news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1374/02/28

دیدار کارگزاران‌ نظام‌ با رهبر انقلاب

در خجسته‌ سالروز عید سعید غدیر، روز بزرگ‌ ولایت‌، مسؤولان‌ عالیرتبه‌ کشوری‌ و لشگری‌ و کارگزاران‌ نظام‌ اسلامی‌ صبح‌ امروز در حسینیه‌ امام‌ خمینی‌ رحمه‌الله به‌ حضور رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ رسیدند و حجت‌الاسلام‌ والمسلمین‌ هاشمی‌ رفسنجانی‌ رئیس‌ جمهور این‌ عید مبارک و فرخنده‌ را از طرف‌ حاضران‌ به‌ معظم‌له‌ تبریک و تهنیت‌ گفتند.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ در این‌ دیدار ضمن‌ تبریک متقابل‌ عید بزرگ‌ غدیر به‌ مسلمانان‌ جهان‌ و ملت‌ بزرگ‌ ایران‌، طی‌ سخنانی‌ مسأله‌ ولایت‌ را استمرار نبوت‌ و تحقق‌ اراده‌ الهی‌ به‌ وسیله‌ نبی‌ اکرم‌ (ص‌) دانستند و فرمودند: هدف‌ از بعثت‌ انبیاء الهی‌ به‌ عنوان‌ مظاهر اقتدار پروردگار در میان‌ بشر، پی‌ریزی‌ جامعه‌ای‌ براساس‌ ارزشهای‌ الهی‌ و تأثیرگذاری‌ در واقعیتهای‌ زندگی‌ مردم‌ بوده‌ است‌ و این‌ مسأله‌ اصلی‌، در زندگی‌ پیامبر عظیم‌الشأن‌ اسلام‌ به‌ عنوان‌ مظهر حاکمیت‌ و ولایت‌ الهی‌ استمرار می‌یابد و حادثه‌ غدیر نشان‌ می‌دهد که‌ وجود مقدس‌ علی‌ بن‌ ابی‌ طالب‌ (ع‌) استمرار ارزشها و معنویات‌ وجود مقدس‌ رسول‌ گرامی‌ اسلام‌ است‌.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ ملت‌ ایران‌ و امت‌ بزرگ‌ اسلامی‌ را خطاب‌ قرار دادند و فرمودند: دشمنان‌ اسلام‌ پیوسته‌ در صدد هستند تا هر مسأله‌ای‌ را دستاویزی‌ برای‌ تفرقه‌افکنی‌ میان‌ مسلمانان‌ قرار دهند و از آنجا که‌ اتحاد امت‌ اسلامی‌ ـ یک اصل‌ مهم‌ و قطعی‌ محسوب‌ می‌شود ، نباید مسأله‌ اعتقاد به‌ غدیر، ولایت‌ و امامت‌ که‌ رکن‌ اصلی‌ مذهب‌ شیعه‌ است‌، به‌ بروز اختلاف‌ و تفرقه‌ در میان‌ فرق‌ اسلامی‌ بیانجامد، زیرا تحقق‌ وحدت‌ اسلامی‌ برای‌ ما یک اصل‌ است‌ و با تمام‌ قدرت‌ در مقابل‌ دشمنان‌ وحدت‌ مسلمانان‌ ایستاده‌ایم‌ .

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ مفهوم‌ ولایت‌ و غدیر را تفکری‌ مهم‌ و مترقی‌ و اندیشه‌ای‌ نجات‌ بخش‌ برای‌ مسلمانان‌ توصیف‌ کردند و فرمودند: براساس‌ پیام‌ غدیر، دین‌ مبین‌ اسلام‌ باید در جوامع‌ مسلمان‌ حاکم‌ باشد، اما برخی‌ با مطرح‌ کردن‌ شعار جدایی‌ دین‌ از سیاست‌، در تلاشند تا از عمل‌ کردن‌ مسلمانان‌ به‌ احکام‌ اسلامی‌ ممانعت‌ کنند و فقط اسمشان‌ مسلمان‌ باشد و نظام‌ بانکداری‌، اقتصاد، محتوای‌ حکومت‌، ارتباطات‌ اجتماعی‌، فرهنگ‌ جامعه‌ و آموزش‌ و پروش‌ آنان‌ غیر اسلامی‌ باشد و ملتهای‌ مسلمان‌ از قوانین‌ و اراده‌های‌ فردی‌ غیر اسلامی‌ تبعیت‌ کنند. اما مسلمانان‌ باید با مفهوم‌ عالی‌ و نجات‌ بخش‌ ولایت‌ اسلامی‌ به‌ درستی‌ آشنا شوند.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ به‌ توطئه‌ برنامه‌ریزی‌ شده‌ دشمن‌ برای‌ وارونه‌ جلوه‌ دادن‌ عقاید شیعه‌ اشاره‌ کردند و فرمودند: دشمنان‌ اسلام‌ با نوشتن‌ کتاب‌ و وارونه‌ جلوه‌ دادن‌ عقاید شیعه‌ در تلاشند تا از جاذبه‌ انقلاب‌ و حرکت‌ عظیم‌ اسلامی‌ در بین‌ ملتهای‌ مسلمان‌ ممانعت‌ کنند. لذا برای‌ مقابله‌ با این‌ توطئه‌ دشمن‌، عناصر توانمند باید به‌ عنوان‌ یک وظیفه‌ مهم‌، پیام‌ صحیح‌ تشیع‌ را به‌ مغزها، ذهنها و دلهای‌ تشنه‌ و محتاج‌ در سراسر جهان‌ منتقل‌ کنند.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ پیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ را به‌ برکت‌ استمداد امام‌ عظیم‌الشأن‌ از شاخه‌های‌ ولایت‌ ممکن‌ دانستند و فرمودند: انقلاب‌ و نظام‌ اسلامی‌ ایران‌ از ولایت‌ سیراب‌ و برخوردار است‌. از ویژگیهای‌ محیط ولایت‌ در نظام‌ اسلامی‌ آن‌ است‌ که‌ چشمها را به‌ مفاهیم‌ اسلامی‌ و قرآنی‌ باز می‌کند و عاطفه‌ و محبت‌ شدید مردم‌ ایران‌ نسبت‌ به‌ دوستان‌، مظلومان‌ و محرومان‌ در تمام‌ دنیا نیز از سرچشمه‌ جوشان‌ ولایت‌ در جامعه‌ اسلامی‌ ناشی‌ می‌شود.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در پایان‌ سخنانشان‌ ایستادگی‌ مردم‌ ایران‌ در مقابل‌ قدرتهای‌ استکباری‌ را ثمره‌ درس‌ گرفتن‌ از مبارزه‌ و مقاومت‌ ائمه‌ معصومین‌ (علیهم‌ السلام‌) در برابر دشمنان‌ اسلام‌ خواندند و فرمودند: ملت‌ ایران‌ در مقابل‌ تمامی‌ تهدیدهای‌ شرق‌ و غرب‌ ایستاد و آنها را به‌ زانو درآورد و امروز نیز به‌ مقاومت‌ و ایستادگی‌ خود در برابر تهدیدها، توطئه‌ها و تبلیغات‌ خصمانه‌ آمریکا و حیله‌گریهای‌ دشمنان‌ اسلام‌ ادامه‌ می‌دهد و با اتکاء به‌ روحیه‌ ولایت‌ و استمداد از خداوند پیروز خواهد شد.

بر پایه‌ همین‌ گزارش‌ پیش‌ از سخنان‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین‌ هاشمی‌ رفسنجانی‌ رئیس‌ جمهور، در سخنان‌ کوتاهی‌ از عید غدیر به‌ عنوان‌ یک روز بزرگ‌ برای‌ ملت‌ انقلابی‌ ایران‌ و پیروان‌ ولایت‌ در سراسر جهان‌ یاد کردند و با اشاره‌ به‌ مقام‌ و منزلت‌ والای‌ علی‌ بن‌ ابی‌ طالب‌ (ع‌)، آن‌ حضرت‌ را مقتدا و الگویی‌ بسیار سازنده‌ برای‌ بشریت‌ و ارزشمندترین‌ فراز تاریخ‌ مکتب‌ ولایت‌ خواندند.

در این‌ دیدار رئیس‌ جمهور، رئیس‌ قوه‌ قضاییه‌، رئیس‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌، جمعی‌ از اعضای‌ شورای‌ نگهبان‌، مجمع‌ تشخیص‌ مصلحت‌ نظام‌، ائمه‌ جمعه‌ و جماعات‌، علماء و روحانیون‌، جامعه‌ مدرسین‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌، جامعه‌ روحانیت‌ و مجمع‌ روحانیون‌ مبارز، وزراء، نمایندگان‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌، مسؤولان‌ قوه‌ قضاییه‌، نمایندگان‌ ولی‌فقیه‌ و مسؤولان‌ نهادهای‌ انقلابی‌ و ارگانهای‌ دولتی‌، فرماندهان‌ عالیرتبه‌ نیروهای‌ نظامی‌ و انتظامی‌ و مسؤولان‌ دانشگاهها و مراکز فرهنگی‌ حضور داشتند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی