news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1373/02/28

دیدار جمع کثیری از اقشار مختلف مردم با رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ صبح‌ امروز در دیدار جمع‌ زیادی‌ از قشرهای‌ مختلف‌ امت‌ حزب‌ الله‌ با ایشان‌ طی‌ سخنانی‌ مراتب‌ تأسف‌ عمیق‌ خود را نسبت‌ به‌ ممانعت‌ حکام‌ حجاز از سردادن‌ ندای‌ توحید در کنار حرم‌ امن‌ الهی‌ و مرکز توحید ابراز کردند و ضرورت‌ توجه‌ جدی‌ مسئولین‌ سعودی‌ به‌ تأمین‌ وسایل‌ آرامش‌، آسایش‌ و سلامت‌ حجاج‌ ایرانی‌ بیت‌الله‌الحرام‌ در انجام‌ فرایض‌ و مناسک‌ حج‌ را مورد تأکید قرار دادند.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ در سخنانشان‌ از دهه‌ اول‌ ماه‌ ذیحجه‌ به‌ عنوان‌ برجسته‌ ایام‌ سال‌ یاد کردند و فرمودند: دعا و تضرع‌ در زندگی‌ ملتی‌ که‌ در حال‌ سازندگی‌ است‌ و راه‌ دشواری‌ را در پیش‌ روی‌ خود می‌بیند نقش‌ و اهمیت‌ زیادی‌ دارد و برای‌ این‌ منظور آحاد مردم‌ مسلمان‌ و با ایمان‌ ایران‌ باید روز بزرگ‌ عرفه‌ را غنیمت‌ بدانند و از برکات‌ و رحمت‌ پروردگار در این‌ روز خود را بهره‌مند کنند.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ توفیق‌ یک‌ ملت‌ را منوط به‌ اصلاح‌ رابطه‌ آن‌ ملت‌ با خداوند متعال‌ و به‌ تبع‌ آن‌ زایل‌ شدن‌ ترس‌ از دشمنان‌ و قدرتهای‌ ظالم‌ دانستند و فرمودند: بدبختی‌ و روسیاهی‌ دولتها و ملتها نتیجه‌ ترس‌ و هراس‌ آنان‌ از قدرتهای‌ زور گو و ستمگر بین‌المللی‌ است‌ اما دولت‌ و ملتی‌ که‌ به‌ جز ترس‌ از خدا از هیچ‌ قدرت‌ دیگری‌ نهراسد قادر به‌ باز کردن‌ راه‌ پیشرفت‌ و بهره‌ گیری‌ از امکانات‌ و قدرت‌ خود خواهد بود.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ از جوانان‌ کشور به‌ عنوان‌ آینده‌سازان‌ ایران‌ اسلامی‌ نام‌ بردند و فرمودند: آینده‌ کشور و سرنوشت‌ ملت‌ مسلمان‌ ایران‌ در دست‌ جوانان‌ است‌ لذا جوانان‌ نباید هیچ‌ ترس‌ و بیمی‌ از دشمنان‌ و فریفتگی‌ از ظواهر فریب‌ دهنده‌ قدرتها را در دل‌ خود راه‌ دهند و برای‌ این‌ منظور دعا و تضرع‌ و نیز بهره‌مند شدن‌ از برکات‌ روز عرفه‌ یک‌ ضرورت‌ است‌.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در ادامه‌ بیاناتشان‌ با اشاره‌ به‌ تضییقاتی‌ که‌ در حج‌ امسال‌ بر زائران‌ بیت‌الله‌الحرام‌ تحمیل‌ شده‌ است‌ فرمودند: اینجانب‌ بسیار متأسفم‌ که‌ از سردادن‌ ندای‌ توحید در کنار حرم‌ امن‌ الهی‌ و مرکز توحید ممانعت‌ به‌ عمل‌ آمده‌ است‌. امروز هزاران‌ نفر از مردم‌ ایران‌ در مکه‌ مکرمه‌ حضور دارند و ما به‌ دقت‌ تمامی‌ مسائل‌ آنان‌ و نیز رفتار حکام‌ حجاز را در مورد حجاج‌ ایرانی‌ دنبال‌ کنیم‌. مسئولین‌ سعودی‌ موظفند آرامش‌، آسایش‌ و سلامت‌ حجاج‌ ایرانی‌ را برای‌ انجام‌ مناسک‌ و فرایض‌ حج‌ تأمین‌ کنند و ما منتظر هستیم‌ که‌ آنها این‌ وظیفه‌ خود را در قبال‌ حجاج‌ ایرانی‌ به‌ درستی‌ و کمال‌ به‌ انجام‌ رسانند.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ آگاهی‌ و اعتراف‌ به‌ خطا و اشتباه‌ را لازمه‌ اصلاح‌ امور توصیف‌ کردند و در پایان‌ سخنانشان‌ فرمودند: کسانی‌ که‌ برای‌ خود هیچ‌ عیب‌ و خطایی‌ قائل‌ نیستند هرگز اصلاح‌ نخواهند شد و امروز اگر امت‌ عظیم‌ اسلامی‌ به‌ کوتاهی‌ در انجام‌ وظایف‌ اسلامی‌ و خطای‌ خود در دنباله‌روی‌ از قدرتهای‌ ضد اسلامی‌ و پذیرش‌ فرهنگ‌ مفسد و اغواکننده‌ غرب‌ اعتراف‌ کند خواهد توانست‌ راه‌ اصلاح‌ و پیشرفت‌ خود را باز کند و این‌ واقعیت‌ را ملت‌ بزرگ‌ ایران‌ با قیام‌ شکوهمند خود به‌ اثبات‌ رسانده‌ است‌.

بر پایه‌ همین‌ گزارش‌ در این‌ دیدار جمعی‌ از خانواده‌های‌ معظم‌ شهدا از استانهای‌ زنجان‌ و اصفهان‌ و اقشار مختلف‌ مردم‌ و مسئولان‌ از شهرهای‌ ماکو، سیه‌ چشمه‌، پلدشت‌، شوط، سیرجان‌، کوهبنان‌، تهران‌، شیروان‌، تایباد، سمنان‌، اردبیل‌، خرمشهر، اشتهارد، گروه‌ کثیری‌ از جانبازان‌، کاروانهای‌ حضرت‌ زینب‌ (س‌) شرکت‌ کنندگان‌ در گردهمایی‌ مسئولین‌ عقیدتی‌ سیاسی‌ کل‌ سپاه‌، مربیان‌ پرورشی‌ منطقه‌ 15 آموزش‌ و پرورش‌ تهران‌ و مدیران‌ مدارس‌ شاهد ساری‌ و گروه‌ کثیری‌ از دانش‌آموزان‌ مدارس‌ تیز هوشان‌ حضور داشتند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی