news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1370/12/12

دیدار اعضای مجلس خبرگان با رهبر انقلاب

اعضای مجلس خبرگان عصر امروز در پایان دومین اجلاس سالانه این مجلس با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

مقام معظم رهبری در این دیدار تشکیل مجلس خبرگان را یکی از مظاهر برجسته نظام اسلامی دانستند و فرمودند:ایجاد حکومتی براساس تعالیم و ارزشهای اسلامی یکی از معجزات الهی است و ملت شجاع ما تحت رهبری امام بزرگوار و عظیم الشأن خود توانست به آن تحقق و عینیت بخشد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ازانقلاب اسلامی بعنوان سرآغازی برای یک حرکت عظیم جهانی نام بردند و با اشاره به روند رو به افزایش ایمان اسلامی و شوق به زندگی اسلامی در مناطق مسلمان نشین جهان فرمودند: ما امروز در کشورهای اسلامی شاهدحرکتهای مردمی با نام و گرایش اسلام هستیم و بدون تردید باید آن را از برکات تشکیل حکومت اسلامی در ایران دانست. خداوند به ملت ایران و برگزیدگانش این توفیق را عطا کرده است تا حرکت خود را به سمت زندگی اسلامی تنظیم کنند. لذا تمامی تلاشهای بعمل آمده پس از پیروزی انقلاب اسلامی درجهت اهداف اسلام و قرآن بوده است.

رهبرانقلاب اسلامی ارزشهای اسلامی را تأمین کننده ی تمامی نیازهای بشری دانستند وفرمودند: واقعیت تعالیم اسلامی نشان دهنده آن است که اسلام می تواند با ایجادعدالت به رشد مادی و معنوی زندگی مردم و ایجاد فضایی که انسانها در آن احساس آسایش، آزادی و استقلال واقعی کنند، بپردازد و امروز چنین احساس و روحیه ای درکشور ما حاکم است.

مقام معظم رهبری از وحدت کلمه بعنوان رمز پیشرفت و آسیب ناپذیری نظام اسلامی یادکردند و فرمودند: نظام اسلامی براساس وحدت کلمه و برخورداری از اعتماد متقابل میان مردم و مسئولین اطمینان راسخ دارد که پنجه ی فولادین ابرقدرتها و صاحبان سلاح و تکنولوژی قادر نخواهندبود این ملت را از ادامه ی راه خود و پیگیری اهداف اسلامی بازدارند. اعتماد مردم،‌پشتیبانی آنان از نظام اسلامی را بدنبال دارد و این امر موفقیت حرکت اسلامی به سمت اهداف خود را تضمین خواهدکرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به تلاش دشمنان اسلام برای مخدوش جلوه دادن نظام اسلامی اشاره کردند و فرمودند: با آغاز حرکتهای اسلامی در جهان،‌تبلیغات استعماری علیه جمهوری اسلامی ایران شدت یافته است و استکبار با تشدید تبلیغات همه جانبه خود می کوشد تا با ایجاد نوعی ضد جاذبه، مانع عملی شدن انگیزه های اسلامی مردم جهان و گرایش آنان به حرکت ملت مسلمان ایران شود. امروز بلندگوهای استعماری با تبلیغات خباثت آمیز خود و با بزرگ جلوه دادن مشکلات ما سعی می کنند نظام اسلامی را زیر سئوال ببرند و ما جز این از دشمن انتظار دیگری نداریم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به حق کشی آشکار قدرتهای استکباری در برابر حرکتهای اسلامی فرمودند: در پیشرفت کشور ما و در تمامی نهادهای عالی نظام همانند قوای سه گانه حضور مردم کاملاً احساس می شود و هیچ کشوری را در دنیا با این کیفیت نمی شناسیم که مردم اینگونه آزادانه و با میل و شوق و پشتوانه ی ایمانی در صحنه حضور داشته باشند اما این واقعیت واضح را بلندگوهای تبلیغاتی استکبار همواره انکارکرده اند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان سخنانشان جذب ملتها به حرکت اسلامی را برای دستگاه استکباری خسارت جبران ناپذیری خواندند و فرمودند نظام اسلامی درسطوح تصمیم گیری، سیاستگذاری،‌ اجرایی و قانونگذاری اهداف اسلامی را با قوت وقدرت پیگیری خواهد کرد. ما در تلاش هستیم تا روز بروز خود ر ابه اهدافمان نزدیکتر کنیم. این مسأله برای ما یک تکلیف است و ملت ایران از تبلیغات و جنجال و عصبانیت دنیای استکباری مطلقاً هراسی به خود راه نخواهدداد.

برپایه همین گزارش پیش ازبیانات مقام معظم رهبری آیت الله مشکینی رئیس مجلس خبرگان طی سخنانی از حکومت اسلامی و همچنین مقام شامخ ولایت فقیه بعنوان نعمت بزرگ الهی یاد کرد و وجوب اطاعت از حضرت آیت الله خامنه ای ولی امر مسلمین را بعنوان یک وظیفه ی شرعی و اسلامی مورد تأکید قرارداد. وی در پایان سخنانش طول عمر، سلامتی و موفقیت مقام معظم رهبری را از خداوند متعال مسئلت کرد.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی