news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1370/11/19

دیدار جمعی از پرسنل نیروی هوایی با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا صبح امروز درهشتمین روز از دهه ی مبارک فجر در دیدار جمعی از پرسنل نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با ایشان که به مناسبت 19 بهمن روز نیروی هوایی انجام شد، با اشاره به خدمات و فداکاری های نیروهای مسلح اعم از ارتش و سپاه و بویژه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در طول انقلاب و جنگ تحمیلی خطاب به آنان فرمودند: نیروی هوایی درطول جنگ تحمیلی با ایستادگی کامل و صدق و اخلاص، فداکارانه در میدانهای نبرد جنگید و خلبانان شجاع ما حماسه هایی آفریدند که زبان از توصیف این حماسه ها و فداکاریها عاجز است.

فرمانده کل قوا همچنین فرمودند: نیروهای مسلح ما باید با همان روحیه ی فداکاری، اخلاص و آمادگی برای تحمل مشقات و زحمات که درطول جنگ تحمیلی از خود نشان دادند، در کسب هرچه بیشتر مدارج علمی و تحقیقی کوشا باشند وجنبه های ارزشی و اسلامی را بر همه ی فعالیتها و تلاشهای خود مقدم بدارند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ضمن بزرگداشت خاطره ی روز نوزدهم بهمن سال 1357 و پیوستن نیروی هوایی ارتش به اسلام و مردم، فرمودند: نیروی هوایی ارتش، علی‌رغم تمام تبلیغات وتلقینات رژیم طاغوت، در برهه ای حساس با شجاعت و آگاهی در روز نوزدهم بهمن سال1357 علیه ظلم و ستم طغیان کرد و به صفوف اسلام و مردم پیوست و ملت را در ادامه ی مبارزه دلگرم تر کرد.

رهبر انقلاب اسلامی ضمن تأکید بر حفظ ارزشهای اسلامی وانقلابی در کلیه ی فعالیتهای نیروهای مسلح، ارتش و نیروی هوایی فرمودند: شما باید مراقب باشید کارها و فعالیتهای بسیار خوب و ارزنده ای که در این نیرو انجام می گیرد، با ارزشهای انقلابی و اسلامی هماهنگ و مطابق باشد. چرا که قدرت، ریشه داری و توفیق های این ملت و شما عزیزان در گرو همین ارزشها بوده و خواهدبود.

مقام معظم رهبری با بیان این نکته که تاریخ به ما نشان داده است که هیچیک از قدرتهای استکباری نتوانسته اند پایدار بمانند و درنهایت از بین خواهند رفت فرمودند: همانگونه که در این دوران ابرقدرت شرق فرو پاشید، دیگر قدرتها و به ویژه آمریکای جهانخوار نیز بدین سرنوشت مبتلا خواهندشد، چه آنکه عاقبت همه ی مستکبرین بی فرجام و ناموفق است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی بدلیل دارابودن بیشترین مرز در منطقه ی حساس و استراتژیک خلیج فارس، نمی تواند نسبت به امنیت منطقه و نقش خود در آن بی تفاوت بماند، فرمودند: ما هرگز نخواسته ایم و نمی خواهیم که ژاندارم منطقه باشیم و به هیچ قدرتی هم اعم از منطقه ای و خارج از آن و بخصوص آمریکا که امروز در تلاش است تا نقش ژاندارمی منطقه را به خود اختصاص دهد نیز اجازه نمی دهیم ژاندارم این منطقه باشند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پایان سخنانشان به توطئه های بزرگ تبلیغاتی و سیاسی استکبار جهانی که علیه ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی جریان دارد، اشاره فرمودند و اظهارداشتند: امروز ابرقدرتهای مستکبر، بصورتی انحرافی و مبالغه آمیز تبلیغ می کنند که جمهوری اسلامی درحال تجهیز خود به تسلیحات پیشرفته و امکانات نظامی است. هدف اصلی آنها از چنین تبلیغاتی توجیه حضور خود در منطقه و مرعوب کردن کشورهای اسلامی بویژه کشورهای حاشیه ی خلیج فارس از قدرت جمهوری اسلامی است. اما تسلیحات جمهوری اسلامی ایران هرچه بوده و هست نه تنها کوچکترین خطری برای کشورهای منطقه ی خلیج فارس محسوب نمی شود بلکه برای دفاع از ارزشهای والای اسلامی و انسانی است .

بنابر همین گزارش پیش از بیانات مقام معظم رهبری پس از اجرای سرود، تیمسار سرتیپ ستاری فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران طی سخنان کوتاهی، گزارشی از فعالیتهای آموزشی، خودکفایی و سازماندهی نیروی هوایی را به استحضار فرمانده کل قوا رساند و مراتب تبعیت کامل خلبانان، یگانهای پدافند هوایی و پرسنل واحدهای عملیاتی ، فنی، تعمیر و نگهداری وپشتیبانی این نیرو از فرماندهی معظم کل قوا برای دفاع از آرمانهای مقدس انقلاب اسلامی را اعلام داشت. این گزارش حاکیست در این دیدار فرمانده نیروی هوایی ارتش،فرماندهان پایگاهها و یگانها و روحانیون عقیدتی سیاسی و جمعی از خانواده های معظم شهدای نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی حضور داشتند.
 

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی