news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1370/08/08

برگزاری مراسم تحلیف و اعطای سردوشی به دانشجویان دانشگاه افسری با حضور فرمانده کل قوا

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا صبح امروز در مراسم پایان دوره اول تحصیلی دانشکده فرماندهی و ستاد و اعطاء ‌سردوشی به دانشجویان دوره بیست و ششم دانشگاه افسری نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران شرکت کردند و طیسخنانی قاطعیت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران در دفاع از حقانیت ملت مظلوم فلسطین را مورد تأکید قرار دادند.

در این مراسم که با نواختن سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد فرمانده کل قوا از یگانهای مستقر در میدان صبحگاه دانشگاه افسری سان دیدند و سپس ضمن حضور در برابر یادواره شهدای ارتش، با قرائت فاتحه نسبت به مقام شامخ شهدای اسلام ادای احترام کردند.

آنگاه جانشین فرمانده دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران گزارش های تحصیلی دوره اول این دانشکده و همچنین دوره بیست و پنجم دانشگاه افسری نیروی زمینی را به استحضار فرمانده کل قوا رساند.سپس دانشجویان به قرائت متن سوگندنامه ای پرداختند که در آن فداکاری و شهادت طلبی در راه پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران مورد تأکید قرارگرفته است.

در ادامه این مراسم سی و سه تن از پرسنل نمونه شامل معاون آموزشی و چند تن از استادان و فارغ التحصیلان ممتاز دانشکده فرماندهی و ستاد و همچنین فرماندهان، اساتید، فارغ التحصیلان ممتاز پزشکی و دانشجویان رتبه های اول در دو دوره ی تکاوری و رزم کوهستانی و نیز دوره های عالی یازده رسته نیروی زمینی تقدیرنامه ها و جوایزی را به همراه یک جلد کلام‌الله مجید از دست مقام معظم رهبری دریافت کردند و نماینده دانشجویان دوره ی بیست و ششم دانشگاه افسری نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به اخذ سردوشی نایل شد.

در این مراسم پس از قرائت دوخطابه توسط نمایندگان دانشجویان قدیم و جدید، سرود وحدت به اجراء درآمد و بدنبال آن صدها تن از کاراته کاران ارتش جمهوری اسلامی ایران به اجرای عملیات نمایشی پرداختند.

این گزارش حاکیست پیش از رژه یگانهای مستقر در میدان از مقابل کلام الله مجید و فرمانده کل قوا، حضرت آیت الله خامنه ای طی سخنانی که خطاب به نیروهای مسلح ایراد فرمودند، ورود به کسوت مقدس سربازی را یکی از باشکوه ترین مراسم نظامی توصیف کردند و افزودند: ارتش جمهوری اسلامی ایران یک پایگاه مردمی است، در دلهای مردم جای دارد و از عواطف آحاد ملت برخوردار است لذا این خصوصیت بزرگ مایه مباهات و افتخار ارتش ما محسوب می شود.

فرمانده کل قوا به حرکت ارتش جمهوری اسلامی ایران در جهت اهداف والای انسانی و الهی اشاره کردند و فرمودند: در دل یکایک جوانان با ایمان ما در نیروهای مسلح عشق به ارزشها و آرزوهای اسلامی و بغض و کینه نسبت به دشمنان اسلام موج می زند، میهن خونین و قهرمان ما که نیروهای مسلح و آحاد بسیج پرافتخار مردمی سالهای متمادی از آن دفاع کردند امروز پایگاه افکار بلند الهی و ارزشهای اسلامی است و لذا مسلمان بودن و ایرانی بودن ما منطبق بر هم و مکمل یکدیگر است.

مقام معظم رهبری تقویت بنیه ی دینی درارتش را موجب تضمین استحکام بنیه ی دفاعی و نظامی کشور دانستند و فرمودند: نیروهای مسلح ما بازوان نیرومند و عضوی ازپیکره پر افتخار ملت بزرگ ایران هستند و دشمنان اسلام بدانند که جمهوری اسلامی ایران همچنان قوی و پایدار باقی خواهند ماند زیرا به دلهای آحاد مردم و جوانان غیور خود متکی است.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از بیاناتشان به برگزاری کنفرانس صلح آمریکایی در مادرید اشاره کردند و فرمودند: ‌این کنفرانس یک زورگویی علیه ملتهای مسلمان و ظلمی بزرگ نسبت به ملت مظلوم فلسطین است اما بر اساس فطرت الهی وسنت تاریخ تصمیمات آنها نقش بر آب خواهد شد. ما اطمینان داریم کسانی که در این کنفرانس شرکت کنند مبغوض ملتها خواهند شد و علی‌رغم تبلیغات پر حجم و انبوه وسایل ارتباط جمعی استکبار جهانی و صهیونیزم علیه جمهوری اسلامی ایران، ما در دفاع از آرزوی بزرگ و بر حق فلسطین ملاحظه هیچ کس را نخواهیم کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان سخنانشان از ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بعنوان دو نهال برومند و در حال باروری و رشد یاد کردند و ضرورت توجه نیروهای مسلحبه انواع آموزشهای جسمی،‌ روحی و استحکام بنیه ی ایمانی را مورد تأکید قرار دادند.

بر پایه همین گزارش در این مراسم رئیس ستاد فرماندهی کل قوا، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،‌ رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران، رئیس گروه مشاوران نظامی فرمانده کل قوا، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا،فرماندهان نیروهای سه گانه ی ارتش، فرمانده نیروی انتظامی و همچنین رئیس دفتر عمومی حفاظت اطلاعات فرماندهی کل قوا حضور داشتند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی