news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتنقشه راهنقشه راهفيلمفيلمصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1370/05/30

دیدار علما و روحانیون استان لرستان با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، در ادامه ی سفرشان به استان لرستان، در شهر خرم آباد، شب گذشته در جمع علماء و روحانیون این استان فرمودند:هدف تمامی ادیان الهی قیام برای عدل و برپایی قسط و حاکمیت الهی بوده است و همه یسختی هایی که ائمه ما متحمل شده اند نیز برای تشکیل حکومت الهی بوده است و لذا روحانیون بواسطه ی روحانی بودنشان بیش از دیگران وظیفه دارند که از حکومت اسلامی دفاع کنند و علماء و روحانیون در حقیقت باید سرباز حکومت اسلامی باشند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به دوران بسیار حساس کنونی خطاب به کلیه روحانیون یادآور شدند: امروز توقع مردم از روحانیون بیش از گذشته است زیرا روحانیون پیشگام پیروزی انقلاب اسلامی به شمار می روند.بدنبال دعوت روحانیت و مراجع اسلام و در رأس همه امام بزرگوارمان بود که اسلام در متن جامعه محقق شد و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

رهبر انقلاب اسلامی روحانیون را به آزادمنشی و بی اعتنایی به زخارفدنیا و اتصال و ارتباط با خداوند متعال و ورع و تقوی فرا خواندند و فرمودند: مردم باید ببینند که روحانیون خادم مردم هستند. اگر مردم از ما عملی را مشاهده کنند که متفاوت با تصور آنان از روحانی باشد، این امر به ایمان آنان لطمه خواهد زد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه بیاناتشان افزودند: ما در زمان حساسی به مردم خدمت می کنیم و در این زمان میدان خدمت به مردم و انقلاب اسلامی بسیار گسترده است و باید بدانیم خدمت به مردمی اینچنین صمیمی و مخلص خدمت به دین است.

رهبر انقلاب اسلامی ضمن بیان نقش حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه در انقلاب اسلامی، فرمودند:حضرت امام با مجاهدات و تلاشهای خود به دین و روحانیت آبرو بخشیدند و ما در طول تاریخ هزار ساله علماء دین هیچکس را به برجستگی و برازندگی حضرت امام نیافته ایم.ایشان دریایی عمیق و اقیانوسی ناشناخته به شمار می روند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان سخنانشان توفیق روحانیون را در خدمت هر چه بیشتر به مردم از خداوند متعال خواستار شدند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی