news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1370/11/18

دیدار فرماندهان و جمعی از پرسنل سپاه با رهبر انقلاب

در سالروز میلاد فرخنده و خجسته ی سرور آزادگان جهان حضرت حسین بن علی سیدالشهداء(ع) و به منظور گرامیداشت روز پاسدار، صبح امروز جمع کثیری از پاسداران نیروهایمسلح (سپاه و نیروی انتظامی) در حسینه ی امام خمینی رضوان‌الله‌تعالی‌علیه به حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده ی کل قوا رسیدند و این روز فرخنده را به محضر ایشان تبریک گفتند.

فرمانده کل قوا در این دیدار طی سخنانی متقابلاً این عید سعید را به همه ی فرزندان حقیقی و پیروان عملی و معنوی سرور آزادگان جهان به ویژه برادران پاسدار تبریک گفتند و نامگذاری این روز مقدس را با تأیید و نظر حکمت بین امام بزرگوار به نام روز پاسدار، به پاس قدردانی ازجوانان مخلص، فداکار و سلحشور شایسته‌ترین نام دانستند،‌ جوانانی که در سخت ترین شرایط انقلاب، در سلک پاسداری از اسلام، انقلاب و امام عزیز و بزرگوار دفاع کردند و جان خویش را در این راه،‌ متاع ناقابلی به حساب آوردند.

رهبر انقلاب اسلامی باتأکید بر اینکه سرگذشت پاسداری در کشور ما یک واقعیت شبیه به افسانه در نزد ملتهای جهان است گفتند: مجموعه ی عظیمی از جوانان ما پس از پیروزی انقلاب و در طول انقلاب، با گذشتن از مسائل شخصی خود و با جانبازی ها، فداکاری ها و معجزاتی که ازخود به ثبت رساندند، به آنچنان رفعت و اوجی دست یافتند که جز در برهه های استثنایی تاریخ بشریت نظیرش را نمی توان یافت و بحمدالله این سربلندی و افتخار در امتحان الهی نصیب همه ی نیروهای مسلح ما شد، که هر کدام به نحوی توانستند این دوران دشوار را پشت سر قراردهند.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه کسب نعمتهای معنوی تنها در پرتو تلاش و مجاهدت و فداکاری حاصل خواهدشد، افزودند: شما برادران پاسدار باید این نعمت بزرگ و این معنویتی را که با مجاهدتها و فداکاریهای عاشقانه درطول انقلاب و جنگ تحمیلی بدست آورده اید، با همان تلاش و مجاهدت حفظ کنید و بدانید که هرچه هست در سایه ی معنویت است. ملتی که بخواهد در برابر امواج توفانی،پولادین باشد و در تعارض و تقابل با قدرتها و استکبار جهانی، پیروز و سربلندبیرون آید، تنها در سایه‌ی معنویت می تواند به این هدف الهی دست یابد.

فرمانده کل قوا با تأکید بر اینکه امروز بزرگترین وظیفه ی سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و تمامی نیروهای انقلابی خودسازی است فرمودند: اگر امروز در میدان ظاهری جنگی نداریم، اما در معرکه های گوناگون، استکبار جهانی با ما پنجه در پنجه ایستاده است. امروز استکبار و در رأس آن آمریکا، همچون گذشته به بشریت خیانت می کند و آنها را فریب می دهد و به آنها دروغ می گوید.

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه سخنانشان فرمودند:امروز وقتی درباره مشکلات جهان بحث می شود ، استکبار جهانی و در رأس آن،‌سیاستمداران آمریکایی برای اینکه بر دردها و مشکلات اساسی انسانها سرپوش بگذارند، دردها و مشکلاتی، همچون خطر جنگ اتمی و محیط زیست را مطرح می کنند.درحالیکه امروز، خطر جنگ اتمی برای بشر، یک خطر فوری و فوتی نیست. بلکه خطری که از جنگ اتمی خطرناکتر است، قدرت نمایی و زورگویی استکبار جهانی است. آنچه که امروز ضایعه برای ملتها محسوب می شود و آنها را متضرر می کند، همین قدرت بی مهار ابرقدرتها و در رأس آن آمریکاست. ملتها به ویژه مسلمانان جهان باید بدانند تا مادامی که آمریکا بعنوان یک ابرقدرت متجاوز در درون مرزهای خود محدود و محصور نشده است بشریت روی آسایش نخواهد دید.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر این نکته که آنچه حقیقتاً برای ملتها خطر محسوب می شود تسلط روز افزون آمریکا بر ملتهاست،فرمودند: آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد به چه حق و مجوزی به خود اجازه میدهند که بر امور داخلی ملتهایی که می خواهند انتخابات آزاد انجام دهند، دخالت کنند. شورای امنیت سازمان ملل و در واقع کشورهایی که دارای حق وتو در این شوراهستند و در حقیقت آمریکا می خواهند هیئت رئیسه ای برای تصمیم گیری در مسائل جهانی ایجاد کرده و بر دنیا سروری کنند. آنها باید بدانند که ملتهای آزاده جهان این هیئت رئیسه را هرگز قبول نخواهندکرد. خودسری هایی را که آمریکا در نقاط مختلف جهان انجام می دهد، ممکن است موردقبول چندنفر از سران مزدور و وابسته بعضی کشورها باشد، اما هرگز مورد قبول ملتهای آزاده و هوشمند جهان نیست.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان سخنانشان فرمودند: استکبار جهانی امروز از اسلام به شدت مرعوب شده است زیرا که معنویت و برندگی اسلام و خستگی ناپذیری مسلمانان واقعی جهان، همچون ملت غیور ایران را به چشم دیده اند و از این واهمه دارند که این تجربه در نقاط دیگری از جهان نیز تکرار شود. و لذا مترصد هر فرصتی هستند تا دست آوردهای عظیمی را که به ملت ایران عرضه شده است، بگونه ای مخدوش کنند. ما باید سختی ها و مشکلات را برای اهداف بزرگ الهی تحمل کنیم و بدانیم که این همان راهی است که وقتی ملتی بپیماید به اوج ترقی خواهدرسید.

بنابر همین گزارش پیش از بیانات مقام معظم رهبری پس از اجرای سرود توسط برادران پاسدار، حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی نماینده ولی فقیه در سپاه و سردار سرلشگر محسن رضایی فرمانده کل سپاه و رئیس ستاد مشترک سپاه طی سخنان جداگانه ای با عرض تبریک بمناسبت میلاد سرور آزادگان جهان حسین بن علی(ع) و ایام مبارک دهه فجر به محضر رهبر انقلاب اسلامی و امت شهید پرور ایران،حضور گسترده و مؤثر و فعال نیروهای سپاه پاسداران در بازسازی و سازندگی کشور رایادآور شدند و بر آمادگی کامل جان بر کفان این نیرو در اجرای فرامین فرمانده کلقوا درجهت اهداف متعالی اسلام و انقلاب تأکید کردند.

این گزارش همچنین حاکیست دراین دیدار فرماندهان نیروهای پنجگانه سپاه، روحانیون و مسئولین دفاتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه، مسئولین حفاظت و اطلاعات سپاه، جمعی از برادران یگان ویژه سپاه در نیروی انتظامی، جمعی از خانواده های معظم شهدای سپاه و جمعی ازجانبازان سپاه حضور داشتند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی