌ و تلگراف‌ و تلفن‌، جهاد سازندگی‌ و تعاون‌، نماینده‌ ولی‌فقیه‌ در جهاد سازندگی‌، گروهی‌ از بسیجیان‌ ادارات‌، اقشار مختلف‌ مردم‌ شهرستان‌ نجف‌ آباد اصفهان‌ همراه‌ با امام‌ جمعه‌ این‌ شهر، گروهی‌ از مددجویان‌ کمیته‌ امداد امام‌ خمینی‌ (رض‌) از شهر دامغان‌ و جمعی‌ از خانواده‌های‌ مفقودین‌، اسرا و گروهی‌ از آزادگان‌ حضور داشتند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی