news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1370/05/30

دیدار هزاران نفر از خانواده شهدا و مفقودین و جانبازان و آزادگان استان لرستان با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز در ادامه دیدارشان از استان لرستان در اجتماع هزاران نفر از خانواده های شهدا، مفقودین و گروهی از جانبازان و آزادگان استان لرستان با اشاره به شکست قدرتهای سلطه گر و استکباری از انقلاب اسلامی فرمودند: دشمن در برابر ملت بپاخاسته ما ناتوان است و مردم می بایستی با حفظ همین معنویت، ایمان، وحدت و با هوشیاری خاصی که از اول انقلاب تاکنون از خود نشان داده اند همچنان در صحنه مبارزه باقی بمانند.

در این مراسم که در محیطی آکنده از صفا و صمیمیت در محل استادیوم تختی خرم آباد برگزار شد، حاضرین در حالیکه شعارهایی نظیر «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند» و «ابوالفضل علمدار، خامنه ای نگهدار» توأم بود مقام معظم رهبری یادآور شدند: ارزش شهادت، بالاترین ارزش است و زمان بجز خون شهداء همه چیز را کهنه می کند با وجود آنکه قرنها از زمان شهادت حضرت سیدالشهدا(علیه السلام) گذشته است اما یاد و خون این شهیدان روز بروز برجسته تر می شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: اگرچه همه شهیدان و در همه زمانها و مکانها ارزشمندند ولی برخی از آنان که با فداکاری خود در مقاطع حساسی اسلام را نجات داده اند،‌عزت بیشتری از دیگر شهدا،‌دارند و شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، از جمله عزیزترین شهدای تاریخ بشمار می روند.

ایشان با تأکید بر اینکه آمریکا و دیگر مستکبران عالم از اسلام ترس و وحشت دارند و برای نابودی آن مصمم شده اند، فرمودند: جوانان بسیجی و سپاهی و ارتشی و فرزندان غیور شما با نثار خون توانستند قدرتهای سلطه گر جهان را در روزگار ما شکست دهند و بحمدالله خون جوانان این خطه شهیدپرور به هدر نرفت و جوانان شما توانستند اسلام و مسلمین را روسفید کنند.

ولی امر مسلمین هشدار دادند: کسی تصور نکند که ابرقدرتها با اسلام آشتی کرده اند و لذا امت اسلامی به مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان خود نیازی ندارد. امروز دشمنان اسلام سرگرم طرح توطئه های بزرگی علیه امت اسلامی است و با محاصره اقتصادی و تبلیغات دروغین و تزریق فساد و فحشاء به جامعه اسلامی ما تصمیم دارد که بنای شکوهمند و استوار انقلاب اسلامی را از بیخ و بن بر کند ولی آنها غافلند که ملت ما بیدار و هوشیار و مقاوم همچون گذشته پاسدار اسلام و انقلاب است.

رهبر انقلاب اسلامی در پایان سخنانشان ضمن قدردانی از جانبازان و آزادگان عزیز فرمودند: جانبازان در کنارخانواده شهدا سلامت خود را در راه خدا دادند و آزادگان عزیز طی سالهای متمادی درجبهه مقدم یعنی در اسارتگاههای رژیم عراق از اسلام دفاع کردند و آنان در کنار مفقودالاثرها مستوجب ثواب بزرگی در جوار اولیاء و انبیاء هستند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی