news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1373/03/08

دیدار کارگزاران نظام با رهبر انقلاب

به‌ مناسبت‌ عید سعید غدیر، روز بزرگ‌ ولایت‌، پیش‌ از ظهر امروز مسئولان‌ و کارگزاران‌ نظام‌ اسلامی‌ در حسینیه‌ امام‌ خمینی‌ رضوان‌ الله‌ تعالی‌ علیه‌ بحضور حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر عظیم‌ الشأن‌ انقلاب‌ اسلامی‌ رسیدند و این‌ عید خجسته‌ و فرخنده‌ را به‌ ولی‌ امر مسلمین‌ تبریک‌ و تهنیت‌ گفتند.

در این‌ دیدار مقام‌ معظم‌ رهبری‌ طی‌ سخنانی‌ ضمن‌ تبریک‌ عید بزرگ‌ غدیر به‌ مسلمانان‌ و حق‌طلبان‌ جهان‌ و ملت‌ با ایمان‌ ایران‌، به‌ بیان‌ حقایق‌ و مفاهیم‌ والای‌ انتصاب‌ حضرت‌ علی‌بن‌ابی‌طالب‌(ع‌) در این‌ روز مبارک‌ پرداختند و در نظر گرفتن‌ تمامی‌ ملاکها و معیارهای‌ اسلامی‌ در مسئولیت‌ بزرگ‌ اداره‌ امت‌ اسلامی‌ را یکی‌ از حقایق‌ این‌ منصب‌ الهی‌ دانستند.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با تأکید براهمیت‌ گزینش‌ انسانهای‌ صالح‌ برای‌ اداره‌ کشور و واگذاری‌ مسئولیت‌های‌ بزرگ‌ فرمودند: پیامبر اکرم‌ به‌ دستور خداوند با انتصاب‌ امیرالمؤمنین‌ در روز غدیر، این‌ حقیقت‌ را آشکار کرد که‌ مسئولیت‌ بزرگ‌ اداره‌ جامعه‌ در نظام‌ اسلامی‌ موضوعی‌ است‌ که‌ برای‌ آن‌ باید تمامی‌ معیارها و ارزشهای‌ اسلامی‌ را در نظر گرفته‌ شود.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در بیان‌ ویژگی‌های‌ بارز و برجسته‌ شخصیت‌ امیرالمؤمنین‌ علی‌(ع‌) فرمودند: تمامی‌ مورخین‌ و محدثین‌ با انصاف‌ جهان‌ اسلام‌ تصریح‌ می‌کنند که‌ ارزشهای‌ بزرگی‌ چون‌ ایمان‌، اخلاص‌، علم‌، معرفت‌، تقوا، شجاعت‌، مجاهدت‌، ایثار، بی‌اعتنایی‌ به‌ دنیای‌ مادی‌ و بی‌توجهی‌ به‌ هر آنچه‌ غیر خدایی‌ بود، در حضرت‌ علی‌بن‌ابی‌طالب‌(ع‌) جمع‌ بوده‌ است‌ و انتصاب‌ آن‌ حضرت‌ به‌ منصب‌ ولایت‌ به‌ معنای‌ اهمیت‌ دادن‌ به‌ ارزشها و معیارهای‌ اسلامی‌ است‌ که‌ این‌ مسأله‌ باید تا قیام‌ جهانی‌ حضرت‌ بقیه‌الله‌ (عج‌) در جامعه‌ و نظام‌ اسلامی‌ مورد توجه‌ قرار گیرد.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ لزوم‌ رعایت‌ معیارها و ارزشهای‌ اسلامی‌ را در تمام‌ مسئولیت‌های‌ اساسی‌ در نظام‌ اسلامی‌ مورد تأکید قرار دادند و فرمودند: رعایت‌ معیارها و ملاکهای‌ اسلامی‌ تنها ویژه‌ ریاست‌ جامعه‌ اسلامی‌ نیست‌ بلکه‌ یک‌ امر جاری‌ در تمامی‌ مسئولیت‌های‌ مهم‌ و اساسی‌ نظام‌ است‌ و امروز، مردم‌ ایران‌ از برکات‌ تحقق‌ این‌ اصل‌ والای‌ اسلامی‌ در محیط زندگی‌ خویش‌ بهره‌مند هستند.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ اعتزاز ملت‌ ایران‌ به‌ شخصیت‌ و هویت‌ اسلامی‌ خود را حاصل‌ پافشاری‌ ملت‌ ایران‌ بر مواضع‌ اسلامی‌ و رعایت‌ ارزشها و فرهنگ‌ اسلامی‌ در رفتار و برخوردهای‌ جهانی‌ خود توصیف‌ کردند و فرمودند: خودآگاهی‌ و احساس‌ عزت‌ ملت‌ ایران‌ به‌ اسلام‌، درست‌ در نقطه‌ مقابل‌ خواست‌ دشمنان‌ اسلام‌ قرار دارد و امروز ملت‌ ایران‌ در مقابله‌ با استعمار و فرهنگ‌ استعماری‌، در رفتار، حرکات‌، برخورد جهانی‌ و گزینش‌ دوست‌ و دشمن‌، ارزشها و فرهنگ‌ اسلامی‌ را رعایت‌ می‌کند و به‌ برکت‌ آن‌ ملت‌ ایران‌ امروز در جهان‌ حقیقتا عزیز است‌.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در بخش‌ دیگری‌ از سخنانشان‌ تمسک‌ به‌ ارزشهای‌ اسلامی‌ را لازمه‌ و اساس‌ کار تمسک‌ به‌ ولایت‌ توصیف‌ کردند و فرمودند: ملت‌ ایران‌ امروز با نظام‌ اسلامی‌ که‌ به‌ تدبیر امام‌ بزرگوار از حقایق‌ قرآن‌ کریم‌ و دین‌ استخراج‌ شد به‌ اجرا در آمد به‌ ولایت‌ امیرالمؤمنین‌ حضرت‌ علی‌(ع‌) تمسک‌ کرده‌ است‌ و کارگزاران‌ و مسئولان‌ نظام‌ باید با رعایت‌ کامل‌ ارزشهای‌ اسلامی‌ در مسائل‌ مربوط به‌ جامعه‌ و نظام‌ و تحکیم‌ ارتباط فردی‌ خود با خدا، تمسک‌ به‌ ولایت‌ را هر چه‌ بیشتر و کاملتر کنند. زیرا در سایه‌ آن‌ جامعه‌ اسلامی‌ عزیزتر، ملت‌ اسلام‌ قوی‌تر و پیشرفت‌های‌ ما در همه‌ مناطق‌ حیات‌ روزافزون‌تر خواهد شد.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ دوران‌ بازسازی‌ و ترمیم‌ ویرانیهای‌ جنگ‌ را یکی‌ از مقاطع‌ حساس‌ و مهم‌ پس‌ از انقلاب‌ توصیف‌ کردند و در پایان‌ سخنانشان‌ فرمودند: در شرایطی‌ که‌ قدرتهای‌ استبدادی‌ با استفاده‌ از ابزار تبلیغات‌ و سیاست‌ و تحریکات‌ ضدامنیتی‌ و خرابکاری‌ اقتصادی‌، از همه‌ سو در تلاش‌ هستند تا سیاست‌های‌ سازنده‌ ملت‌ ایران‌ را مورد تهاجم‌ قرار دهند، رمز موفقیت‌ در آبادانی‌ کشور، در صحنه‌ نگهداشتن‌ ملت‌ ایران‌ و بسیج‌ نیروها در راه‌ سازندگی‌ و تمسک‌ به‌ ارزشهای‌ اسلامی‌ است‌.

برپایه‌ همین‌ گزارش‌ پیش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌، حجه‌الاسلام‌ و المسلمین‌ هاشمی‌ رفسنجانی‌ رئیس‌ جمهور طی‌ سخنانی‌ عید سعید غدیر را از طرف‌ حاضرین‌ به‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ تبریک‌ گفتند و این‌ روز بزرگ‌ را مبدأ تحولات‌ عظیم‌ و طرح‌ یک‌ نظام‌ الهی‌ برای‌ اداره‌ جامعه‌ بشری‌ دانستند. رئیس‌ جمهور از انتصاب‌ حضرت‌ علی‌بن‌ابی‌طالب‌(ع‌) به‌ ولایت‌ امت‌ اسلامی‌ در غدیر خم‌ بعنوان‌ طرحی‌ عمیق‌ و با عظمت‌ الهی‌ یاد کردند و گفتند: ملت‌ مسلمان‌ ایران‌ با تکیه‌ بر محور ولایت‌ انقلاب‌ کرد، نظام‌ اسلامی‌ را تشکیل‌ داد، دفاع‌ سخت‌ و طولانی‌ و مشکلات‌ انقلاب‌ را پشت‌ سرگذاشت‌ و امروز با استفاده‌ از همین‌ موهبت‌ الهی‌، ضمن‌ خنثی‌ کردن‌ توطئه‌های‌ طراحی‌ شده‌ دشمنان‌ انقلاب‌، مرحله‌ سخت‌ بازسازی‌ و تعدیل‌ را با موفقیت‌ طی‌ می‌کند.

آقای‌ هاشمی‌ رفسنجانی‌، وحدت‌ و یگانگی‌ و استقامت‌ و آگاهی‌ ملت‌ ایران‌ و انجام‌ کارهای‌ بزرگ‌ در کشور را مرهون‌ نقش‌ رهبری‌ و ولایت‌ فقیه‌ در جامعه‌ دانستند و در پایان‌ سخنانشان‌ گفتند: امروز ایران‌ اسلامی‌ در سایه‌ برکات‌ بنیانگذار عظیم‌ القدر انقلاب‌ و ولی‌ فقیه‌ حکیم‌ در مسائل‌ زیربنایی‌، خودکفا و یا نزدیک‌ به‌ خودکفایی‌ است‌. در آموزش‌ و پرورش‌، فرهنگ‌ و سیاست‌ کاملا مستقل‌ است‌ و هیچ‌ قدرتی‌ در دنیا نمی‌تواند مدعی‌ تحمیل‌ خواست‌ خود بر ملت‌ و دولت‌ مقتدر ایران‌ باشد.

این‌ گزارش‌ همچنین‌ حاکیست‌ در این‌ دیدار رئیس‌ جمهور، رئیس‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌، رئیس‌ قوه‌ قضائیه‌، حجه‌الاسلام‌ و المسلمین‌ حاج‌ سیداحمد خمینی‌، اعضای‌ شورای‌ نگهبان‌، مجمع‌ تشخیص‌ مصلحت‌ نظام‌، جمعی‌ از ائمه‌ جمعه‌، علماء، روحانیون‌، جامعه‌ مدرسین‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌، جامعه‌ روحانیت‌ و مجمع‌ روحانیون‌ مبارز تهران‌، وزراء، نمایندگان‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌، مسئولان‌ قوه‌ قضائیه‌، نمایندگان‌ ولی‌ فقیه‌ و مسئولان‌ نهادهای‌ انقلابی‌ و ارگانهای‌ دولتی‌، فرماندهان‌ عالیرتبه‌ نیروهای‌ نظامی‌ و انتظامی‌ و مسئولان‌ دانشگاهها و مراکز فرهنگی‌ حضور داشتند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی