news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1370/10/05

دیدار جمعی از مداحان با رهبر انقلاب به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س)

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز ضمن شرکت در مراسم ویژه مداحی ذاکرین اهل بیت که بمناسبت میلاد فرخنده و خجسته ی بزرگ بانوی بشریت حضرت فاطمه زهرا(س) که در حسینیه ی امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) برگزار شد طی سخنانی عمل صالح، ایثار، فداکاری، گذشت و اخلاق انسانی را لازمه ی منتسب بودن به خاندان رسالت و اهل بیت عصمت و طهارت دانستند و با اشاره به اضمحلال قدرتهای باطل و بی ریشه در جهان، بر ضرورت درس گرفتن از اهل بیت(ع) در جهت تعمیق و گسترش حق در سراسر گیتی تأکید کردند.

مقام معظم رهبری در این دیدار به بیان فضایل و کمالات حضرت صدیقه ی طاهری(س) پرداختند و فرمودند: خداوند با توجه به معرفت، خلوص، صبر و فداکاری حضرت فاطمه زهرا(س) آن حضرت را مرکز فیوضات خود قرار داده است و ما که خود را محب آن بانوی بزرگ اسلامی می دانیم باید در اطاعت، عبادت و جهاد رهرو آن حضرت باشیم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ایثار نسبت به فقرا و کمک به محرومان به بهای گرسنه ماندن خود و فرزندان را درس بزرگی از زندگی نورانی صدیقه طاهره ذکر کردند و افزودند: ما محبت به آن حضرت را باید در عمل خود نشان دهیم. آیا به راستی ما نیز همانند فاطمه زهرا(س) حاضریم برای سیر کردن گرسنگان قرص نانی را از گلوی خود وفرزندانمان بزنیم؟

آیا میتوانیم در نقطه ی مقابل زندگی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) حرکت کنیم و همزمان خود را دوستدار و محب اهل بیت بدانیم. ما باید شایستگی پیروی از خاندان پیامبر را ثابت کنیم و با تطبیق زندگی خود با آنچه که اسلام از ماخواسته است برای ابلاغ پیام الهی به دنیا و انجام رسالت بزرگ خود بیش از پیش به خاندان عصمت و طهارت تمسک جوئیم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سپس به بیان اضمحلال و نابودی امپراطوری بزرگ به اصطلاح سوسیالیستی و کارگری پرداختند و آن را دلیلی بر باطل بودن تمدنهای زر و زور توصیف کردند و در پایان سخنانشان افزودند: با فرو پاشی و نابودی باطل، نظام حق به خودی خود جایگزین آن نخواهد شد، بلکه برای استقرار و استحکام بنای حق باید تلاش و مجاهدت کنیم و وظایف خود را با درس گرفتن از زندگی اهل بیت (ع) به انجام رسانیم.

بر پایه همین گزارش در این دیدار که جامعه مداحان تهران و شمیران، مجمع الذاکرین و جوامع مداحین شهرهای قم، کاشان، کرج، بابل، یزد،کرمان، نائین و بهشهر حضور داشتند، چند تن از مداحان اهل بیت(ع) ضمن تبریک میلادپربرکت دخت رسول اکرم، فاطمه زهرا(س) به مقام معظم رهبری، در وصف کرامات و کمالات بانوی بزرگ اسلام حضرت زهرا (س) به مدیحه سرائی و شعرخوانی پرداختند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی