news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1371/06/04

دیدار اعضای انجمن‌های اسلامی دستگاه‌های دولتی و دانشگاه‌ها و اصناف با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار اعضای انجمن‌های اسلامی دستگاه‌های دولتی، دانشگاه‌ها، اصناف، بازاریان و کارخانه ها با ایشان، طی سخنانی به بیان نقش مهم و تعیین کننده‌ی انجمن‌های اسلامی در احیاء و ترویج مفاهیم و تعالیم اسلامی و انقلابی و سالم سازی محیطهای کاری پرداختند و برای تحقق این مهم، مدیران دستگاههای مختلف را به همکاری با انجمن های اسلامی موظف دانستند.

مقام معظم رهبری در این دیدار از شهیدان رجایی و باهنر بعنوان دو الگوی انقلابی، مؤمن و فداکار تجلیل کردند و در بیان چگونگی ظهور و شکل گیری انجمنهای اسلامی درتشکیلات عظیم کشور فرمودند: با پیروزی انقلاب اسلامی، مجموعه ای از عناصر مؤمن وانقلابی در سراسر ایران در قالب انجمن های اسلامی به پشتیبانی از اهداف نظام اسلامی و تلاش در جهت تحقق این اهداف پرداختند و در بسیاری از مراکز اداری و اقتصادی بویژه کارخانه ها، امید ضد انقلاب را به یأس مبدل ساختند و از همین رو تحلیل گران خارجی، انجمن های اسلامی را پدیده ای شگفت آور توصیف کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ضرورت ادامه‌ی فعالیتهای انجمنهای اسلامی و حضور قوی این انجمنها را در محیط های کاری مورد تأکید قرار دادند و فرمودند: وجود انجمن های اسلامی در نظام ما امر لازمی است و اشخاص نمی توانند در مورد لزوم آن قضاوت کنند. وجود افراد بد سرشت و ناشایست و خطاکار در محیط های مختلف کاری، ضرورت ادامه فعالیت انجمنهای اسلامی بر اساس روش و منش اسلامی و به دور از خشونت های نادرست را روشن میسازد. و برای این منظور باید دقت شود تا عناصر ناشایست، فرصت طلب، سوء استفاده گر و بد خواه نتوانند در انجمنهای اسلامی نفوذ کنند و همواره مجموعه ای از افرادسالم، مورد اعتماد، با ایمان و انقلابی در این انجمن ها حضور داشته باشند.

رهبر انقلاب اسلامی بر لزوم آگاهی اعضای انجمن های اسلامی از مفاهیم و مسائل اسلامی و انقلابی تأکید کردند و افزودند: بدرفتاری، کم کاری، بدخواهی، تنبلی، فساد و رشوه گیری، با هویت و اهداف نظام اسلامی مغایرت دارد. از اینرو افزودن بر اعمال پسندیده و استغفار از گناهان و کردار و گفتار زشت، از شعارهای همیشه زنده نظام اسلامی است که بر اساس آن هر کس باید در جهت بهبود وضع امروز خود نسبت به روز قبل تلاش کند و در صدد خودسازی نفس خویش برآید و بر همین اساس، انجمن های اسلامی باید از لحاظ بینش اسلامی و سطح فکر و نیز در صحنه ی عمل چهره درخشانی از خود نشان دهند و برای بالا بردن شخصیت و حیثیت انجمن های اسلامی، دلسوز و عاقل باشند. خلاف واقع نگویند، غیبت نکنند، بدخواه نباشند و تحت تأثیر بدخواهان نیز قرار نگیرند.

مقام معظم رهبری اهمیت همکاری مدیران و مسئولان دستگاه های مختلف با انجمن های اسلامی را خاطر نشان ساختند و فرمودند: سلامت محیط های کاری با تبلیغات اسلامی و فعالیت صحیح انجمنهای اسلامی تأمین و تضمین خواهد شد. بنابراین مدیران باید در تقویت انجمن های اسلامی بکوشند و با آنها روابط صمیمانه ای داشته باشند وانجمنهای اسلامی نیز نباید با دخالت در کار مدیریت او را تضعیف کنند. بلکه با کمک به یکدیگر و در یک همکاری مشترک میتوانند محیط کار را سالم و اسلامی کنند و با شناسایی و معرفی کسانی که به فساد، اختلال در کار، رشوه خواری، د لسرد کردن مراجعین و ایجاد نارضایتی در مردم می پردازند مانع از نفوذ عناصر دشمن در تشکیلات عظیم کشور شوند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از انجمن های اسلامی به عنوان چشم بینای نظام اسلامی و زبان گویا در احیاء مفاهیم و تعالیم اسلامی نام بردند و افزودند:پوشش مناسب زنان و ارتباط متین و محترمانه مردان با زنان در محیط کار، برخورد شایسته با مراجعین، رعایت حدود اسلامی و اقامه نماز در وقت ظهر، از نشانه های سلامت و اسلامیت محیط کار است و این مهم از یک سو با گفتار، سخنرانی، پخش جزوات مناسب، امر به معروف و نهی از منکر و از سوی دیگر مقابل با عوامل مضر و خطاکار تحقق خواهد یافت.

رهبر انقلاب اسلامی مقاومت و مبارزه ی مسلمانان در اقصی نقاط جهان را ناشی از امید آنان به پرچم برافراشته شده ی اسلام به دست ملت مسلمان و باایمان ایران دانستند و در پایان سخنانشان فرمودند: اسلام باید روز به روز درایران ریشه دارتر، عمیق تر، عملی تر و در زندگی مردم عینی تر شود تا ملتهای مسلمان با امید گرفتن از انقلاب اسلامی بتوانند به مقاومت خود ادامه دهند.

بر پایه ی همین گزارش پیش از سخنان مقام معظم رهبری حجةالاسلام والمسلمین محمدی عراقی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی طی سخنان کوتاهی به معرفی دیدار کنندگان پرداخت و طی آنآمادگی انجمنهای اسلامی را برای احیاء امر به معروف و نهی از منکر به عنوان تکلیف الهی آنان مورد تأکید قرار داد.

وی افزود: در دوره سازندگی کشور باید بکوشیم تا همه ارزشها و اصول انقلاب اسلامی را بخوبی حفظ کنیم و با نظم و انضباط و بهره گیری از مدیریت صحیح به رفع تنگناها و توسعه کشور اسلامی خود بپردازیم.

این گزارش حاکیست در این دیدار کانون هماهنگی انجمن های اسلامی کارخانه ها و شرکتهای استان تهران، ستاد هماهنگی انجمن های اسلامی دستگاههای دولتی، جامعه انجمن های اسلامی اصناف و بازار تهران، انجمن های اسلامی دانشگاهیان، انجمن های اسلامی کارخانه ها، ادارات و دانش آموزان قم و انجمن های اسلامی دانشجویان خارج از کشور نیز حضور داشتند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی