news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتفيلمفيلمصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1372/11/17

دیدار جمعی از روحانیون و ائمه جماعات با رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ پیش‌ از ظهر امروز در دیدار جمع‌ زیادی‌ از مدرسین‌، طلاب‌، فضلا، روحانیون‌ و ائمه‌ جماعات‌ با ایشان‌، طی‌ سخنانی‌ به‌ ابعاد عظیم‌ تأثیرات‌ پیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در جهان‌ اشاره‌ کردند و اهمیت‌ و عظمت‌ دهه‌ مبارک فجر را برای‌ ملت‌ مسلمان‌ و انقلابی‌ ایران‌ مورد تأکید قرار دادند.

در این‌ دیدار مقام‌ معظم‌ رهبری‌ با اشاره‌ به‌ اهداف‌ گسترده‌ و شوم‌ رژیم‌ مستکبر امریکا پیش‌ از پیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در ایران‌ فرمودند: طوفان‌ عظیمی‌ که‌ در ایران‌ بوجود آمد، بنای‌ تمامی‌ خواست‌ها، بلندپروازی‌ها و نقشه‌های‌ خائنانه‌ آمریکا و ایادی‌ داخلی‌ او را بر هم‌ ریخت‌ و انقلاب‌ بزرگی‌ تحقق‌ یافت‌ که‌ موجب‌ ترویج‌ اسلام‌ و گرایش‌ ملت‌ها به‌ سوی‌ معنویت‌ شد و همین‌ امر مقدمات‌ فروپاشی‌ امپراطوری‌ شرق‌ و اضمحلال‌ بنای‌ حکومت‌ مارکسیستی‌ را در جهان‌ فراهم‌ آورد.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ ایران‌ تحت‌ حکومت‌ اسلامی‌ را بوستان‌ بالندگی‌ گل‌ها و ثمرات‌ ارزش‌های‌ اسلامی‌ توصیف‌ کردند و فرمودند: حضرت‌ امام‌ خمینی‌(رض‌) با حمایت‌ دست‌ نیرومند الهی‌ حکومت‌ اسلامی‌ را در دنیای‌ دور افتاده‌ از ارزش‌های‌ معنوی‌ پایه‌گذاری‌ کرد. اما واقعیت‌ آن‌ است‌ که‌ بسیاری‌، هنوز عظمت‌ پدیده‌ امام‌ و انقلاب‌ را احساس‌ و درک نکرده‌اند و باید تلاش‌ کنیم‌ که‌ این‌ حقیقت‌ بزرگ‌ را در فضای‌ زندگی‌ مسلمانان‌ در ایران‌ و جهان‌ ملموس‌ کنیم‌ و آن‌ را گسترش‌ دهیم‌.

رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ با اشاره‌ به‌ نزدیک بودن‌ ماه‌ مبارک رمضان‌ فرمودند: ماه‌ رمضان‌ در هر سال‌ قطعه‌ای‌ از بهشت‌ است‌ که‌ خدای‌ متعال‌ آن‌ را در جهنم‌ سوزان‌ دنیای‌ مادی‌ وارد کرده‌ است‌. ماه‌ رمضان‌، یک پدیده‌ الهی‌ و ماه‌ ضیافت‌ الله‌ است‌ که‌ میزبان‌ آن‌ خدای‌ عظیم‌، رحیم‌ و کریم‌ است‌ و میهمانان‌ خدا باید از برکات‌ این‌ ماه‌ با روزه‌، نماز، نوافل‌، دعا، ذکر، توجه‌ و تضرع‌ استفاده‌ کنند.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ تقوا، معرفت‌ و ایمان‌ را کلید اصلاح‌ همه‌ امور توصیف‌ کردند و فرمودند: دین‌ و تقوی‌ پایه‌ و قاعده‌ اصلی‌ حرکت‌ عظیم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ است‌ و حضرت‌ امام‌ خمینی‌(رض‌) مظهر تقوا، توجه‌، معرفت‌، اخلاص‌ و عمل‌ برای‌ خدا بود و اگر جز این‌ بود چنین‌ حرکتی‌ تحقق‌ نمی‌یافت‌.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ در بخش‌ دیگری‌ از سخنانشان‌ تلاش‌ دیرینه‌ دستگاههای‌ استبداری‌ قاجار و پهلوی‌ و اربابان‌ آنان‌ را برای‌ از میان‌ برداشتن‌ روحانیون‌ یادآور شدند و افزودند: قدرت‌های‌ شیطانی‌ و عوامل‌ آنان‌ امروز نیز در صدد هستند تا روحانیون‌ مؤثر و مفید برای‌ کشور و اسلام‌ و مسلمین‌ را به‌ لحاظ جسمانی‌ حذف‌ کنند و آخرین‌ تلاش‌ آنان‌ حادثه‌ اخیر دوازدهم‌ بهمن‌ ماه‌ بود که‌ قصد داشتند در جریان‌ آن‌ یک شخصیت‌ برجسته‌ مفید و فدایی‌ اسلام‌، مسلمین‌ و نظام‌ اسلامی‌ یعنی‌ رئیس‌ جمهور محبوب‌ ما را که‌ جوانی‌ و عمر خود را در این‌ راه‌ مصروف‌ کرده‌ است‌ از امت‌ مسلمان‌ بگیرند اما بحمدالله‌ دست‌ شیطانها در این‌ مورد همانند بسیاری‌ از خیانت‌ها و خدعه‌هایشان‌ ناکام‌ ماند.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ از پارسائی‌، عدالت‌طلبی‌، ظلم‌ستیزی‌ و مردم‌گرایی‌ به‌ عنوان‌ ویژگی‌های‌ روحانیت‌ در ایران‌ اسلامی‌ نام‌ بردند و افزودند: امروز هیچ‌ کشوری‌ را نمی‌توان‌ یافت‌ که‌ مسئولین‌ آن‌ در بالاترین‌ سطوح‌ آنگونه‌ که‌ در جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ شاهد آن‌ هستیم‌، نسبت‌ به‌ زخارف‌ دنیا و لذات‌ مادی‌ بی‌اعتناء باشند. توده‌ مردم‌ و اکثریت‌ جامعه‌ نسبت‌ به‌ علماء علاقه‌ و ارادت‌ دارند و به‌ جامعه‌ علمی‌ مذهبی‌ از اعماق‌ قلب‌ خود عشق‌ می‌ورزند و به‌ آنان‌ وابستگی‌ عاطفی‌ و فکری‌ دارند اما هنوز عده‌ای‌ که‌ خود را روشنفکر می‌دانند به‌ سبب‌ وجود یک روحانی‌ در رأس‌ این‌ نظام‌ عادلانه‌ و به‌ دور از فساد، با جمهوری‌ اسلامی‌ ضدیت‌ می‌کنند و با آن‌ دشمن‌ هستند.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در پایان‌ سخنانشان‌ تحولات‌ و حوادث‌ اعجاب‌انگیز جهان‌ در دوران‌ پس‌ از جنگ‌ تحمیلی‌ را حاصل‌ قدرت‌نمایی‌ پروردگار متعال‌ دانستند و فرمودند: دنیای‌ کفر و نفاق‌ و ظلم‌ و طغیان‌ که‌ امروز از بیداری‌ ایمان‌ اسلامی‌ در وحشت‌ بسر می‌برند دست‌ به‌ دست‌ هم‌ دادند تا خود را از اثرات‌ و نفوذ امواج‌ تقوا و ایمان‌ اسلامی‌ رها سازند و آنچه‌ که‌ اکنون‌ در اقصی‌ نقاط جهان‌ نظیر بوسنی‌، فلسطین‌، لبنان‌، الجزایر و کشمیر جریان‌ دارد گویای‌ بغض‌ و کینه‌ شدید اهل‌ ظلم‌ نسبت‌ به‌ اسلام‌ و نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ است‌.

این‌ گزارش‌ حاکیست‌ در این‌ دیدار آیت‌الله‌ مهدوی‌کنی‌، ائمه‌ جماعات‌ مساجد تهران‌ و قم‌، اعضای‌ مرکز رسیدگی‌ به‌ امور مساجد، اعضای‌ شورای‌ سیاستگذاری‌ ائمه‌ جمعه‌، علما، مدرسین‌ و طلاب‌ حوزه‌های‌ علمیه‌ جعفریه‌ قائنات‌ و زرهان‌، حجت‌ تهران‌، شهید شاه‌آبادی‌ تهران‌ و مدرسه‌ عالی‌ شهید مطهری‌، مبلغین‌ سازمان‌ تبلیغات‌ اسلامی‌، اعضای‌ جامعه‌ روحانیت‌ و مجمع‌ روحانیون‌ مبارز تهران‌، مسئولین‌ و اعضای‌ دفاتر نمایندگی‌ ولی‌ فقیه‌ در سپاه‌ و عقیدتی‌ سیاسی‌ نیروهای‌ مسلح‌، روحانیون‌ دفاتر نمایندگی‌ ولی‌ فقیه‌ در جهاد سازندگی‌، اعضای‌ دفتر تبلیغات‌ قم‌، طلاب‌ تیپ‌ امام‌ صادق‌(ع‌) قم‌ و طلاب‌ شهرهای‌ دماوند، کرج‌، شهریار و ورامین‌ حضور داشتند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی