news/content
نسخه قابل چاپ
1388/02/29

دیدار مردم سقز با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در هشتمین و آخرین روز سفرشان به استان کردستان، صبح امروز در اجتماع باشکوه مردم شجاع و مهربان سقز که از یک هفته قبل بی‌صبرانه در انتظار ایشان بودند، حضور یافتند و با تحسین هوشیاری مستمرّ مردم استان، تأکید کردند: وفاداری مردم کُرد به اسلام و نظام اسلامی، حقیقت زیبایی بود که در این سفر برای همه‌ی ملت ایران و دوستان و دشمنان جمهوری اسلامی آشکارتر شد.
ایشان مردم مؤمن و دلاور سقز را همچون مردم دیگر شهرهای استان کردستان، مردمی امتحان‌داده و پرافتخار دانستند و افزودند: حماسه‌های درخشان جوانان دلیر سقزی در مراحل دشوار دفاع مقدس، از جمله عملیات خیبر و بدر، هیچ‌گاه از یادها نخواهد رفت.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ایجاد تفرقه‌ی قومی-مذهبی در ایران و به‌وجود‌آوردن اختلاف میان جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورهای اسلامی را توطئه‌ی دو‌بُعدی دشمنان اسلام دانستند و افزودند: این توطئه در داخل با هوشیاری ملت، از جمله قوم کُرد شکست خورد و در جهان اسلام نیز اگرچه این حیله در میان برخی دولت‌های وابسته به استکبار مؤثر افتاد، اما ملت‌ها، اندیشمندان، روشنفکران و دانشگاهیان جهان اسلام  ایران را افتخار امت اسلامی می‌دانند و این واقعیات زورگویان جهانی را حیران و درمانده کرده است.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به دیدارهای متعدّد خود با قشرهای مختلف مردم کردستان، اظهارات نخبگان، فرزانگان، دانشجویان، سران عشایر و دیگر قشرهای استان را نشان‌دهنده‌ی وحدت اقوام ایرانی و تجلی روحیه‌ی بسیار ارزشمند عزّت‌خواهی اسلامی دانستند و خاطرنشان کردند: ملت ایران و دوستان و دشمنان انقلاب، با مشاهده‌ی احساسات پاک و پرشور و سخنان هوشیارانه‌ی مردم پرشرافت کردستان از صفحه‌ی تلویزیون، عمق وفاداری و روشن‌بینی مردم این خِطّه را بیشتر درک کردند.
‌‌ایشان اقدامات معدود گروهک‌ها و عناصر مزدور بیگانه در کردستان را از حساب مردم مؤمن و وفادار این استان کاملاً جدا دانستند و افزودند: مردم سراسر ایران عزیز توجه کنند که به برکت همین آگاهی و فداکاری جوانان دلاور کُرد و یاری جوانان دیگر مناطق کشور، این استان از امنیت کامل برخوردار شده است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نقش برجسته‌ی پیشمرگان مسلمان کُرد را در تأمین امنیت استان و مقابله با دشمنان، تعیین‌کننده و تحسین‌برانگیز دانستند و خاطرنشان کردند: این دلاوران مظلوم حتی به قیمت شهادت و آزار خانواده‌هایشان به دست مزدوران اجانب، از دفاع از اسلام و ایران عقب‌نشینی نمی‌کردند و اینجانب صمیمانه‌ترین درودهای خود را نثار این پیشگامان ایثار و فداکاری می‌کنم.
رهبر انقلاب اسلامی بار دیگر تداوم آگاهی و هوشیاری مردم کردستان را بسیار ضروری خواندند و اعلام کردند: از طریق دوستان خود در آن سوی مرز، اطلاعات دقیق داریم که آمریکایی‌ها در پشت مرزهای غربی ما، با جمع‌آوری اطلاعات، هزینه‌کردن پول و تأمین سلاح، مشغول توطئه‌ی سازمان‌یافته و تروریست‌پروری هستند و افکار شومی در سر می‌پرورانند. بنابراین کُرد ایرانی و همه‌ی ملت کاملاً بیدار و هوشیار باشند.
ایشان سلطه‌یافتن بر قوم کُرد را هدف اصلی توطئه‌گران آمریکایی برشمردند و خاطرنشان کردند: کُردها حتی در غیر ایران، غالباً خود را ایرانی می‌دانند و به این مسأله افتخار می‌کنند، اما معدود کسانی که ممکن است با نادیده‌گرفتن شأن و شرافت کُردی، فریب وعده‌ها و پول‌های آمریکایی را بخورند، متوجه باشند که در بلندمدت فقط لعنت و نفرت قوم کُرد را نصیب خود می‌کنند.
رهبر انقلاب اسلامی همچنین هوشیاری در مقابل توطئه‌ی ایجاد اختلاف شیعه و سنّی را مورد تأکید قرار دادند و اعلام کردند: اهانت به مقدسات شیعه یا سنّی، خط قرمز نظام است و هیچ‌کس -چه شیعه و چه سنّی- حق ندارد با غفلت یا از روی تعصب این خط قرمز را نادیده بگیرد و خواسته یا ناخواسته، به بهترین ابراز دشمن تبدیل شود.
ایشان با اشاره به مشکلات و درخواست‌های مردم استان، خاطرنشان کردند: در خواست‌هایی که نخبگان، دانشجویان، مسئولان، ائمه‌ی جمعه و مردم کردستان از طرق مختلف مطرح کرده‌اند، غالباً صحیح و منطقی است، اما برخی تلاش می‌کنند مطالبات را به شکل نامعقول و غیر قابل تحقق بالا ببرند که این مسأله صحیح نیست.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  اشتغال را مهم‌ترین درخواست مردم و اصلی‌ترین نیاز استان دانستند و افزودند: این مشکل می‌تواند با توجه به امنیت خوب استان، با کمک سرمایه‌گذاران بخش‌های صنعتی و کشاورزی و تسهیل و تشویق دولت حل شود.
رهبر انقلاب اسلامی اجرای کامل مصوبات دو سفر استانی دولت و مصوبات روز جمعه‌ی هیأت وزیران در سنندج را باعث برطرف‌شدن عمده‌ی مشکلات استان خواندند و افزودند: مدیریت خوب استان باید به طور جدی پیگیر این مصوبات باشد و مسئولان دلسوز دولت هم که به مسائل مناطق مختلف کشور توجه خوبی دارند، نهایت سعی و تلاش خود را در این زمینه به کار گیرند.
ایشان زبان و فرهنگ کُردی و استعدادهای علمی-هنری و ورزشی جوانان این منطقه را ثروتی ملی دانستند و ابراز امیدواری کردند: به فضل الهی، آینده‌ی کردستان عزیز، همچون آینده‌ی دیگر مناطق سرزمین پرافتخار ایران، بهتر و پیشرفته‌تر باشد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با فرستادن سلام‌های گرم برای مردم بانه و دیگر شهرهای استان کردستان که دیدار حضوری با آن‌ها امکان‌پذیر نشد، توفیق روزافزون آحاد مردم کُرد را از خداوند مسئلت کردند.

لطفاً نظر خود را بنویسید:

کدامنیتی : *
اعدادي را که مي بینيد ، وارد کنید
*
آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی