news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1387/11/26

دیدار رئیس جمهور ترکمنستان با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عصر امروز در دیدار آقای قربانقلی بردی محمد‌اُف -رئیس‌جمهور ترکمنستان- و هیأت همراه، با اشاره به اشتراکات فراوان و عمیق تاریخی و فرهنگی ایران و ترکمنستان تأکید کردند: با توجه به امکانات و زمینه‌های گوناگون، دو کشور می‌توانند در زمینه‌های گوناگون همکاری‌های مشترک داشته باشند.
ایشان با یادآوری توانایی‌های علمی، صنعتی، فنی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران افزودند: توانایی‌های ایران‌ می‌تواند بسیاری از نیازهای ترکمنستان را برطرف کند و دو کشور از این همکاری‌ها سود ببرند.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: سیر صعودی روابط ایران و ترکمنستان باید شتاب بیشتری بگیرد و همکاری‌ها و قراردادها به گونه‌ای باشند که برای دو طرف اطمینان‌آور باشد.
 
در این دیدار که آقای احمدی‌نژاد -رئیس‌جمهور- نیز حضور داشت، آقای قربانقلی بردی محمداف ضمن تبریک سی‌اُمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت‌وگوهای خود با رئیس‌جمهور کشورمان را بسیار مفید و ثمربخش خواند و گفت: در مذاکرات تهران‌ در خصوص بسیاری از زمینه‌های همکاری پیشنهادهای خوبی ارائه شد که امیدواریم این طرح‌ها به‌زودی اجرایی شوند.
وی طرح خط آهن قزاقستان-ترکمنستان و ایران را یکی از طرح‌های مهم میان دو کشور برشمرد و افزود: ترکمنستان بسیار تمایل دارد تا همکاری‌های خود را با کشور همسایه و دوست خود، جمهوری اسلامی ایران گسترش دهد.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی