news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1371/03/13

دیدار میهمانان خارجی شرکت کننده در مراسم سالگرد امام(ره) با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار میهمانان خارجی شرکت کننده در مراسم سومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه با ایشان، طی سخنانی خط مشی امام را تنها راه نجات پیروان راستین اسلام در اقصی نقاط جهان دانستند و بر لزوم تقویت روح ایستادگی، عدم تسلیم و سازش و انعطاف ناپذیری در مقابل سلطه ی جهانی استکبار و در رأس آن آمریکا تأکید کردند.

در این دیدار که با ابراز احساسات شورانگیز ضد استکباری مسلمانان خارجی و شعارهایی در تبعیت و اطاعت از ولی امر مسلمین توأم بود، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بیاناتشان جریان امور عالم را خلاف میل و تلاش و تدبیر قدرتهای مسلط جهان توصیف کردند و مقطع زمان حاضر را برهه ای عجیب و عبرت انگیز و آیتی از قدرت نمایی خدای متعال دانستند.

مقام معظم رهبری به بیان تلاش دستگاههای تبلیغاتی استکباری برای ضد ارزش تلقی شدن سبک ایران اسلامی و روش امام خمینی قدس سره در نزد ملت های بپا خاسته و مسلمانان بیدار شده در سراسر جهان پرداختند و فرمودند: پیروان راستین اسلام برای دفع سلطه و فشار شیطان بزرگ آمریکا و پیمودن راه رستگاری چاره ای جز پیروی از خط ایران اسلامی و راه امام ندارند و این همان راهی است که ملت ایران توانست تحت رهبری امام بزرگوار خود از برکات و آثار آن برخوردار و بهره مند شود.

رهبرانقلاب اسلامی روح ایستادگی، عدم تسلیم و سازش، انعطاف ناپذیری امام و ملت مسلمان ایران در برابر استکبار و سلطه جهانی آمریکا را مایه‌ی گسترش فکر و اندیشه‌یاسلام ناب در سراسر جهان دانستند و فرمودند: رمز اساسی کار و پیشرفت امام و موفقیت های الهی آن رهبر استثنایی در این بود که دشمن را شناخت و با تمام قدرت در مقابل او ایستاد و به رغم همکاری جدی قدرتهای جهانی در مقابله با اسلام حتی لحظه ای دچار تردید نشد. زیرا به راه خود ایمان، به خدا اتکال و به پایمردی و مقاومت ملت بزرگ ایران اعتماد داشت و ملت نیز با شناخت و اعتقاد به امام خویش در این راه ایستادگی و مقاومت کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از ایمان اسلامی به عنوان عامل وحدت مسلمانان با نظام ها، سنت ها و آداب مختلف یاد کردند و خطاب به آنان فرمودند: عدم تسلیم در برابر قدرتهای استکباری تجربه ی بزرگ ایران اسلامی و میراث با ارزش امام برای ملت های مسلمان و تنها راه برای مصون ماندن از سلطه ی آمریکا و کاستن از فشار زورمداران جهانی است و بدون تردید با شناخت روش های فشار استکبار و ایستادگی درمقابل آنها پیروزی مسلمانان تضمین شده و حتمی است.

مقام معظم رهبری به مرارت مجاهدت در راه خدا اشاره کردند و اظهار داشتند: هدف ما نجات انسانیت از ابتذالی است که امروز دنیای استکبار برای ملتهای جهان به همراه آورده است. لذا چنین اهداف عالی و مهمی، فداکاری و تحمل سختی ها را طلب میکند. دولت ها باید در راه تحقق خواست ملت ها حرکت کنند و با عمل به قرآن و اسلام و نهراسیدن از تهدیدهای آمریکا و با توکل به خدا در برابر دشمنان اسلام ایستادگی کنند و در این راه گامی به عقب برندارند.

رهبر انقلاب اسلامی به وضعیت دردناک مسلمانان در قفقاز، بوسنی هرزگوین، الجزایر، کشمیر، عراق، لبنان، فلسطین و موقعیت دولت انقلابی سودان اشاره کردند و فرمودند: استکبار بی رحم و بی عاطفه است، هیچ حدی را برای خود نمی شناسد و در پی هدفهای پلید و خباثت آمیز است و به مجرد احساس روح تسلیم و عقب نشینی در یک ملت،فشار را مضاعف می کند. ایستادگی، اتحاد مسلمین با یکدیگر، بیداری جوامع اسلامی و استفاده از نیروی عظیم اسلام در سراسر جهان تنها راه مقابله با انواع خباثت های استکبار و دستگاه سلطه ی جهانی است که امروز علیه ملتهای مسلمان در نقاط مختلف دنیا به کار گرفته شده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان سخنانشان از اهداف ملی گرایانه، کفرآلود و غیر اسلامی دولت ها به عنوان مانع موجود در راه تضمین اتحاد میان ملت های مسلمان یاد کردند و ضمن تأکید بر همدلی و همبستگی ملت ها با یکدیگر، مسلمانان جهان را به شناخت هر چه بیشتر خط مشی امام که همان راه اسلام ناب است، فرا خواندند.

بر پایه همین گزارش پیش از بیانات مقام معظم رهبری، دکتر خاتمی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنان کوتاهی از امام خمینی رضوان‌الله تعالی علیه به عنوان برافروزنده ی چراغ توحید در دل انسان ها، خصم ملحدان و مشرکان و آموزگار محبت و عطوفت به مؤمنان و محرومان نام برد و حضور هزاران تن از مسلمانان و شخصیت ها و مقامات عالیرتبه ی سیاسی، فرهنگی و ادبی از 38 کشور جهان در ایران اسلامی برای شرکت در مراسم سومین سالگرد ارتحال امام عظیم الشأن و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را گرامی داشت.

این گزارش همچنین حاکیست در این دیدار که در فضایی آکنده از معنویت برگزار شد، مسلمانان عزادار شیفته‌ی امام با چشمانی اشکبار درحالیکه سینه میزدند، در غم فقدان امام خویش به عزاداری پرداختند و با شعار «عزاعزاست امروز - روز عزاست امروز - خامنه‌ای رهبر صاحب عزاست امروز »ارتحال رهبر فقید جهان اسلام را به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تسلیت گفتند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی