news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1387/12/21

دیدار رئیس‌جمهور تاجیکستان با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای امشب در دیدار آقای امام‌علی رحمان -رئیس‌جمهور تاجیکستان- سازمان همکاری اقتصادی (اکو) را سازمانی بسیار خوب خواندند و با اشاره به موقعیت حساس، ویژگی‌ها و ظرفیت‌های متنوع کشورهای عضو اکو خاطرنشان کردند: باید با استفاده‌ی کامل از این ظرفیت‌های تکمیل‌کننده، این مجموعه‌ی منطقه‌ای را فعال‌تر و قوی‌تر کرد.
ایشان مشترکات فرهنگی و تاریخی ایران و تاجیکستان، از جمله دین اسلام و زبان فارسی را فرصت‌هایی گرانقدر برای توسعه و تعمیق همکاری‌ها دانستند و تأکید کردند: جمهوری اسلامی ایران آماده است پیشرفت‌های چشمگیر خود را در عرصه‌های گوناگون -از جمله هوافضا، پزشکی و صنایع مختلف- در اختیار کشورهای دوست و برادر قرار دهد و از این طریق به توسعه‌ی همگون و متوازن منطقه کمک کند.
در این دیدار که آقای احمدی‌نژاد نیز حضور داشت، رئیس‌جمهور تاجیکستان با ابلاغ سلام‌های گرم و درودهای قلبی ملت تاجیکستان گفت: جهانیان شاهد پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران هستند و این پیشرفت‌ها همه‌ی مسلمانان و فارسی‌زبانان را در همه جای جهان مفتخر و سرافراز کرده است.
آقای امام‌علی رحمان سطح مناسبات دوجانبه را بسیار خوب دانست و با اشاره به اجرای طرح‌های مشترک گفت: ما همیشه به حمایت ایران امیدوار بوده و هستیم.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی