news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1374/09/26

برگزاری مراسم‌ فارغ‌التحصیلی‌ دانشجویان‌ دانشگاه‌ هوایی‌ با حضور فرمانده کل قوا

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ و فرمانده‌ کل‌ قوا صبح‌ امروز در مراسم‌ پنجمین‌ دوره‌ فارغ‌التحصیلی‌ دانشجویان‌ دانشگاه‌ هوایی‌ ارتش‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ طی‌ سخنانی‌ بر قطعیت‌ اضمحلال‌ و نابودی‌ آمریکا به‌ عنوان‌ ابر قدرت‌ غرب‌ تأکید کردند و مخالفت‌ آمریکا و رژیم‌ صهیونیستی‌ با نظام‌ اسلامی‌ را موجب‌ افتخار ملت‌ مسلمان‌ ایران‌ دانستند.

فرمانده‌ کل‌ قوا در این‌ مراسم‌ تلاش‌ علمی‌ در محیطهای‌ نظامی‌ و برای‌ اهداف‌ دفاعی‌ را یک عبادت‌ توصیف‌ کردند و فرمودند: وضعیت‌ امروز ایران‌ عزیز و آفاق‌ روشن‌ آینده‌ ملت‌ ایران‌ نشان‌ می‌دهد هر تلاش‌ و اقدامی‌ که‌ در جهت‌ تربیت‌ علمی‌ دستگاههای‌ عظیم‌ نظامی‌ اسلامی‌ انجام‌ شود یک عبادت‌ حقیقی‌ و یک کار ماندگار است‌.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ در سخنانشان‌ سلطه‌ دستگاه‌ فاسد ستمشاهی‌ بر ایران‌ را موجب‌ نفوذ بیگانگان‌ و از دست‌ رفتن‌ منابع‌ حیاتی‌ کشور دانستند و فرمودند: سرزمین‌ ایران‌ در دوران‌ سلطه‌ دستگاههای‌ فاسد، منطقه‌ای‌ امن‌ برای‌ بیگانگان‌ و طمعکاران‌ خارجی‌ محسوب‌ می‌شد و برای‌ ملت‌ ایران‌ محیطی‌ یأس‌آور و ناامن‌ بود، اما در پرتو انقلاب‌ شکوهمند اسلامی‌، امروز ایران‌ کشوری‌ مستقل‌ است‌ و ملت‌ ایران‌ نیز در برابر تهدیدها و تحمیلهای‌ هیچ‌ قدرت‌ زورگویی‌ سرخم‌ نمی‌کند.

فرمانده‌ کل‌ قوا به‌ استفاده‌ ملت‌ ایران‌ از امکانات‌ مادی‌ و معنوی‌ خود برای‌ ساختن‌ آینده‌ای‌ درخشان‌ اشاره‌ کردند و فرمودند: ملت‌ ایران‌ در طول‌ 17 سال‌ پس‌ از پیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ ثابت‌ کرده‌ است‌ که‌ قدرتمند، رشید و صبور است‌ و راه‌ خود را با طمأنینه‌، آرامش‌ و اتکاء به‌ نفس‌ ادامه‌ می‌دهد. نظام‌ اسلامی‌ افتخار می‌کند که‌ با زورمندان‌ تبهکار کنار نیامده‌ است‌ و دولت‌ نژادپرست‌ صهیونیست‌ راحتی‌ برای‌ یک روز نپذیرفته‌ و نخواهد پذیرفت‌.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ از آمریکا و رژیم‌ صهیونیستی‌ به‌ عنوان‌ زشت‌ترین‌ و سیاهکارترین‌ عناصر دنیا نام‌ بردند و فرمودند: امروز چهره‌ یاوه‌ گویانی‌ که‌ زشتیهای‌ خود را به‌ ملت‌ ایران‌ نسبت‌ می‌دهند، نزد ملتهای‌ جهان‌ افشاء شده‌ است‌ و افکار عمومی‌ دنیا به‌ روشنی‌ دریافته‌ است‌ که‌ آنها خود سیه‌روی‌ترین‌ انسانها، تروریست‌، زورگو، بدکار و نژاد پرست‌ هستند و سر انجام‌ آنها اضمحلال‌ و نابودی‌ است‌. اما در مقابل‌، پرچم‌ اسلام‌ روز به‌ روز برافراشته‌تر و ملت‌ ایران‌ نیز زنده‌تر خواهند شد.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ امید به‌ پیشرفت‌ نیروهای‌ مسلح‌ در زمینه‌های‌ علمی‌ و صنعتی‌ و رشد آنان‌ در زمینه‌ روحی‌ و معنوی‌ را روزافزون‌ خواندند و در پایان‌ سخنانشان‌ فرمودند: امروز نیروهای‌ مسلح‌ ایران‌ بار مقدس‌ و افتخارآفرین‌ دفاع‌ از ملت‌، کشور و مقدسات‌ ملی‌ را بر دوش‌ خود دارند و به‌ آن‌ افتخار می‌کنند. نیروهای‌ مسلح‌ و با ایمان‌ ایران‌ اسلامی‌ رکن‌ بزرگی‌ از آینده‌ درخشان‌ ملت‌ ایران‌ هستند و بر همین‌ اساس‌ باید گامهای‌ خود را محکم‌ و استوار به‌ پیش‌ بردارند.

بر پایه‌ همین‌ گزارش‌ فرمانده‌ کل‌ قوا صبح‌ امروز پس‌ از ورود به‌ میدان‌ صبحگاه‌ دانشگاه‌ هوایی‌، در برابر یادواره‌ شهدا با قرائت‌ فاتحه‌ نسبت‌ به‌ مقام‌ رفیع‌ شهیدان‌ ادای‌ احترام‌ کردند و سپس‌ از یگانهای‌ مستقر در میدان‌ سان‌ دیدند. در مراسم‌ پنجمین‌ دوره‌ فارغ‌التحصیلی‌ دانشجویان‌ دانشگاه‌ هوایی‌ و اعطای‌ سردوشی‌ به‌ دانشجویان‌ جدیدالورود این‌ دانشگاه‌، رئیس‌ دانشگاه‌ هوایی‌ گزارش‌ تحصیلی‌ این‌ دانشگاه‌ را به‌ استحضار رساند و طی‌ آن‌ به‌ فارغ‌التحصیل‌ شدن‌ 400 نفر از دانشجویان‌ در یازده‌ رشته‌ علمی‌ در راستای‌ نیازهای‌ نیروی‌ هوایی‌ ارتش‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ اشاره‌ کرد.

وی‌ همچنین‌ از اجرای‌ 225 طرح‌ تحقیقاتی‌ در این‌ دانشگاه‌ خبر داد و از ساخت‌ تونل‌ باد مافوق‌ صوت‌، به‌ عنوان‌ یکی‌ از سرآمدترین‌ طرحهای‌ به‌ ثمر رسیده‌ دانشگاه‌ هوایی‌ نام‌ برد و از فرمانده‌ کل‌ قوا درخواست‌ کرد با تغییر نام‌ دانشگاه‌ هوایی‌ به‌ دانشگاه‌ شهید ستاری‌ موافقت‌ فرمایند که‌ معظم‌له‌ در آغاز سخنانشان‌ با این‌ پیشنهاد موافقت‌ فرمودند. در این‌ مراسم‌ استادان‌ نمونه‌ و فارغ‌التحصیلان‌ رتبه‌ ممتاز دانشگاه‌ هوایی‌ به‌ افتخار دریافت‌ جوایزی‌ از دست‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ نائل‌ شدند و معظم‌له‌ همچنین‌ به‌ نماینده‌ دانشجویان‌ جدیدالورود سردوشی‌ و به‌ قائم‌ مقام‌ دانشگاه‌ هوایی‌ و فرمانده‌ دانشکده‌ خلبانی‌ دانشنامه‌ فارغ‌التحصیلان‌ پنجمین‌ دوره‌ این‌ مراکز را اعطا کردند. در پایان‌ این‌ مراسم‌ یگانهای‌ مستقر در میدان‌ از مقابل‌ کلام‌ الله‌ مجید و فرمانده‌ کل‌ قوا رژه‌ رفتند.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ سپس‌ از طرح‌ نرم‌ افزاری‌ و سخت‌ افزاری‌ سیمولاتور آموزشی‌ فرماندهی‌ و کنترل‌ هوایی‌ و نیز مرکز عملیات‌ رادار و تجهیزات‌ شبیه‌ساز رادار تقرب‌ دقیق‌ نشستن‌ هواپیما در فرودگاه‌ و نمایشگاههای‌ مربوط به‌ فعالیتهای‌ تحقیقاتی‌ و ساخت‌ و تولید جهاد خودکفایی‌ و یگانهای‌ مختلف‌ نیروی‌ هوایی‌ ارتش‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ و همچنین‌ کارگاه‌ مربوط به‌ افتتاح‌ طرح‌ ساخت‌ تونل‌ باد مافوق‌ صوت‌ بازدید کردند که‌ در جریان‌ آن‌ فرماندهان‌ و متخصصین‌ نیروی‌ هوایی‌ توضیحات‌ لازم‌ استحضار معظم‌له‌ رساندند در این‌ نمایشگاهها 280 هزار قطعه‌ از مجموع‌ موتور و بدنه‌ هواپیما که‌ مرکز پژوهش‌ و تحقیق‌ و آموزش‌ نیروی‌ هوایی‌ موفق‌ به‌ ساخت‌ آنها شده‌ است‌، در معرض‌ بازدید فرمانده‌ کل‌ قوا گرفت‌. ساخت‌ ترمز، تعمیر شاسی‌ و ملخ‌ هواپیما از جمله‌ این‌ قطعات‌ است‌ که‌ سالانه‌ 20 میلیون‌ دلار برای‌ کشور صرفه‌جویی‌ ارزی‌ در پی‌ دارد.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ در پایان‌ این‌ بازدید در اجتماع‌ فرماندهان‌، معاونین‌ و مدیریتهای‌ مستقل‌ نیروی‌ هوایی‌ شرکت‌ کردند و طی‌ سخنانی‌ از حرکت‌ سریع‌ این‌ نیرو در مسیر خودکفایی‌ و گسترش‌ ابعاد سازندگی‌ تجلیل‌ به‌ عمل‌ آوردند.

فرمانده‌ کل‌ قوا اهمیت‌ حفظ نظم‌ ظاهری‌ را برای‌ رسیدن‌ به‌ نظم‌ مطلوب‌ و همه‌جانبه‌ در نیروهای‌ مسلح‌ مورد تأکید قرار دادند و افزودند: فرماندهان‌، مدیران‌ و رؤسای‌ ستادهای‌ مختلف‌ نیروی‌ هوایی‌ باید این‌ نیرو را امانتی‌ از طرف‌ خداوند و مردم‌ بدانند و بر همین‌ اساس‌ در جهت‌ حفاظت‌ و پیشرفت‌ و اعتلای‌ هر چه‌ بیشتر آن‌ مجاهدت‌ کنند.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در بخشی‌ از سخنانشان‌ به‌ شکستهای‌ پیاپی‌ آمریکا در تلاشهای‌ ضد ایرانی‌ رؤسای‌ جمهوری‌ آن‌ کشور در دوره‌های‌ اخیر اشاره‌ کردند و فرمودند: رؤسای‌ رژیمهای‌ اسرائیل‌ و آمریکا پیوسته‌ ایران‌ اسلامی‌ را تهدید می‌کنند اما ملت‌ ایران‌ با اتکا به‌ ایمان‌ و صبر و استعداد جوشانی‌ که‌ دارد در مواضع‌ اصولی‌ خود محکم‌ و استوار ایستاده‌ است‌ و نیروی‌ هوایی‌ نیز باید مظهر این‌ ایستادگی‌ و پویایی‌ باشد. فرمانده‌ کل‌ قوا تدین‌، ایمان‌، اخلاص‌ در عمل‌ و نهراسیدن‌ از قدرت‌ دشمن‌ را لازمه‌ پیشرفت‌ در نیروی‌ هوایی‌ ارتش‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ دانستند و در پایان‌ سخنانشان‌ خطاب‌ به‌ فرماندهان‌ نیروی‌ هوایی‌ فرمودند: دست‌ قدرتمندان‌ و زورمندان‌ به‌ جایی‌ که‌ متکی‌ به‌ ایمان‌ تعبد و دینداری‌ است‌ نمی‌رسد و بر همین‌ اساس‌ اینجانب‌ آینده‌ نیرو مراتب‌ بهتر از امروز می‌دانم‌ و تردیدی‌ نیست‌ که‌ پیشرفتهای‌ هر چه‌ بیشتری‌ را به‌ دست‌ خواهد آورد.

پیش‌ از سخنان‌ رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ تیمسار سرتیپ‌ بقایی‌ فرمانده‌ نیروی‌ هوایی‌ در اظهارات‌ کوتاهی‌ مقدم‌ فرمانده‌ کل‌ قوا را گرامی‌ داشت‌ و بر تبعیت‌ و اطاعت‌ کامل‌ فرماندهان‌ و پرسنل‌ این‌ نیرو در اجرای‌ اوامر فرماندهی‌ معظم‌ کل‌ قوا تأکید کرد.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی