news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1374/06/23

دیدار جانبازان‌ قهرمان‌ مسابقات‌ جهانی‌ مجروحان‌ جنگی‌ با رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌، پیش‌ از ظهر امروز در دیدار جانبازان‌ قهرمان‌ مسابقات‌ جهانی‌ مجروحان‌ جنگی‌ با ایشان‌، پیروزیهای‌ درخشان‌ و پرافتخار جانبازان‌ در این‌ مسابقات‌ را، ثمره‌ همت‌ والا و ایمان‌ عمیق‌ آنان‌، به‌ عنوان‌ نیروهای‌ توانمند انقلابی‌ و حزب‌ اللهی‌ توصیف‌ کردند.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در این‌ دیدار، پیروزیهای‌ افتخارآفرین‌ جانبازان‌ در مسابقات‌ بین‌المللی‌ ورزش‌ را به‌ آنان‌ تبریک‌ گفتند و فرمودند: جانبازان‌ ورزشکار با تکیه‌ برایمان‌ و بهره‌ گرفتن‌ از نیروی‌ خدادادی‌، کار بزرگی‌ را انجام‌ دادند و برای‌ ملت‌، کشور و انقلاب‌ خود، افتخار و سربلندی‌ را به‌ ارمغان‌ آوردند.

کسب‌ 79 مدال‌ طلا، در طول‌ تاریخ‌ ورزش‌ ایران‌، سابقه‌ ندارد و بدون‌ تردید این‌ خواست‌ و اراده‌ خدا بود که‌ افتخار قهرمانی‌ ملت‌ ایران‌ در این‌ مسابقات‌، همانند بسیاری‌ از کارهای‌ بزرگ‌ این‌ مملکت‌، به‌ دست‌ توانمند نیروهای‌ حزب‌اللهی‌ کسب‌ شود.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ به‌ نقش‌ تعیین‌کننده‌ نیروهای‌ حزب‌اللهی‌ در اداره‌ هشت‌ سال‌ جنگ‌ تحمیلی‌ و نیز در عرصه‌ سازندگی‌ کشور اشاره‌ کردند و فرمودند: همه‌ باید باور کنند که‌ حزب‌اللهی‌ها جنگ‌ را پیش‌ بردند و مرزهای‌ میهن‌ اسلامی‌ را حفظ کردند و امروز نیز نیروهای‌ مؤمن‌، حزب‌اللهی‌ و انقلابی‌ در عرصه‌ سازندگی‌ و نیز پیشرفتهای‌ صنعتی‌، علمی‌ و فنی‌، به‌ موفقیتهای‌ بزرگ‌ و چشمگیری‌ دست‌ یافته‌اند و با استعانت‌ از خداوند، بن‌ بستها را یکی‌ پس‌ از دیگری‌ شکافته‌ و به‌ پیش‌ می‌روند.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ آینده‌ را از آن‌ حزب‌اللهی‌ها دانستند و فرمودند: سرزمین‌ ایران‌ متعلق‌ به‌ یک‌ ملت‌ مسلمان‌ و انقلابی‌ است‌ و این‌ نیروهای‌ حزب‌اللهی‌ و انقلابی‌ هستند که‌ هر جا نیازی‌ احساس‌ شود، با حضور تعیین‌کننده‌ خود، موانع‌ را از سر راه‌ بر می‌دارند و آن‌ را برای‌ پیشرفتهای‌ روزافزون‌ ملت‌ بزرگ‌ ایران‌ هموار می‌کنند.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ حزب‌اللهی‌ بودن‌ مسؤولان‌ ورزش‌ جانبازان‌ را در کسب‌ قهرمانی‌های‌ اخیر، بسیار مؤثر دانستند و فرمودند: اینجانب‌ اعتقاد دارم‌ که‌ در سراسر منطقه‌ ورزش‌ کشور، باید از عناصر مؤمن‌ و حزب‌اللهی‌ استفاده‌ شود، زیرا بی‌تردید این‌ مهم‌، اثر قطعی‌ خود را در تمام‌ عرصه‌های‌ ورزشی‌ برجای‌ خواهد گذاشت‌. تأثیر عامل‌ معنوی‌ در کسب‌ موفقیتها ، بسیار زیاد است‌ و در امر ورزش‌ نیز نباید خود را از این‌ عامل‌ مهم‌ محروم‌ کنیم‌.

استفاده‌ از انبوه‌ ورزشکاران‌ مؤمن‌، حزب‌اللهی‌ و جبهه‌ رفته‌ در عرصه‌های‌ ورزشی‌، پیشرفتها و افتخارات‌ روزافزون‌ را در پی‌ خواهد داشت‌ و نشانه‌ روشن‌ آن‌، کسب‌ 79 مدال‌ طلا از سوی‌ قهرمانان‌ جانباز است‌.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ مأنوس‌ بودن‌ ورزشکاران‌ جانباز با دعا، توسل‌ و نماز جماعت‌ و راز و نیاز شبانه‌ با خدا را، عامل‌ مهمی‌ در کسب‌ پیروزیهای‌ درخشان‌ آنان‌ دانستند و فرمودند: ما در عرصه‌ جنگ‌، نقش‌ تضرع‌ و توسل‌ و دعا را در پیروزی‌ بر دشمن‌ تجربه‌ کرده‌ایم‌ و در میدانهای‌ ورزشی‌ نیز ورزشکاران‌ ورزیده‌ای‌ که‌ به‌ رحمت‌ و لطف‌ خداوند تمسک‌ جسته‌ باشند، بی‌تردید بر رقبای‌ خود برتری‌ دارند.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ در پایان‌ سخنانشان‌ ضرورت‌ جدی‌ گرفتن‌ ورزش‌ از سوی‌ آحاد مردم‌ را مورد تأکید قرار دادند و ارزش‌ قائل‌ شدن‌ برای‌ قهرمانان‌ میادین‌ ورزشی‌ را نشان‌ از اهمیت‌ ورزش‌ برای‌ جامعه‌ دانستند.

پیش‌ از سخنان‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌، آقای‌ محسن‌ رفیق‌ دوست‌ رئیس‌ بنیاد جانبازان‌ و مستضعفان‌ گزارشی‌ از حضور ورزشکاران‌ جانباز در مسابقات‌ ورزشی‌ مجروحان‌ جنگی‌ جهان‌ که‌ در شهر نیوکاسل‌ انگلیس‌ برگزار شد ارائه‌ کرد و طی‌ آن‌ گفت‌ که‌ یک‌ برنامه‌ منظم‌ برای‌ تعمیم‌ ورزش‌ در میان‌ تمامی‌ جانبازان‌ کشور به‌ اجرا گذاشته‌ می‌شود.

بر پایه‌ همین‌ گزارش‌ در پایان‌ این‌ دیدار قهرمانان‌ جانباز به‌ افتخار دریافت‌ جوایزی‌ از دست‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ نایل‌ شدند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی