news/content
پیوندهای مرتبطپیام‌ها و نامه‌هاپیام‌ها و نامه‌هاصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1370/12/28

پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال 1371

حضرت آیت‌الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام حلول سال نو، فرا رسیدن عید سعید نوروز و تقارن آن با ماه مبارک رمضان را به ملت ایران تبریک گفتند و ضمن اشاره به دستاوردهای مهم جمهوری اسلامی ایران در سال گذشته،‌بر ضرورت حفظ وحدت ویکپارچگی مردم و مسئولین تأکید کردند.

مقام معظم رهبری در آغاز این پیام ازخانواده های معظم شهدا و مفقودین، جانبازان، اسرا، آزادگان و عموم رزمندگان اسلام تجلیل کردند و سال نو را علاوه بر آحاد ملت بزرگ ایران به ملتهای مسلمان منطقه بویژه مردم مسلمان در جمهوریهای تازه استقلال یافته آذربایجان، تاجیکستان،ازبکستان و ترکمنستان تبریک گفتند.

حضرت آیت الله خامنه ای با گرامی‌داشت یاد امام بزرگوار و فقید جهان اسلام به تقارن بهار طبیعت با ماه مبارک رمضان اشاره کردند و اظهار امیدواری فرمودند که تحویل سال نو با تحول اخلاقی و روحی و اعتلای معنوی در آحاد مردم توأم باشد.

رهبر انقلاب اسلامی در بخشی از این پیام فروپاشی امپراطوری اتحاد جماهیر شوروی را یک حادثه ی بزرگ تاریخی در سال گذشته توصیف کردند و فرمودند: این حادثه به جهت آنکه کشورها و ملتهایی ازجمله میلیونها مسلمان منطقه و همسایه ما به استقلال و آزادی دست یافتند حائز اهمیت زیادی است. در زمانی که صحنه‌ی جهانی و عرصه ی زندگی ملتها محل تاخت و تاز ابرقدرتهاست، اضمحلال ابرقدرت شرق می تواند نور امید را در دل ملتهای ضعیف برافروزد و آنها را به آینده امیدوار سازد.

مقام معظم رهبری از بیداری مسلمانان و شدت گرفتن نهضت اسلامی در کشورهای مختلف و نیز افزایش نفوذ و اعتبار جمهوری اسلامی ایران در سطح جهان بعنوان حوادث شیرین سال گذشته نام بردند و فرمودند: در سالی که گذشت کشور ما در تحولات بینالمللی نقش بارزی داشت و این امر علاوه بر جلب توجه افکار عمومی جهان موجب بسط وتوسعه ی ارتباطات مثبت سیاسی،‌اقتصادی و فرهنگی با کشورهای سالم دنیا شد و ما این موفقیتها را معلول فداکاری ها و تلاشهای ملت بزرگ، ‌شجاع و آزاده ی ایران ومسئولان خدمتگزار نظام اسلامی می دانیم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به اجرای طرحهای عمده و اساسی در کشور فرمودند: در سال گذشته تلاش دولت و مسئولین برای بازسازی و انجام کارهای زیربنایی در کشور بسیار محسوس بود.

این طرحها باهدف آبادی و توسعه ی اقتصادی و ریشه کن کردن فقر و بیکاری در کشور به اجرا درآمده است و بهره برداری از این طرحها در سالهای آینده بسیاری از مشکلات را حل خواهدکرد.

رهبر انقلاب اسلامی از برسمیت شناخته شدن رژیم متجاوز عراق بعنوان آغازگر جنگتحمیلی در سازمان ملل متحد،‌ بعنوان پیروزی بزرگ سیاسی ملت ایران در سال گذشته یاد کردند و افزودند: هشت سال تلاش و مجاهدت مرارت بار ملت ما با گواهی آشکار رسمی ترین سازمان بین المللی،‌ رنگ و نمای دیگری در دنیا پیداکرد و این پیروزی بزرگ سیاسی شایسته ی ملتی است که بیش از همه خود به حقانیت و مظلومیت خویش آگاه بود.

مقام معظم رهبری در بخش دیگری از پیام نوروزی، مردم و مسئولین را به حفظ وحدت و یکپارچگی و گسترش و تحکیم پیوندهای صادقانه و دوستانه ی میان یکدیگر توصیه کردند و فرمودند: ملت عزیز ما باید به حضور نیرومند و کارگشای خود در صحنه های انقلاب ادامه دهد و حضور خود را در مراسم روز قدس و نیز انتخابات آینده مجلس بهنمایش درآورد. حضور مردم در انتخابات بسیار مهم و سرنوشت ساز است و نقش آنان دربازسازی و همکاریهای گوناگون با دولت همچون گذشته تعیین کننده خواهدبود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در خاتمه پیام خویش لزوم پرهیز از اسراف و زیاده روی در مصرف رامورد تأکید قراردادند و شادکامی و خوشبختی ملت ایران در سال نو را از درگاه خداوند متعال مسئلت کردند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی