news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتفيلمفيلم
نسخه قابل چاپ
1370/10/13

دیدار اهالی بخش دلوار با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در آخرین روز از سفرشان به استان محروم بوشهر پیش از ظهر امروز در اجتماع پرشور اهالی با ایمان و انقلابی بخش دلوار ازتوابع شهرستان بوشهر حضور یافتند و به ابراز احساسات خالصانه ی آنان پاسخ گفتند.رهبر انقلاب اسلامی در بین راه بوشهر به دلوار از سوی اهالی روستاهای منطقه که در دو سوی جاده اجتماع کرده بودند با نثار شاخه های گل و پخش نقل و شیرینی و پاشیدن گلاب و قربانی کردن دهها رأس گاو و گوسفند مورد استقبال قرار گرفتند.

مردم با صفا و صمیمی این مناطق از اولین ساعات بامداد امروز با در دست داشتن تصاویری از حضرت امام و رهبر انقلاب اسلامی و نیز حمل پرچمهای جمهوری اسلامی در حالی که پیوسته شعار می دادند «صل علی محمد - بوی خمینی آمد» و« صل علی محمد - رهبر ما خوش آمد»،احساسات شورانگیز و علائق بی شائبه خود را نسبت به مقام معظم رهبری ابراز داشتند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پیش از ورود به بخش دلوار در روستای« لیلک »توقف کردند و با حضور در جمع مردم این روستا ضمن سخنان کوتاهی آنان را به حضور فعال در میدان سازندگی کشور و مبارزه با بی سوادی و کسب علم و دانش برای بالا بردن سطح آگاهیهای خود فرا خواندند. ایشان همچنین شمار قابل توجه شهدای روستای لیلک را نشانه ای ازنقش مهم مردم این روستا در صحنه های دفاع مقدس دانستند و خانواده های آنان را موردملاطفت قرار دادند.

مقام معظم رهبری سپس در میان استقبال پرشور مردم بخش دلوار وارد خانه ی شهید رئیس علی دلواری شدند و در آنجا پس از تفقد و دلجویی از بازماندگان این دلاور تنگستانی در جمع هزاران نفر از اهالی دلوار و روستاهای تابعه ی این بخش حضور یافتند و آنان را که بطور مستمر شعار می دادند: «دست خدا بر سرماست - خامنه ای رهبر ماست»، مورد تکریم قرار دادند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دراین اجتماع طی سخنانی ضمن گرامیداشت یاد رئیس علی دلواری بعنوان قهرمان مبارزه با استعمار انگلیس فرمودند: ملت ایران همانند شهید رئیس علی دلواری که در مقابل انگلیس ایستادگی کرد، امروز در برابر قدرتهای متجاوز به سرکردگی آمریکا ایستاده است و از دشمنان خود هیچ واهمه ای در دل ندارد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به در اهتزاز بودن پرچم پرافتخار اسلام و جمهوری اسلامی ایران در صحنه ی بین المللی فرمودند: بدون تردید با تفضل خداوند بر ملتهای مسلمان، اسلام کاخهای جاهلیت را درتمام دنیا ویران خواهد کرد و مظلومان را نجات خواهد داد.

مقام معظم رهبری ضرورت دور نگه داشتن کشور از گزند دشمنان و حفظ حیثیت و آبروی جمهوری اسلامی ایران درجهان را خاطر نشان ساختند و در پایان سخنانشان ضمن تأکید بر لزوم مشارکت آحاد مردم در سازندگی کشور فرمودند: کشور پهناور ایران اسلامی در راه سعادت، آزادگی، رفع محرومیت ها و بکارگیری استعدادهای عظیم و نهفته به حرکت خود ادامه می دهد و در این مسیر مردم خوب ما باید با روحیه ی انقلابی و تأسی به احکام نورانی قرآن و اسلام تلاش خود را در راه آبادانی کشور عزیز ایران بکار گیرند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی