news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1370/03/01

دیدار کارگزاران حج با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز در دیدار روحانیون، مسئولین و بازرسین کاروان های حج با ایشان حجاج بیت‌الله‌الحرام را به تطبیق اعمال، رفتار و اخلاق خود با اعتبار و حیثیت و شئونات اسلام،‌ انقلاب، امام و ملت بزرگ ایران توصیه کردند.

در این دیدار که با ابراز احساسات پرشور حاضرین و ذکر دعا برای سلامتی کامل مقام معظم رهبری توأم بود حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: حج زائران هنگامی مورد قبول خداوند متعال واقع خواهد شد که این مراسم بزرگ با جهت گیری ترسیم شده توسط اسلام و تجدید شده توسط امام عزیز و راحلمان برگزار شود لذا همه موظف به تلاش دراین جهت هستند که حج مایه آبروی اسلام و آبروی امام عظیم الشأن رضوان الله تعالی علیه باشد.

رهبر انقلاب با تصریح این نکته که نباید حج به عنوان یک امر کاملاً شخصی در نظرگرفته شود فرمودند: حجاج ایرانی جزئی از یک حرکت عظیم و یک کار بزرگ جهانی، انقلابی، سیاسی و عبادی هستند و لازمه ی چنین احساسی آن است که تمامی آنها در رفتار، اخلاق و برخورد با مسلمانان و نیز به هنگام ادای مناسک بگونه ای عمل کنند که مایه آبروی اسلام،‌ انقلاب و امام باشد.

مقام معظم رهبری در این دیدار همچنین مراتب تقدیر و تشکر صمیمانه خود را از دست اندرکاران حج و مسئولین اجرایی دستگاه های مختلف به خاطر همکاری در جهت تدارک مقدمات سفر حجاج ابراز داشتند.

برپایه همین گزارش پیش از بیانات رهبر انقلاب اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین ری شهری نماینده مقام معظم رهبری و سرپرست حجاج ایرانی طی سخنان کوتاهی به بیان تلاش ها و اقدامات انجام شده در جهت فراهم ساختن مقدمات سفر حجاج بیت‌الله‌الحرام به مکه مکرمه و مدینه منوره پرداخت و آلوده شدن حرم امن الهی به حضور نیروهای آمریکایی و هتک حرمت نسبت به اعتاب مقدسه توسط رژیم بعث عراق را دو مصیبت بزرگ خواند که جهان اسلام را به سوگ نشانده است.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی