news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1370/10/11

دیدار اقشار مختلف مردم بوشهر با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی امروز پس از ورود به شهر شهید پرور بوشهر در اجتماع عظیم مردم این شهر، در ورزشگاه شهید بهشتی، شرکت کردند و ضمن پاسخگویی به ابراز احساسات و علائق شور انگیز ساحل نشینان این منطقه، طی سخنانی ضرورت بهره گرفتن از استعدادهای طبیعی استان بوشهر برای رفع محرومیتهای مردم این منطقه را مورد تأکید قرار دادند.

مقام معظم رهبری از تدین، شجاعت. اخلاص و نجابت مردم مسلمان و انقلابی استان بوشهر تمجید کردند و فرمودند شجاعتهای رئیس علی دلواری و نیز پشتیبانی مردم بوشهر از مبارزات آیةالله سید عبدالحسین لاری وشجاعتهای شهید عاشوری از جمله یادگارهای ارزنده تاریخی ایران است و حضور چشمگیر مردم در صحنه های مبارزات و مقاومت در جنگ تحمیلی و پاسداری از مرزهای آبی کشور نشانه هایی از افتخارات مردم دلیر استان بوشهر محسوب می شود.

رهبر انقلاب اسلامی،استان بوشهر را به لحاظ امکانات کشاورزی، طبیعی و انسانی، یکی از مناطق بسیار بااستعداد کشور خواندند و فرمودند: استان بوشهر در طول سالیان متمادی حکومتهای جائر قاجار و پهلوی مورد بی توجهی و بی اعتنایی قرار گرفت اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون به رغم هشت سال جنگ تحمیلی و محاصره اقتصادی اقدامات انجام شده دراین استان، چشمگیر بوده است و بدون تردید با استفاده از نیروی انسانی موجود علما،اندیشمندان و جوانان با استعداد این منطقه، میتوان کار سازندگی و محرومیت زدایی استان بوشهر را با موفقیت به انجام رساند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، هدف، عشق،محبت، آرمانهای متعالی آزادی و عزت را از جمله نیازهای اساسی انسان ذکر کردند وفرمودند:

در سایه حاکمیت قرآن است که معرفت، بصیرت و شجاعت در زندگی انسان، معنا پیدا می کند و حیات واقعی را تحقق می بخشد. امروز در خلاء احساس دینی، ملتها بسوی دین مبین اسلام گرایش پیدا کرده اند و ایستادگی و مقاومت ملت ایران در برابردشمنان اسلام، امروز سرمشق و درس بزرگی برای ملتهای دیگر شده است. بنابراین، همه ما باید با تمام وجود از اسلام، پاسداری کنیم و همت خود را در این راه بکاربندیم.

مقام معظم رهبری در ادامه سخنانشان فرمودند: رأی مردم الجزایر به اسلام ومحبت مردم سودان نسبت به اسلام و مسئولین جمهوری اسلامی ایران، حادثه عظیمی است که رشد و گسترش اسلام و نفوذ آن در اعماق جان ملتها را نشان میدهد و حقانیت دعوت اسلامی ملت مقاوم و پیشگام ایران را اثبات میکند. پایداری و عمل به اسلام،صلاح دنیا و آخرت را برای ملتهای مسلمان بویژه ملت پر افتخار ایران به ارمغان می آورد و دنیا را به احترام و تحسین وامیدارد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، ابراز احساس ایمان اسلامی ملتهای مسلمان الجزایر و سودان را برای مسلمانان، بویژه ملت ایران مسرت بخش توصیف کردند و فرمودند:

ایستادگی اسلام در برابر زورگویی قدرتهای جهانی،دلیل دشمنی آنان با اسلام است و هر جا که اسلام، حاکمیت داشته باشد، جائی برای آمریکا و زورمندان جهانی وجود نخواهد داشت. از آنجا که ملت الجزایر، اسلام و نظام اسلامی را انتخاب کرده است، محافل سیاسی وابسته به استکبار و رسانه های خبری صهیونیستی با وقاحت تمام، فریاد پایمال شدن دموکراسی در الجزایر را سر داده اند و این در حالی است که مردم مسلمان آن کشور، در واضح ترین نوع دموکراسی به اسلام رأی داده اند. با آری گفتن مردم الجزایر به اسلام، آمریکا و عوامل او که دیگر جایی برای خود در آن کشور نمی بینند، ملت مسلمان الجزایر را هدف انواع تهمت ها و افتراها قرار داده اند اما قدرتهای استکباری با این ترفندها راه به جایی نخواهندبرد.

رهبر انقلاب اسلامی سپس به بیان علائم آشکار دموکراسی در جمهوری اسلامی ایران و تبلیغات استکبار جهانی علیه نظام اسلامی پرداختند و فرمودند:

با گذشت دوماه از پیروزی انقلاب اسلامی، مردم با اکثریتی بی نظیر به نظام جمهوری اسلامی رأی مثبت دادند و با گذشت یکسال از آن، در چند رأی گیری مهم شرکت کردند. آراء مردم درتأیید قانون اساسی، انتخاب رئیس جمهور و تشکیل مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان،همواره حاکم بر سرنوشت کشور بوده است. راهپیمائی های اعلام نفرت از دشمنان و حمایت و پشتیبانی از مسئولان نظام و همچنین حضور نیروهای عظیم مردمی در صحنه های جنگ تحمیلی که بزرگترین تجربه این کشور است، همراه با عشق و علاقه متقابل میان مردم و مسئولین، دلایل آشکاری بر وجود بهترین نوع دموکراسی، آزادی و احترام به رأی مردم، محسوب می شوند و تبلیغات مسموم جهانی علیه نظام اسلامی گویای خصومت قدرتهای زورگو با اسلام،انقلاب و حاکمیت اسلامی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با استناد به وعده الهی مبنی بر ناتوانی دشمنان اسلام در مقابله با حرکت آگاهانه و شجاعانه ملتها، فرمودند: ایران اسلامی به رغم دشمنی ابرقدرتها به اهداف اسلامی خود نزدیکتر شده و با کمال قدرت و قوت راه خود را ادامه خواهد داد و هیچ چیز مانع حرکت ملت مسلمان ایران بسوی هدفهای الهی خود نخواهد شد.

مقام معظم رهبری، مردان و زنان مسلمان استان بوشهر را به تحصیل علم و دانش، تلاش در راه سازندگی و تربیت نسل نو، توصیه کردند و در پایان سخنانشان، جوانان را به خودسازی علمی، فکری،بدنی، اخلاقی و معرفت و عمل دینی فرا خواندند.

بر پایه همین گزارش حجةالاسلام والمسلمین فاضل فردوسی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر طی سخنان کوتاهی ضمن عرض خیر مقدم به مقام معظم رهبری، حضور رهبر انقلاب اسلامی در استان بوشهر را برکتی برای مردم محروم این منطقه دانست و اظهار داشت: شور و حال مردم در استقبال از مقام معظم رهبری، یادآور خاطره فراموش نشدنی استقبال مردم تهران به هنگام بازگشت حضرت امام رضوان ا... تعالی علیه به میهن اسلامی در 12 بهمن 1357است. وی همچنین در سخنان خود، حضور مردم مؤمن و انقلابی استان بوشهر در مراسم استقبال از رهبر انقلاب را نشانه بارزی از پیوند و تعهد عمیق آنان به مقام معظم ولایت و رهبری انقلاب اسلامی ذکر کرد.

این گزارش همچنین حاکی است ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر و محوطه اطراف آن به هنگام سخنرانی مقام معظم رهبری، مملو از زنان ومردان بوشهر و شهرهای دور و نزدیک این استان شده بود و اقشار مختلف مردم درحالی که تصاویری از حضرت امام رضوان الله تعالی علیه و مقام معظم رهبری را در دست داشتند با سردادن شعارهایی همچون: «صل علی محمد، رهبر ما خوش آمد» - «صلی علیمحمد، بوی خمینی آمد»ـ «ما همه سرباز توایم خامنه ای گوش به فرمان توایم خامنه ای»، احساسات عمیق خود را نسبت به رهبر انقلاب اسلامی و ولی امر مسلمین ابرازداشتند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی