news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1387/12/20

دیدار رئیس‌جمهور پاکستان با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عصر امروز در دیدار آقای آصف‌علی زرداری -رئیس‌جمهور پاکستان- با اشاره به مشترکات بسیار عمیق تاریخی و فرهنگی دو ملت افزودند: محبت متقابل دو ملت مؤمن ایران و پاکستان، زمینه‌ساز و عامل اصلی گسترش هرچه بیشتر مناسبات دو کشور است.
ایشان روند پیشرفت روابط تهران-اسلام‌آباد را خوب ارزیابی کردند و افزودند: سطح مناسبات می‌تواند متناسب با ظرفیت‌های دو کشور کاملاً ارتقا یابد.
ایشان امنیت پاکستان و ایران را کاملاً مرتبط خواندند و با اشاره به طرح‌های مهم و مشترک دو کشور، از جمله خط آهن سراسری پاکستان-ایران-ترکیه و خط لوله‌ی گاز ایران-پاکستان-هند افزودند: امیدواریم با تدبیر و همت شما کارهای بزرگ به بهترین وجه انجام پذیرد.
رهبر انقلاب اسلامی همکاری کشورهای همسایه و اسلامی را باعث افزایش قدرت درونی آن‌ها برشمردند و خاطرنشان کردند: این قدرت مشترک می‌تواند در هر فرایندی به نتایج مثبت منجر شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ورود یا اعمال نفوذ آمریکایی‌ها در عرصه‌ی هر کشوری را باعث بغرنج‌تر شدن اوضاع و افزایش مشکلات دانستند و افزودند: پدیده‌ی افراطی‌های مذهبی نیز در منطقه، از جمله در پاکستان بسیار مشکل‌زا شده است.
 
رئیس‌جمهور پاکستان نیز در این دیدار، با تأکید بر پیوندهای کم‌نظیر دو کشور گفت: با همه‌ی توان برای گسترش روابط با ایران تلاش می‌کنیم و معتقدیم طرح‌های مشترک ایران و پاکستان، منافع نسل‌های حال و آینده‌ی دو ملت را تأمین خواهد کرد.
آقای آصف‌علی زرداری افزود: همه پی‌برده‌اند که شاید بتوان کشورها را تسخیر و ملت‌ها را تضعیف کرد، اما نمی‌توان ملت‌ها را از بین برد.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی