news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1370/12/01

حضور رهبر انقلاب در منزل امام(ره) در شهر قم

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در دومین روز از سفرشان به شهر مقدس قم صبح امروز از منزل حضرت امام خمینی قدس‌سره‌الشریف بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در شهر قم دیدن کردند.

حجةالاسلام والمسلمین سیداحمد خمینی ضمن عرض خیرمقدم به حضرت آیت الله خامنه ای، طی سخنان کوتاهی خود را سرباز کوچک مقام معظم رهبری خواند و اظهار امیدواری کرد که ملت مسلمان ایران تحت رهبری های خردمندانه معظم له بتواند به پیروزی های بزرگی در برابر کفر جهانی دست یابد.

رهبر انقلاب اسلامی درمنزل حضرت امام رضوان الله تعالی علیه در جمع اعضای بیت ایشان که درطول سالهای مبارزه با رژیم ستمشاهی افتخار درک محضر امام را داشتند ضمن بیاناتی از منزل امام راحل بعنوان زادگاه انقلاب اسلامی یاد کردند و فرمودند: درجای جای این خانه و درهر اتاقی از آن، خاطرات جاودانه ای از امام بزرگوارمان وجوددارد. اینجا همان جایی است که اولین جرقه ی انقلاب زده شد و فریاد ایشان از همین مکان به سراسر دنیارسید. امام در این خانه،‌دشوارترین لحظه ها را گذراندند و استقامت در برابر باطل و امید به حق را به دنیا نشان دادند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: در روز دوم فروردین سال 1342، بعد از فاجعه ی مدرسه فیضیه، در این خانه خدمت حضرت امام رسیدیم و ایشان به اقامه نماز مغرب و عشا مشغول بودند. طمأنینه و استواری آن حضرت در آن لحظات هیجان انگیز، پایان بخش اضطراب ما بود. ایشان در آن روز به ما درس امید دادند و فرمودند که دستگاه اختناق و ستم از بین خواهد رفت و شما خواهیدماند.

رهبر انقلاب اسلامی استقامت و پایداری در برابر مشکلات و امید به آینده را ازجمله خصوصیات بارز حضرت امام خواندند و در پایان سخنانشان علو مقامات عالیه ی امام بزرگوار نزد پروردگار عالم را مسئلت کردند.

بر پایه همین گزارش حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سپس بر مزار مرحوم آیت‌الله‌العظمی مرعشی نجفی حضور یافتند و باقرائت فاتحه، یاد و نام ایشان را گرامی داشتند و از خدمات آن عالم جلیل القدر به اسلام تجلیل به عمل آوردند.

این گزارش همچنین حاکیست مقام معظم رهبری صبح امروز در قبرستان قدیمی شیخان که مدفن بسیاری از علمای بزرگ و برجسته ی عالم اسلام و شماری از شهدای شهرستان قم است حضور یافتند و با قرائت فاتحه یاد و نام آنان راگرامی داشتند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی