news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1387/12/14

دیدار رئیس مجلس لبنان با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عصر امروز در دیدار آقای نبیه برّی -رئیس مجلس لبنان- با اشاره به شرایط کنونی منطقه بعد از دو پیروزی مهم جبهه‌ی مقاومت تأکید کردند: امروز لبنان به قلب منطقه‌ی خاور میانه تبدیل شده است و پیروزی مردم غزه در جنگ ۲۲ روزه، نتیجه‌ی پیروزی مقاومت اسلامی در جنگ ۳۳ روزه‌ی لبنان بود.
ایشان فشارهای کنونی به لبنان را نتیجه‌ی اهمیت این کشور دانستند و افزودند: آرایش کنونی منطقه به گونه‌ای است که دورنمای آن، شکست تلاش‌ها و توطئه‌های جبهه‌ی آمریکا، رژیم صهیونیستی و حامیان آن‌ها است.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: با توکل بر خدا، تدبیر و وحدت می‌توان بر تمام توطئه‌های سخت و نرم دشمنان فائق آمد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر لزوم حفظ هوشیاری در صحنه افزودند: با وجود تغییر شیوه‌ها در آمریکا، اهداف هیچ تغییری نکرده است و همان اهداف پیگیری می‌شوند.
 
در این دیدار که آقای لاریجانی -رئیس مجلس شورای اسلامی- نیز حضور داشت، آقای نبیه بِرّی -رئیس مجلس لبنان- ضمن ارائه‌ی گزارشی از تحولات این کشور، شرایط کنونی منطقه را متأثر از جنگ ۳۳ روزه‌ی لبنان و جنگ ۲۲ روزه‌ی غزه دانست و گفت: بعد از شکست رژیم صهیونیستی در صحنه‌ی نظامی، در صحنه‌ی سیاسی، جنگ همچنان ادامه دارد.
رئیس مجلس لبنان خاطرنشان کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش دارند با ممانعت از بازسازی غزه، مردم را نسبت به دولت قانونی فلسطین بدبین کنند، ولی به اهداف خود نخواهند رسید.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی