news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1370/12/14

دیدار جمعی از روحانیون با رهبر انقلاب در آستانه ماه مبارک رمضان

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان در دیدار علماء، ائمه جماعات، خطبا،‌ فضلا و طلاب با ایشان طی سخنانی به بیان نقش مهم و برجسته روحانیت اسلام در تاریخ بویژه در یکصدسال اخیر در مبارزه با حکومتهای جائر مستبد و مقابله با استعمار و نفوذ بیگانگان در کشور پرداختند وتأکید کردند که ایران اسلامی پرچم مبارزه با ظلم را همچنان برافراشته نگاه خواهدداشت.

مقام معظم رهبری در بیاناتشان فرارسیدن ماه مبارک رمضان را به مسلمانان جهان و ملت قهرمان ایران تبریک گفتند و با اشاره به گذشت یک قرن از رحلت میرزای شیرازی عالم بزرگ تاریخ روحانیت فرمودند: میرزای شیرازی پرچمدار یک مبارزه ی عمیق علیه مراکز فساد و کانونهای طغیان و انحراف بود. او از یک سو با حکومت خودکامه و مستبد ناصرالدین شاه که با اخلاق،‌ اقتصاد، دین و روحانیت محبوب مردم معارضه و ناسازگاری داشت، به مبارزه برخاست و ازسوی دیگر با فتوای کوبنده و ضداستعماری تحریم تنباکو در مقابل اعطای امتیازهای مختلف به بیگانگان و دخالت خارجی ها ایستادگی کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با افشای خیانتهای آشکار جریانهای به اصطلاح روشنفکری در کشور فرمودند: میرزاملکم خان که بسیاری او را مؤسس و بنیانگذار روشنفکری در ایران می دانستند یک دلال انحصارات خارجی بود اما میرزای شیرازی قاطع و کوبنده با آنان مبارزه کرد و پرچم پرافتخاری را که او برافراشت امروز همچنان در اهتزاز است و این امر یکی از واقعیتهای شگفت انگیز تاریخ ایران است.

رهبر انقلاب اسلامی دربخش دیگری از بیاناتشان به ذکر مصادیقی از نقش مراجع عظام و علمای ممتاز در مبارزه با استعمارگران و حرکتهای استعماری در داخل و خارج از کشور پرداختند ویاد حماسه سازانی همچون آیات عظام سیدمحمدکاظم طباطبایی، سیدعبدالحسین لاری، شیخ الشریعه اصفهانی، میرزا محمدتقی شیرازی، شریعت اصفهانی، سیدحسن مدرس و آیت‌الله کاشانی را گرامی داشتند.

مقام معظم رهبری با اشاره به وظیفه ی مضاعف علمای اسلام در سطوح مختلف مبنی بر حمایت از نظام و حکومت اسلامی فرمودند: امروز در این کشورقانون اسلام حکمفرماست و مجریان و مدیران کشور براساس معیارهای اسلامی، شایسته ی این منزلت و مقام هستند.

امروز بندگان صالح خدا در رأس کارها قراردارند اما اصلاح کلی و عمومی در اداره امورکشور به حرکت بلندمدت نیازمند است که دراین زمینه بیشترین تکلیف متوجه روحانیان است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برضرورت اهمیت دادن به صوت اذان و بپاداشتن نمازهای اوقات مختلف در تمامی مساجد تأکید کردند و افزودند:امروز مجاهدت روحانیون و علمای بزرگ و سعی آنان در پیشرفت انقلاب و مفاهیم انقلابی یکی از ضرورتهای انقلاب ماست و روحانیون ما باید از مساجد بعنوان پایگاههای مهم اسلام و کانون حرکتهای مختلف مردمی به این وظیفه ی اساسی خود عمل کنند و برمبنای مقتضیات امروز اسلام و حاکمیت اسلامی به برنامه ریزی صحیح برای مساجدبپردازند.

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه سخنانشان به جریان ظلم و ستم قدرتهای بزرگ در عصر حاضر اشاره کردند و فرمودند: استکبار جهانی امروز با بکارگرفتن وسایل تبلیغاتی همه گیر و امکانات وسیع خود ظلم بی سابقه ای را بر جهان تحمیل کرده است.قدرتهای بزرگ و مسلط بر جهان ارزشهای انسانی و الهی را نادیده می گیرند و با بیشرمی تمام مدعی طرفداری از حقوق بشر هستند. وضع مردم مظلوم فلسطین، لبنان و کشمیرو وضع مسلمانان مستضعف میانماری حاکی از بی اعتنایی کامل دنیا نسبت به حقوق بشراست.

مقام معظم رهبری سکوت و بی اعتنایی سازمان ملل و مؤسسه های مدعی طرفداری ازحقوق بشر، در برابر کشتار مسلمانان میانمار و آوارگی دهها هزارتن از آنان را یکرفتار بی شرمانه و حاکی از عناد و دشمنی با اسلام و مفاهیم اسلامی توصیف کردند وفرمودند: سازمانهای مدعی طرفداری از حقوق بشردر ادعاهای خود دروغگو هستند. آنها اگر حامی حقوق انسانها بودند باید به رژیم صهیونیستی که با شلیک موشک حجةالاسلام سیدعباس موسوی، زن و فرزندش را به شهادت رساند اعتراض می کردند اما بی شرمی آنهاتاحدی است که حتی این جنایت را تأیید کردند. آنها تجاوز اسرائیل به لبنان و سرکوب مردم مسلمان فلسطین را محکوم نمی کنند. فجایع کشمیر را به زبان نمی آورند و کشتارمسلمانان میانمار را نادیده می گیرند. آنها با اسلام دشمن هستند و از اسلام میترسند .

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به مبارزه ی علنی قدرتهای جهانی اسلام و گرایشهای اسلامی فرمودند: جمهوری اسلامی ایران تنها دریچه ی امید ملتهای مسلمان است. آیا ما باید این دریچه را ببندیم و امید ملتها را کور کنیم؟ و تسلیم فشارهای قلدرمآبانه ی قدرتهای بزرگ شویم؟ آیا حکم خدا این است؟ آیا خداوند به این کار ماراضی است؟ آیا سنت جهاد در مقابل ظلم و امر به معروف و نهی از منکر اجازه ی چنین فکری را به ما می دهد؟ اینجا جمهوری اسلامی است و پرچم مبارزه با ظلم ر احفظ خواهدکرد. ما دربرابر هر قدرت سلطه طلب و ستمگری که به سرنیزه ی خود درمقابله باملتها تکیه کند حتی اگر قدرتمندتر از آمریکا هم باشد می ایستیم.

رهبر انقلاب اسلامی در پایان سخنانشان از حضور فعال روحانیت در میدانهای کار و تلاش و صحنه های خطر به عنوان یک وظیفه ی مهم یاد کردند و آنان را به همسویی قول و عمل، رعایت تقوا، بی اعتنایی به زخارف دنیا و تعمیق ارشاد و هدایت مردم فراخواندند.

بنا برهمین گزارش در این دیدار روحانیون و ائمه جماعات تهران و قم بهمراه اعضای مرکز رسیدگی به امور مساجد، اعضای جامعه ی روحانیت و مجمع روحانیون مبارز تهران،روحانیون سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و نیروی انتظامی استان تهران، مسئولان دفاترنمایندگی ولی فقیه در جهاد سازندگی استان تهران، اعضای جامعه وعاظ تهران، مبلغان سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران،‌ جمعی از مدرسین و طلاب حوزه های علمیه تهران و مدرسه عالی شهید مطهری و طلاب غیرایرانی مقیم قم حضور داشتند.

برچسب‌ها: مسئله میانمار؛
آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی