news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1371/03/20

دیدار نمایندگان مجلس با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در اولین دیدار نمایندگان چهارمین دوره ی مجلس شورای اسلامی با ایشان، طی سخنانی از وضع قوانین توأم با رعایت مصالح جامعه و در نظر گرفتن اولویت ها به عنوان وظیفه ی اصلی مجلس شورای اسلامی و رکن اداره ی کشور یاد کردند و برای جلب حمایت مردم، ضرورت انجام تلاش مخلصانه و صمیمانه از سوی نمایندگان مجلس را مورد تأکید قرار دادند.

رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار نمایندگان مجلس را به کار و تلاش برای پیشبرد انقلاب و تأمین اهداف عالی آن و خدمت به مردم توصیه کردند و فرمودند: مردم ایران متدین، علاقمند و فدایی اسلام هستند و نمایندگانی را می پسندند که در خدمت اسلام باشند. لذا نماینده‌ای که هدفش خدمت به خدا، اسلام و کشور باشد میتواند دل مردم را به سوی خود جلب کند و این مسأله راز و حکمتی از اسلام و قرآن است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برلزوم تجلی مصالح تمام کشور در مرحله قانونگذاری در مجلس شورای اسلامی تأکید کردند و با اشاره به ویژگیهای نظام اسلامی و موقعیت آن در جهان امروز فرمودند: نظام اسلامی ما با قدرت تمام در برابر مواضع و اقدامات استبدادی قدرتهای بزرگ ایستاده و با سد کردن راه آنان مانع موفقیت مستکبران در تحقق مطامع و اهداف نامشروعشان شده است. بیداری احساسات اسلامی در میان ملتهای مسلمان و دمیده شدن روح اعتمادِ به نفس در جوامع مستضعفِ دنیا در سایه ی قامت بلند نظام اسلامی میسر شده است و امروز تلاش مخلصانه ی مسئولان و کارگزاران نظام لازمه ی نگهداری و تحکیم بخشیدن به این الگوی بسیار درخشان و سربرافراشته در عصر حاضر است.

رهبر انقلاب اسلامی ضمن تأکید بر لزوم رعایت مصالح جامعه و اولویت‌ها در انجام وظایف نمایندگی مجلس شورای اسلامی فرمودند: امروز مسائل زیادی وجود دارد که مجلس باید به آنها بپردازد و راه حل ها را به دولت ارائه کند و دولت نیز مجبور به اجرای آنهاست . امروز دولت تمام تلاش خود را برای خدمت به کشور و مردم بکار گرفته است و آنچه را که مجلس تصویب کند اجرا خواهد کرد. نمایندگان مجلس باید با رعایت اولویت ها و بهره گرفتن از نظرات سنجیده ی کارشناسانِ معتمد و دلسوزِ اسلام و انقلاب و مورد تأمل، تفکر و مطالعه قرار دادن طرح ها و لوایح، بهترین راه حل ها را در قالب قوانین به دستگاه اجرایی کشور ارائه دهند و به این ترتیب خشنودی و رضایت خاطر مردم را فراهم آورند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به بیان تلاش مستمر دشمنان انقلاب برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی پرداختند و در بخشی از سخنانشان با اشاره به حوادث اخیر شهر مشهد فرمودند: در مشهد اقلیت معدود و مخفیِ ضد انقلاب و پس مانده های استکبار با استفاده از زمینه های فاسد و مرداب های گندیده و تطمیع و هدایت عناصر رذل،اوباش و چاقوکش این حادثه را بوجود آوردند. دستگاههای انتظامی باید مسئولانه دراین مسائل عمل کنند و با این مفت خورها و علفهای هرزه برخورد کنند. اما در عین حال متأسفانه برخی از مطبوعات در تحلیل های نادرست خود مردم را متهم کردند و من به خاطر آن از مردم مشهد عذرخواهی می کنم. و به دستگاه ها نیز هشدار می دهم که نباید بهانه به دست دشمنان و بدخواهان بدهند.

رهبر انقلاب اسلامی به فداکاریها و مجاهدتهای توصیف ناپذیر مردم مشهد و دیگر نقاط کشور در راه انقلاب و اهداف آن اشاره کردند و افزودند: اینگونه حوادث نشاندهنده‌ی بیدار بودن دشمن است لذا نبایداز کید او غافل بمانیم. مردم ما که 13 سال بار مشکلات انقلاب را برای تحقق اهداف عالی آن بر دوش خود تحمل کرده اند و جوانان حزب اللهی و نیروهای مؤمن و مخلص بسیجی که صحنه های جنگ را اداره کرده اند باید در صفوف مقدم قرار گیرند و هیچکس نباید از وظایف و مسئولیت های خود غفلت کند و یا نسبت به آن سستی ورزد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان سخنانشان ضرورت پرهیز نمایندگان مجلس شورای اسلامی ازاعمال مغایر با حیثیت و آبروی نمایندگی و اجتناب از توصیه های شخصی را گوشزد کردند و آنان را به بهره گرفتن هر چه بیشتر از وصایای حیاتبخش حضرت امام خمینی رضوان‌الله تعالی علیه فرا خواندند.

بر پایه‌ی همین گزارش پیش از بیانات رهبرانقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام و المسلمین ناطق نوری رئیس مجلس شورای اسلامی در سخنان کوتاهی گزارشی از انجام سریع مقدمات مربوط به شروع کار رسمی مجلس چهارم را ارائه داد و طی آن گفت: پیام رهبر انقلاب اسلامی به مجلس چهارم منشور این مجلس است و امیدواریم با اجرای رهنمودهای حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بتوانیم دشمنان طمعکار انقلاب اسلامی را در اهداف شوم خود ناکام کنیم.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی