news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1370/11/13

دیدار مسئولان نظام با رهبر انقلاب در سالروز مبعث

در سالروز فرخنده و خجسته ی بعثت پیامبر عظیم الشأن اسلام حضرت محمدبن عبدالله (ص) ، صبح امروز رؤسای سه قوه و مسئولان کشوری و لشگری و میهمانان خارجی، در حسینیه امام خمینی رضوان الله تعالی علیه، به حضور رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای رسیدند و حجةالاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور از طرف آنان این عید بزرگ را به مقام معظم رهبری و ملت مسلمان ایران تبریک گفت.

رئیس جمهوری در سخنان خود تقارن عید سعید مبعث نبی اکرم (ص) با ایام مبارک دهه فجر را گرامیداشت و با اشاره به خیزش اسلامی در میان ملتها گفت: حرکتی را که ما امروز دردنیای اسلام مشاهده می کنیم، نمونه ای از بعثت پیامبر اکرم (ص) در قلوب امت بزرگ اسلامی در سراسر جهان است و تولد جمهوری های مسلمان در شمال ایران که دهها سال درپنجه ی خونین مارکسیسم گرفتار بودند همراه با خیزشی که امروز سراسر جهان اسلام رافراگرفته است، تجدید بعثت را نوید می دهد. جمهوری اسلامی ایران بعنوان ام القرای اسلام و پایگاه این بعثت جدید با افتخار نظاره گر تکامل راهی است که امام بزرگوار و ملت مسلمان ایران آغازگر و طلیعه دار آن بودند.

آنگاه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای متقابلاً عید بزرگ مبعث را به مسلمانان جهان، ملت با ایمان ایران و مسئولان کشور تبریک گفتند و در بیاناتی پیرامون واقعه ی بعثت رسول گرامی اسلام فرمودند: بعثت نبی اکرم (ص) حرکت عظیمی در تاریخ بشر بود که نجات انسانها، تهذیب نفوس و اخلاق بشر و مقابله با مشکلات و مصائب بشری در همه ی دورانها را دنبال می کرد. آنچه که پیامبر اسلام برای مردم آورد، نسخه ای شفابخش در مقابله با بیماری مهلک جهل و ظلم و منشوری برای ممانعت از پایمال شدن ضعفا بوسیله ی اقویا در همه ی دورانهاست.

رهبر انقلاب اسلامی ناآگاهی انسانها از روابط صحیح انسانی را دلیلی بر جهالت بشر دانستند و فرمودند: اگر بشر به اوج علم و پیشرفتهای مادی دست یابد، اما زندگی انسانها بنای ظالمانه داشته و زورگویی بر زندگی مردم حاکم باشد،‌ قدرتمندان حقوق ضعفا را پایمال کنند، در دنیا نور معرفت و انسانیت بی اثر و فریب رایج باشد، درحقیقت بشریت در جهالت و گمراهی بسر می برد و برای نجات انسانها هیچ راهی جز عمل به نسخه شفا بخش و همیشه معتبر اسلام نیست.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از فقر، بیسوادی، عقب ماندگی علمی، استبداد داخلی، سلطه ی قدرتهای استکباری و اختلافات داخلی بعنوان مصایب حاکم بر زندگی ملتهای مسلمان یاد کردند و افزودند: بیش از یک میلیارد مسلمان می توانند در حوادث و مسائل عمده ی بین المللی نظر تعیین کننده ای داشته باشند و برای این منظور ملتهای مسلمان باید به اسلام تمسک جویند و آلام خودرا با آن درمان کنند.

مقام معظم رهبری از قرن 14 هجری بعنوان عصر بیداری،فریادگری و حرکت اسلامی نام بردند و فرمودند: قرنی که ما در آن هستیم قرن تجربه و عملکرد است. ملتهای اسلامی مجرب شده اند و جمهوری اسلامی ایران نمونه اول آن است و کسانی که امروز بخواهند حرکت اسلامی را در کشورهای خود تحقق بخشند باید از این نمونه تجربه کسب کنند و با کمک خداوند و همت خود کار جامع تری را به ظهور برسانند.مسلمانان امروز دریافته اند که راهی جز بازگشت به اسلام، تشکیل حکومت اسلامی و تحقق عمل اسلامی ندارند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دربخش دیگری از بیاناتشان از بی نتیجه ماندن فشارهای گوناگون اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و تهاجم نظامی قدرتهای بزرگو نیز تحمیل جنگ هشت ساله علیه جمهوری اسلامی ایران بعنوان، تجربه ای زنده، شیرین و جذاب برای مسلمانان یاد کردند و فرمودند: ملت مسلمان ایران به برکت اسلام توانست به رغم اعمال انواع فشارهای خارجی روی پای خود بایستد و در مسیر اهداف انقلاب اسلامی به پیش برود. امروز صهیونیستها و آمریکایی ها و تبلیغات وابسته به آنها انواع تهمت ها را به جمهوری اسلامی ایران نسبت می دهند و سازمانهای وابسته به خود را تحت عنوان دفاع از حقوق بشر بسیج کرده اند. اما انسانهای آگاه و بصیر این اتهامات قدرتهایی را که همه وجودشان بر ضد منافع بشریت است، تمسخر آمیز می دانند.

رهبر انقلاب اسلامی نام آمریکا را آمیخته با جنایت نسبت به بشریت و ملتها توصیف کردند و فرمودند: ما از اینکه آمریکا، جمهوری اسلامی ایرا ن را به نقض حقوق بشرمتهم کند باکی نداریم و به آن اهمیت نمی دهیم. ما اعتقاد داریم که حقوق بشر درسایه ی اسلام و حکومت اسلامی تأمین می شود.

هیچکس حق حاکمیت بر مردم را ندارد مگر آنکه دارای معیارهای پذیرفته شده باشد و مردم او را بپذیرند. امروز در جمهوری اسلامی ایران مقاماتی که به نحوی در کار مردم دخالت دارند بطور مستقیم و یاغیرمستقیم منتخب مردم هستند و این مسئله حتی درمورد رهبری نیز صدق می کند و این بدان معناست که در نظام اسلامی دارا بودن معیار کافی نیست، بلکه انتخاب مردم نیزشرط لازم آن است.

مقام معظم رهبری حوادث اخیر الجزایر را نشان بارزی از بی اعتقادی کشورهای غربی به دموکراسی دانستند و با نفی دخالت جمهوری اسلامی ایران درامور داخلی الجزایر فرمودند: امروز ما شاهد بسیج دستگاههای تبلیغاتی غرب برای کوبیدن اسلام در الجزایر هستیم و متأسفانه برخی از مسئولین الجزایر حاضر به درک حقیقت اسلام خواهی ملت الجزایر نیستند و اینگونه مطرح می کنند که ایران ملت الجزایر را به اسلام خواهی دعوت کرده است. اما آنها باید بدانند که ملت الجزایرمسلمان است و ملتهای مسلمان منتظر دعوت به اسلام خواهی نیستند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ضرورت تمسک به ریسمان محکم الهی را خاطرنشان ساختند و در پایان سخنانشان فرمودند: ما بر این باور هستیم که حربه ی ابرقدرتها روز به روز کندترشده و حرکت تاریخ نیز نشان از محو تدریجی قدرتهای ستمگر دارد لذا برای آزادی و نجات از دست قدرتهای ظالم و دستیابی به پیروزی و ثمرات شیرین حاکمیت اسلامی باید تلاش و مجاهدت کنیم.

بنا بر همین گزارش در این دیدار رئیس جمهوری، رئیس مجلس شورای اسلامی،‌ رئیس قوه قضائیه حجت الاسلام والمسلمین حاج سید احمد خمینی،‌ اعضای شورای نگهبان، اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، معاون اول رئیس جمهوری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولان قوه قضائیه، مشاورین و معاونین رئیس قوه قضائیه، معاونین و مشاورین رئیس جمهور، وزراء، رؤسای ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح، ستاد مشترک ارتش و ستاد کل سپاه و مشاورین نظامی فرماندهی کل نیروهای مسلح،‌ فرمانده کل سپاه پاسداران، فرماندهان و معاونین نیروهای سه گانه ارتش و سپاه، فرماندهان و معاونین نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، رؤسای سازمانهای وابسته به نهاد ریاست جمهوری و معاونین وزارتخانه ها و رؤسای سازمانهای وابسته به وزارتخانه ها، استانداران،اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی، ائمه جمعه و نمایندگان ولی فقیه در مراکزاستانها، اعضای دبیرخانه ائمه جمعه ، رؤسا و اساتید دانشگاهها، نمایندگان ولی فقیه و مسئولین عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح و سپاه پاسداران و نیروی انتظامی، رؤسا و مسئولان بنیاد شهید، کمیته امداد امام،‌ بنیاد مستضعفان و جانبازان، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان حج و اوقاف، بنیاد مسکن، بنیاد 15خرداد، نهضت سوادآموزی، رؤسا و معاونین سازمان صدا و سیما، اعضای جامعه روحانیت و مجمع روحانیون مبارزتهران، حجةالاسلام والمسلمین حکیم رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق، نمایندگان سیاسی کشورهای اسلامی در تهران، حجةالاسلام والمسلمین فلسفی، جامعه وعاظ تهران،‌مسئولین روزنامه های کثیرالانتشار و خبرگزاری جمهوری اسلامی و ستادبرگزاری نمازجمعه تهران حضور داشتند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی