news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1371/02/23

دیدار دست اندر کاران انتخابات سراسر کشور با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در آستانه ی میلاد ثامن‌الحجج حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع)، در دیدار مسئولان و برگزار کنندگان انتخابات چهارمین دوره ی مجلس شورای اسلامی با ایشان، طی سخنانی ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) به مسلمانان و شیعیان جهان و به ویژه ملت بزرگ ایران، از مردم به خاطر حضور گسترده و جدی و از مسئولان و دست اندر کاران برگزاری انتخابات به خاطر برگزاری صحیح و سالم انتخابات تشکر کردند و نمایندگان منتخب مردم را به تلاش درجهت خدمت به طبقات مستضعف و تأمین مصالح اسلام و کشور موظف دانستند.

مقام معظم رهبری با اشاره به برگزاری انتخابات چهارمین دوره ی مجلس شورای اسلامی و حضور مؤمنانه، جدی و همه گیر مردم در مراحل اول و دوم انتخابات فرمودند: آحاد ملت عظیم الشأن ایران اسلامی به خوبی آگاهند که حضور آنان با این روحیه ی ایمانی در صحنه های اساسی و حیاتی کشور، اسلام، انقلاب، عزت، شرف و آبروی ملت ما را در دنیا حفظ کرده است و ادامه حضور جدی و فداکارانه مردم در صحنه های گوناگون همراه با ایمانِ روشن بینانه‌ی آنان، هر دشمن بدخواهی را در صدمه زدن به تداوم انقلاب اسلامی، حرکت مردم و سازندگی کشور ناکام خواهد گذاشت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از برگزار کنندگان امر اجرا و نظارت انتخابات به عنوان افرادی زحمت کش و خدوم که کار بزرگی را در عین صحت و سلامت به انجام رساندند یاد کردند و ضمن تشکر از آنان فرمودند: رسانه های ارتباط جمعی بیگانه، مخدوش جلوه دادن انتخابات و مأیوس کردن مردم را هدف کار خود قرارداده بودند ولی ملت شریف ایران با حضور گسترده ی خود در پای صندوقهای رأی و دست اندر کاران امر انتخابات با حَسن انجام وظایف خود،‌توطئه ی آنان را خنثی کردند. و من از وزارت کشور و شورای نگهبان، نظار، نیروهای اجرائی و پشتیبانی کننده ی انتخابات تشکر می کنم.

رهبر انقلاب اسلامی با استناد به روایتی از هشتمین اختر آسمان ولایت حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) از کلمه‌ی «لا اله الا الله» به عنوان حصار حاکمیت توحیدی و حاکمیت انحصاری خداوند نام بردند و فرمودند:« لا اله الا الله» به معنای نفی شرک و نفی انواع بُتها از جمله بُت نفس است که خطرناک ترین آنها محسوب می شود.

اطاعت از منیت ها، هوی و هوسها و خواهش های نفسانی مخالف حکم خدا، انسان را بنده و مطیع بت نفس کرده و او را از حصار توحید الهی خارج می سازد. انسان نمی تواند تنها با ذکر کلمه «لا اله الا الله» خود را در این حصار قرار دهد. بلکه لازمه ی قرار گرفتن در حاکمیت خدا، اطاعت از خدا و تمرد از فرمان شیاطین، طاغوتها، حکام جائر و خواهش های نفسانی است.

مقام معظم رهبری ناکامی ملتها در دست یابی به عزت و شرف شایسته را نتیجه ی ترویج فساد و کفر و مبارزه با احکام الهی از سوی رژیمهای سرسپرده به بیگانگان توصیف کردند و افزودند: ملت بزرگ ایران از روزی که وارد میدان توحید شد و تصمیم گرفت کشور و دولت خود را بر اساس احکام الهی بنیانگذاری کند پای در پلکان عزت و کرامت نهاد و امروز قدرتهای بزرگ به رغم توطئه، تزویر، فشار و خصومت علیه ایران اسلامی، بر عزت، شرافت و کرامت ملت ایران اذعا ندارند و او را ملتی مستقل میدانند که حاکم بر سرنوشت خویش شده و برای رسیدن به اوج ترقی راه و هدف خود را از بیگانگان جدا کرده است.

حضرت آیةالله خامنه ای در بخش دیگری از بیاناتشان همت مردم و حضور مستمر آنان در صحنه های گوناگون و نیز صدق وامانت مسئولین کشور را نوید بخش و ضامن زندگی بهتر مردم و آبادانی کشور دانستند و فرمودند: ملت ایران باید همواره خود را با دولت، مجلس و مسئولین در یک جبهه بداند و دولتمردان و مسئولان نیز ضمن ملاحظه ی مردم و طبقات ضعیف، حتی به قدر سر سوزنی از راه خدا، اسلام و توحید منحرف نشوند. نمایندگان مجلس باید خود را وکیل مردم بدانند، به آنان بیاندیشند و برای مردم حرف بزنند و کار کنند و پیوسته تأمین مصالح اسلام و کشور را در نظر داشته باشند.

رهبر انقلاب اسلامی اعتماد مردم را موهبتی الهی و امری مهم خواندند و ضمن تأکید بر لزوم حفظ اعتماد عمومی از طریق رعایت خواست مردم فرمودند: رأی مردم مسأله مهم و محترمی است که ملاک امور قرار می گیرد و همه باید تابع و تسلیم آن باشند. خواست مردم، ایمان اسلامی و میل به اصلاح امور کشور است و این مسأله اساس جلب اعتماد مردم است و نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید تنها برای این مقصود حرکت کنند.

مقام معظم رهبری نمایندگان منتخب مجلس چهارم و نامزدهای این دوره از انتخابات را به همدلی، همکاری و هماهنگی در جهت خدمت به ملت مسلمان ایران در دستگاه های مختلف اجرایی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و علمی توصیه کردند و فرمودند: برای پیشبرد کشور همه باید با یکدیگر همکاری و همدلی داشته باشند. اصل، میزان خدمتی است که هر کس باید در حد توان خود در قبال انقلاب و نظام اسلامی انجام دهد چه در غیر اینصورت مقام ها و عناوین ظاهری فاقد اهمیت هستند و ما این درس را از امام بزرگوارمان به یاد داریم که به عنوان رهبری حکیم و فرزانه مقام و عنوان را به چشم حقارت می نگریست و این در حالی بود که دنیا در مقابل مقام عظیم آن حضرت همواره خضوع می کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان سخنانشان ضرورت شناخت وظیفه و عمل به آن را به نمایندگان منتخب مردم خاطرنشان ساختند و توفیق آنان درجهت کسب رضای الهی و خدمت به ملت شریف ایران را از خداوند متعال مسئلت کردند.

برپایه همین گزارش پیش از بیانات رهبر انقلاب اسلامی، حجةالاسلام والمسلمین نوری وزیر کشور گزارشی از روند برگزاری مراحل اول و دوم انتخابات چهارمین دوره ی مجلس شورای اسلامی را به استحضار رساند و طی آن هماهنگی و همکاری میان دستگاههای دخیل در امر انتخابات را بسیار خوب و سازنده توصیف کرد. وی توفیق در صحت و سلامت انتخابات و نیز وجود امنیت کامل در سراسر کشور را نشانه ی بارزی از ثبات و استحکام نظام جمهوری اسلامی خواند و اظهار امیدواری کرد که نمایندگان مردم درمجلس چهارم بتوانند گامهای مؤثری را در جهت تحقق اهداف بلند اسلام و ایران به جلو بر دارند.

این گزارش همچنین حاکیست در این دیدار آیت‌الله جنتی عضو فقهای شورای نگهبان و هیئت مرکزی نظارت شورای نگهبان بر انتخابات، دست اندر کاران برگزاری انتخابات از وزارت کشور و شورای نگهبان، فرماندهان حفاظت و اطلاعات نیروی انتظامی، روحانیون و معاونین نظامی عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی