news/content
نسخه قابل چاپ
1374/01/30

دیدار پرسنل‌ ارتش‌ با فرمانده کل قوا

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ و فرمانده‌ کل‌ قوا صبح‌ امروز، در دیدار پرسنل‌ ارتش‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ با ایشان‌، یکی‌ از عرصه‌ها و میدانهای‌ شکست‌ استکبار جهانی‌ و خنثی‌ شدن‌ توطئه‌های‌ دشمن‌ را عرصه‌ فداکاری‌ و مجاهدت‌ پرسنل‌ ارتش‌ دانستند.

در این‌ دیدار که‌ به‌ مناسبت‌ روز ارتش‌ و سالروز بزرگداشت‌ حماسه‌آفرینیهای‌ نیروی‌ زمینی‌ انجام‌ شد، فرمانده‌ کل‌ قوا طی‌ سخنانی‌ فرمودند: حقایق‌ ایثارگریها و رشادتهای‌ ارتش‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ باید به‌ نسلهای‌ آینده‌ منتقل‌ شود و نسل‌ نوخاسته‌ از حقایق‌ موجود در تاریخ‌ انقلاب‌ اسلامی‌ مطلع‌ شوند.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با تشریح‌ اهداف‌ دشمنان‌ انقلاب‌ اسلامی‌ برای‌ از بین‌ بردن‌ و یا متزلزل‌ کردن‌ ارتش‌ جمهوری‌ اسلامی‌، فرمودند: قدرتهای‌ ظالم‌ و مستکبر جهان‌ از جمله‌ سلاطین‌ گذشته‌ ایران‌ همواره‌ کوشیده‌اند ارتش‌ را در خدمت‌ مقاصد خود بگیرند ولی‌ امروز ارتش‌ در نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ متشکل‌ از ملت‌ و برای‌ حراست‌ از آرمانهای‌ دینی‌ و ملی‌ و دفاع‌ از کشور است‌.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ با تشریح‌ مصاف‌ نیروهای‌ مؤمن‌ ارتش‌ با توطئه‌های‌ استکبار جهانی‌ تصریح‌ فرمودند: دلسوزهای‌ جامعه‌ بدانند، وسوسه‌ها و تلاشهایی‌ که‌ دشمن‌ در این‌ مدت‌ برای‌ از بین‌ بردن‌ و متزلزل‌ کردن‌ ارتش‌ کرده‌ است‌ اگر در هر قشر دیگری‌ از جامعه‌ اسلامی‌ ایران‌ کرده‌ بود، معلوم‌ نبود که‌ بتواند به‌ حد ارتش‌ استقامت‌ کند. اما از سویی‌ ایمان‌ و بافت‌ نیروهای‌ مسلح‌ و از سوی‌ دیگر نظم‌ و انضباط و روح‌ وفاداری‌ که‌ بر اثر این‌ انضباط در ارتش‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ وجود دارد، به‌ نیروهای‌ ارتش‌ این‌ استحکام‌ را بخشیده‌ تا در وسوسه‌های‌ خصمانه‌ دشمن‌ گرفتار نشود.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ با بیان‌ این‌ که‌ دشمن‌ در سه‌ برهه‌، زمان‌ پیروزی‌ انقلاب‌، ماههای‌ اول‌ پس‌ از پیروزی‌ انقلاب‌ و زمان‌ جنگ‌ تلاش‌ کرد با سپردن‌ مراکز حساس‌ نظامی‌ به‌ عناصر سرسپرده‌ و حذف‌ نیروهای‌ مؤمن‌، ارتش‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ را مضمحل‌ کند، خاطر نشان‌ کردند: با توطئه‌های‌ متعددی‌ که‌ استکبار برنامه‌ریزی‌ کرده‌ بود، اگر هر ارتش‌ دیگری‌ بجز ارتش‌ جمهوری‌ اسلامی‌ بود، متلاشی‌ می‌شد. اما ارتش‌ مسلمان‌ و معتقد به‌ آرمانهای‌ الهی‌، با اراده‌ای‌ مصمم‌، خودش‌ را حفظ کرد و با ایثارگری‌ در عرصه‌ نبرد، دشمن‌ را قدم‌ به‌ قدم‌ عقب‌ راند و وجب‌ به‌ وجب‌ از خاک‌ ایران‌ اسلامی‌ حراست‌ کرد و امروز ارتش‌ بر خلاف‌ میل‌ و تدبیر دشمن‌ در راهی‌ حرکت‌ می‌کند که‌ فلسفه‌ وجودی‌ آن‌ ایجاب‌ می‌کند.

فرمانده‌ کل‌ قوا با تأکید بر این‌ که‌ رمز پیروزی‌ ارتش‌ جمهوری‌ اسلامی‌ در مقابل‌ دشمنی‌ که‌ در تمام‌ شانزده‌ سال‌ گذشته‌ یک‌ لحظه‌ از توطئه‌چینیهای‌ پلید و خائنانه‌ خود غافل‌ نشده‌، ایمان‌ اسلامی‌، غیرت‌ دینی‌ و ملی‌، پایبندی‌ و وفا و هشیاری‌ ارتشیان‌ بوده‌ است‌، فرمودند: امروز ارتش‌ از تمام‌ شانزده‌ سال‌ عمر انقلاب‌ قوی‌تر، منظم‌تر، متدین‌تر و انقلابی‌تر است‌. و ارتش‌ ما امروز آنچنان‌ در موضع‌ قدرت‌ و اعتماد به‌ نفس‌ است‌ که‌ ملت‌ احساس‌ اقتدار ملی‌ می‌کند و از تبلیغات‌ شوم‌ دشمن‌ هراس‌ و واهمه‌ای‌ ندارد.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ در ادامه‌ سخنانشان‌ فرمودند: امروز دو نیروی‌ سپاه‌ و ارتش‌ همچون‌ دو بازوی‌ محکم‌ و دو دست‌ گره‌خورده‌ با قدرت‌ کامل‌ از استقلال‌ کشور و اقتدار ملت‌ مسلمان‌ ایران‌ حراست‌ می‌کنند. ارتش‌ و سپاه‌ دو دست‌ قدرتمند هستند که‌ با حدود و مأموریتهای‌ کاملا مشخص‌ و جدا از یکدیگر در خدمت‌ آرمانهای‌ ملی‌ و دینی‌ کشور می‌باشند.

رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ نیروهای‌ مسلح‌ را به‌ حفظ آمادگی‌ و کسب‌ مهارتهای‌ بیشتر توصیه‌ فرمودند و گفتند: هر چند که‌ هشت‌ سال‌ جنگ‌ تحمیلی‌ جرات‌ دشمنان‌ را از جنگیدن‌ با ایران‌ گرفته‌ است‌ اما نیروهای‌ مسلح‌ باید همواره‌ بیدار باشند. چرا که‌ سستی‌ نیروهای‌ مسلح‌ دشمن‌ را به‌ جنگ‌ افروزی‌ تشویق‌ می‌کند. ولی‌ آمادگی‌، استحکام‌، ایمان‌ و ابتکار و در خدمت‌ اهداف‌ عالی‌ انقلاب‌ بودن‌، دشمن‌ را از پیگیری‌ مقاصد شوم‌ خود پشیمان‌ خواهد کرد.

فرمانده‌ کل‌ قوا با بیان‌ این‌ که‌ نیروهای‌ مسلح‌ متعلق‌ به‌ اسلام‌ و ملت‌ بوده‌ و سربازان‌ امام‌ زمان‌(عج‌) می‌باشند، راههای‌ حفظ آمادگی‌ نیروهای‌ مسلح‌ را سازماندهی‌ هر چه‌ محکم‌تر ارتش‌، کیفیت‌ بخشیدن‌ به‌ نیروی‌ انسانی‌، بی‌نیازشدن‌ از خارج‌ برای‌ ابزارهای‌ مورد نیاز و حفظ سرمایه‌های‌ موجود دانستند و فرمودند: فرماندهان‌ باید همراه‌ با نظم‌ خاص‌ به‌ سازماندهی‌ در نیروهای‌ مسلح‌ اهمیت‌ دهند و در تقویت‌ و پشتیبانی‌ معنوی‌ نیروهای‌ انسانی‌ تلاش‌ کنند.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ تبلیغات‌ دشمنان‌ درباره‌ جنگ‌طلبی‌ ایران‌ را «مهمل‌گویی‌» توصیف‌ کردند و فرمودند: ما جنگ‌ افروز نیستیم‌ و طبق‌ اصولی‌ که‌ به‌ آن‌ پایبندیم‌ با جنگ‌ افروزی‌ مخالفیم‌.

ایشان‌ اظهار داشتند: اصول‌ ما حامل‌ پیام‌ صلح‌ و دوستی‌ و صفا و امنیت‌ است‌ و طبیعی‌ است‌ که‌ برای‌ رساندن‌ این‌ پیام‌ و دیگر پیامهای‌ به‌ حق‌ نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ به‌ گوش‌ جهانیان‌ طالب‌ آرامش‌ باشیم‌ ولی‌ دشمن‌ زورگو که‌ از پیام‌ و بشارت‌ ما هراس‌ دارد می‌کوشد با هیاهو و تبلیغات‌ دروغین‌ مانع‌ از انتشار آن‌ در جهان‌ و رسیدن‌ به‌ گوش‌ مردم‌ آزاده‌ بشود. و بی‌ جهت‌ دنیا را از ما می‌ترساند که‌ ایران‌ جنگ‌ افروز است‌ و قصد صادر کردن‌ انقلاب‌ را دارد.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در پایان‌ سخنانشان‌ از مردم‌ حقیقت‌ جوی‌ جهان‌ خواستند که‌ فریب‌ تبلیغات‌ موهوم‌ و منسوخ‌ استکبار را نخورند و مطمئن‌ باشند که‌ ایران‌ اسلامی‌ در پی‌ صلح‌ و آرامش‌ است‌.

بنا بر همین‌ گزارش‌ پیش‌ از بیانات‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌، تیمسار سرلشکر شهبازی‌ رئیس‌ ستاد مشترک‌ ارتش‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ طی‌ سخنانی‌ تجدید میثاق‌ پرسنل‌ رزمنده‌ و ایثارگر ارتش‌ جمهوری‌ اسلامی‌ را با رهبر معظم‌ انقلاب‌ در جهت‌ اجرای‌ منویات‌ فرمانده‌ کل‌ قوا و انجام‌ مأموریت‌ خطیری‌ که‌ بر عهده‌ آنان‌ است‌ اعلام‌ کرد.

در این‌ دیدار رئیس‌ و اعضای‌ گروه‌ مشاورین‌ نظامی‌ فرماندهی‌ کل‌ قوا، فرماندهان‌ نیروهای‌ زمینی‌، هوایی‌ و دریایی‌ و رؤسای‌ سازمان‌ عقیدتی‌ سیاسی‌ و سازمان‌ حفاظت‌ اطلاعات‌، پرسنل‌ نیروهای‌ سه‌ گانه‌، خانواده‌های‌ محترم‌ شهدا، جانبازان‌، آزادگان‌، اسرا و مفقودین‌ ارتش‌ جمهوری‌ اسلامی‌ حضور داشتند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی