news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1371/07/15

سخنرانی رهبر انقلاب در اجتماع باشکوه مردم شهرکرد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز پس از ورود به شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری با حضور در اجتماع با شکوه مردم این شهر که دراستادیوم انقلاب ترتیب یافته بود از نقش برجسته مردم با ایمان و سلحشور این منطقه در صحنه های مختلف دفاع از اسلام و انقلاب تمجید کردند.

مقام معظم رهبری دربیاناتشان حضور مؤثر جوانان رزمنده استان چهارمحال و بختیاری در جبهه های جنگ تحمیلی را موجب افتخار و سرافرازی مردم این استان دانستند و فرمودند: استان چهارمحال و بختیاری از استعدادهای طبیعی و فرهنگی ارزشمندی برخوردار است و به رغم محرومیت های این استان معادن متنوع زیرزمینی، آب فراوان و امکانات دامداری و مراتع با ارزش همراه با استعدادهای فرهنگی جوانان در میادین علم و دانش، ادب و هنر از ویژگیهای مهم استان چهار محال و بختیاری هستند و عُمانِ سامانی و دهقانِ سامانی به عنوان دو شاعر صاحب نام این منطقه نمونه ای از وجود استعدادهای جوشان فرهنگی و ادبی در میان مردم این استان محسوب میشوند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای روحیه پرشور، محبت آمیز و با نشاط مردم استان چهارمحال و بختیاری را تحسین برانگیز خواندند و فرمودند: رژیم ستم شاهی از طریق خوانین و عناصر سرسپرده خود محرومیت های زیادی را بر مردم این منطقه تحمیل کرد اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون تلاش زیادی برای رفع محرومیت ها در این استان صورت گرفته است و افزایش بودجه سال جاری استان چهارمحال و بختیاری به میزان پنج برابر سال گذشته نشانه روشنی از تلاش مسئولان و اجرای طرحهای متعدد در این منطقه بدست میدهد.

رهبر انقلاب اسلامی مردم این استان به ویژه جوانان را به کمک و همکاری با مسئولان در جهت رفع محرومیت ها توصیه کردند و افزودند: امروز در دنیای سرمایه داری و کشورهای زیر سلطه استکبار جهانی تمامی تلاش ها در جهت رشد سرمایه دارها و پولدارهاست و کمک به طبقات محروم مسئله فراموش شده ای است اما حرکت کلی ادیان الهی به ویژه اسلام در مسیر زدودن محرومیت و استضعاف از جوامع بشری به ویژه جوامع اسلامی دارد زیرا برخورداری از مواهب الهی لازمه تحقق کمال انسانی در محیطی مناسب و مساعد است.

مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنانشان استقرار عدل در جامعه را یک شعار عملی اسلام و جذاب برای توده های محروم و مظلوم دانستند و فرمودند: حکومت هائی که بی دینی، الحاد، بی خدائی و تفکرات مارکسیستی را بر مردم خود تحمیل کردند در نیمه راه از پای در آمدند اما اسلام و انقلاب اسلامی حرکتی پویا و دائمی است و به رغم دشمنی روز افزون و توطئه های مختلف استکبار، ایمان اسلامی و روحیه اسلامی در دنیا روز به روز در حال گسترش است و این مسئله همان چیزی است که قدرت های جهانی از آن واهمه دارند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به وضعیت اسفبار مسلمانان در بوسنی و هرزگوین اشاره کردند و با انتقاد شدید از بی تفاوتی دولتهای اروپائی در برابر جنایات صربها فرمودند: دولت های غربی اگر خود مایل به جلوگیری از کشتار مسلمانان نیستند باید راه را برای جوانان مسلمان و نیروهای رزمنده ما باز کنند تا صربها را سر جای خود بنشانند.

رهبر انقلاب اسلامی بی اعتنائی قدرتهای استکباری نسبت به کشتار مسلمانان بوسنی و هرزگوین را نمونه روشنی از ادعای دروغین آنان در دفاع از حقوق بشر توصیف کردند و فرمودند: اسلام در مقابل غارتگری ها و طمع ورزیهای قدرتهای استکباری یک مانع بزرگ محسوب می شود و دشمنی آنان با اسلام ناشی از همین مسئله است. امروز دلهای مستکبرین بویژه آمریکا با ملت و دولت ایران مملو از عداوت و کینه است. اما در سایه اقتدار ملی، ایمان و تعبداسلامی، وحدت کلمه و همراهی، همدلی و مجاهدت مردم و مسئولین ایران اسلامی روزبه روز قوی تر و نیرومندتر می شود.

مقام معظم رهبری در پایان سخنانشان مردم استان چهارمحال و بختیاری را به پای بندی هر چه بیشتر در مسائل دینی و تحکیم ایمان و عمل اسلامی فرا خواندند و پیروزی قطعی اسلام بر دشمنان کینه توز خود را نوید دادند.

بر پایه همین گزارش پیش از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی حجةالاسلام والمسلمین ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرکرد طی سخنان کوتاهی مقدم رهبر انقلاب اسلامی را گرامی داشت و قابلیت های طبیعی و انسانی موجود برای رشد و پیشرفت استان چهارمحال و بختیاری را برشمرد.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی