news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1372/10/26

دیدار پاسداران‌ سپاه‌ و یگان‌ ویژه‌ نیروی‌ انتظامی‌ با رهبر انقلاب

به‌ مناسبت‌ میلاد فرخنده‌ سرو آزادگان‌ جهان‌ حضرت‌ سیدالشهداء حسین‌ بن‌ علی‌ (ع‌) و روز پاسدار، هزاران‌ تن‌ از پاسداران‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌ و یگان‌ ویژه‌ نیروی‌ انتظامی‌ پیش‌ از ظهر امروز در حسینیه‌ امام‌ خمینی‌ (رض‌) با حضرت‌ آیت‌ الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ و فرمانده‌ کل‌ قوا دیدار کردند.

در این‌ دیدار مقام‌ معظم‌ رهبری‌ طی‌ سخنانی‌ میلاد پربرکت‌ حضرت‌ حسین‌ بن‌ علی‌ (ع‌) را به‌ آزادیخواهان‌ و حق‌ طلبان‌ جهان‌ بویژه‌ ملت‌ بزرگ‌ ایران‌ تبریک‌ گفتند و ویژگی‌های‌ منحصر به‌ فرد حادثه‌ کربلا را در طبیعت‌ و ماهیت‌ حرکت‌ مخلصانه‌ و نیت‌ پاک‌ حضرت‌ اباعبدالله‌الحسین‌ (ع‌) دانستند.

رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ حادثه‌ کربلا را در میان‌ حوادث‌ بزرگ‌ صدر اسلام‌ منحصر بفرد خواندند و فرمودند: علاوه‌ بر اخلاص‌ و نیت‌ پاک‌ حماسه‌ سازان‌ کربلا یکی‌ دیگر از خصوصیات‌ حادثه‌ با عظمت‌ کربلا غریبانه‌ بودن‌ آن‌ است‌. بنابراین‌ هیچ‌ یک‌ از شهدای‌ اسلام‌ را نمی‌توان‌ با شهدای‌ ممتاز کربلا قابل‌ مقایسه‌ دانست‌ و امروز به‌ برکت‌ آن‌ درخشش‌ ایمان‌، اخلاص‌ و نور خدایی‌ در حضرت‌ امام‌ حسین‌ (ع‌) و آن‌ شهادتها در حادثه‌ بزرگ‌ کربلا در دنیا زنده‌، سازنده‌ و زاینده‌ است‌ و ملتها بعنوان‌ روشن‌ترین‌ و پرفروغ‌ترین‌ امید بسوی‌ اسلام‌ چشم‌ دوخته‌اند .

حضرت‌ آیت‌ الله‌ خامنه‌ای‌ ارزش‌، برکت‌ و دوام‌ هر کار را در وجود اخلاص‌ و اجتناب‌ از خودخواهی‌ها و خودپرستی‌ها و منافع‌ شخصی‌ دانستند و فرمودند: جوهر خلوص‌ در انقلاب‌ بزرگ‌ ما مایه‌ ماندگاری‌ و دوام‌ آن‌ شده‌ است‌ و امروز به‌ رغم‌ توطئه‌های‌ گوناگون‌ علیه‌ انقلاب‌ اسلامی‌، درخت‌ تنومند نظام‌ و انقلاب‌ محکم‌ و استوار ایستاده‌ است‌ و این‌ مهم‌ ثمره‌ اخلاص‌ امام‌ خمینی‌ (رض‌)و ملت‌ فداکار ایران‌ و بویژه‌ خلوص‌ رزمندگان‌ میدان‌ جنگ‌ محسوب‌ می‌شود. مقام‌ معظم‌ رهبری‌ حوادث‌ و تحولات‌ جهان‌ اسلام‌ را در طول‌ تاریخ‌ پس‌ از واقعه‌ کربلا زمینه‌ ظهور انقلاب‌ کبیر اسلامی‌ و تأسیس‌ حکومتی‌ بر اساس‌ ارزشهای‌ الهی‌ و قرآنی‌ دانستند و فرمودند: نتیجه‌ تلاشها، اخلاص‌ها، فداکاری‌ها و زحمات‌ ملت‌ ایران‌، اقبال‌ بلندی‌ است‌ که‌ خداوند متعال‌ به‌ آنان‌ عنایت‌ کرد تا بارگران‌ نهضت‌ اسلامی‌ را عهده‌دار شوند. بنابراین‌ یاوه‌گویان‌ و ساده‌اندیشانی‌ که‌ برای‌ تمام‌ شدن‌ این‌ حرکت‌ خیال‌پردازی‌ می‌کنند در انتظار بیهوده‌ای‌ بسر می‌برند زیرا حرکت‌ اسلامی‌ و حیات‌ دوباره‌ اسلام‌ ریشه‌ در قرنها تلاش‌ و مجاهدت‌ دارد و اساس‌ نهضت‌ اسلامی‌ تمام‌ نشدنی‌ و پایان‌ناپذیر است‌. حضرت‌آیت‌ الله‌ خامنه‌ای‌ به‌ گرایش‌ روز افزون‌ مردم‌ دنیا بسوی‌ اسلام‌ به‌ رغم‌ تبلیغات‌ گسترده‌ صهیونیستی‌ و استکباری‌ اشاره‌ کردند و فرمودند: قدرتهای‌ استبدادی‌ تلاش‌ می‌کنند تا با تبلیغات‌ مسموم‌ خود از نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ و ملت‌ ایران‌ در دنیا چهره‌ نامناسبی‌ را ترسیم‌ کنند و از سوی‌ دیگر سخت‌ گیریهای‌ استکبار با مسلمانان‌، نشان‌ می‌دهد که‌ عنصر غربت‌ در انقلاب‌ ما، نهضت‌ اسلامی‌ را به‌ نهضت‌ حسین‌بن‌ علی‌ (ع‌) شبیه‌ کرده‌ است‌ و از این‌ رو کربلا نه‌ فقط یک‌ قطعه‌ زمین‌ کوچک‌، بلکه‌ منطقه‌ عظیمی‌ از محیط زیست‌ بشریت‌ است‌ .

رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ با تاکید بر غریب‌ بودن‌ و مظلومیت‌ ملت‌ مسلمان‌ و انقلابی‌ ایران‌ در دنیا فرمودند: ما امروز در دنیا غریب‌ هستیم‌ اما این‌ مسأله‌ به‌ معنای‌ ضعیف‌ بودن‌ نیست‌. امروز هیچ‌ ملت‌ مسلمانی‌ در دنیا به‌ قدرت‌ و نیرومندی‌ ملت‌ مسلمان‌ ایران‌ وجود ندارد. دولت‌ و ملت‌ ایران‌ در اوج‌ قدرت‌ و عزت‌ هستند و قدرتهای‌ جهانی‌ به‌ ایران‌ اسلامی‌ عمیقا توجه‌ دارند. ملت‌ و دولت‌ ما قوی‌، توانا و مسلط بر امور خویش‌ هستند اما در عین‌ حال‌ غریب‌ و مظلوم‌ واقع‌ شده‌اند .

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ صف‌ آرایی‌ تمامی‌ قدرت‌ها را در مقابل‌ ایران‌ مردود دانستند و فرمودند: امروز بسیاری‌ از کشورهای‌ جهان‌ احساس‌ می‌کنند که‌ صرفه‌ و صلاح‌ دنیایی‌ آنها ایجاب‌ می‌کند از صف‌ آرایی‌ در مقابل‌ ملت‌ ایران‌ پرهیز کنند و این‌ در حالی‌ است‌ که‌ قدرتمندترین‌ مستکبر دنیا با این‌ ملت‌ دشمن‌ است‌، به‌ او ظلم‌ می‌کند، حق‌ او را نادیده‌ می‌گیرد، به‌ او تهمت‌ می‌زند، خوبیهایش‌ را نادیده‌ می‌گیرد و ضعف‌هایش‌ را بزرگ‌ نمایی‌ می‌کند و غربت‌ و مظلومیت‌ ملت‌ ایران‌ نیز در همین‌ امر نهفته‌ است‌ .

حضرت‌ آیت‌ الله‌خامنه‌ای‌ سلامت‌ ملت‌ و دولت‌ ایران‌ را نعمت‌ و برکتی‌ بزرگ‌ و ناشی‌ از متکی‌ نشدن‌ به‌ غیر خدا توصیف‌ کردند و فرمودند: ملت‌ پرافتخار ایران‌ در سطح‌ دنیا به‌ هیچ‌ دولت‌ و قدرت‌ بیگانه‌ای‌ و یا هیچ‌ دستگاه‌ اطلاعاتی‌، نظامی‌ و سیاسی‌ امید ندارد و از آنها جز بدسرشتی‌ ندیده‌ است‌. امید ما به‌ خداوند است‌ و این‌ امید به‌ ملت‌ ما نیرو و قدرت‌ می‌بخشد و انقلاب‌ اسلامی‌ را آسیب‌ناپذیر و مقاوم‌ می‌کند.رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ به‌ مقابله‌ صف‌ اسلام‌، قرآن‌، معنویت‌ و ارزشهای‌ الهی‌ در برابر صف‌ شیاطین‌ و مجموعه‌ رذالتهای‌ ضد بشری‌ اشاره‌ کردند و در پایان‌ سخنانشان‌ ضرورت‌ هوشیاری‌آحاد مردم‌ را برای‌ شناخت‌ صف‌ و جبهه‌ حق‌ از باطل‌ مورد تاکید قرار دادند .

پیش‌ از بیانات‌ فرمانده‌ کل‌ قوا حجت‌ الاسلام‌ والمسلمین‌ موحدی‌ کرمانی‌ نماینده‌ ولی‌ فقیه‌ در سپاه‌ پاسداران‌ و سردار سرلشکر محسن‌ رضایی‌ فرمانده‌ کل‌ سپاه‌ طی‌ سخنان‌ کوتاهی‌ میلاد مبارک‌ و مسعود حضرت‌ اباعبدالله‌ الحسین‌ (ع‌) و روز پاسدار را به‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ و ملت‌ مسلمان‌ ایران‌ تبریک‌ گفتند و آمادگی‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌ را برای‌ حراست‌ از ـ آرمانها و ارزشهای‌ والای‌ اسلام‌ و انقلاب‌ در تمامی‌ صحنه‌ها مورد تأکید قرار دادند.

در این‌ دیدار همچنین‌ ستاد مشترک‌ سپاه‌، فرماندهان‌ نیروهای‌ سپاه‌ ،فرمانده‌ نیروی‌ انتظامی‌ و مسئولین‌ دفاتر نمایندگی‌ ولی‌ فقیه‌ در سپاه‌ و نیروی‌ انتظامی‌ و مسئول‌ بنیاد مستضعفان‌ و جانبازان‌ بهمراه‌ گروهی‌ از جانبازان‌ حضور داشتند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی